Land Rover: Η ήπια υβριδική τεχνολογία αντικαθιστά τον V8 diesel
ΝΕΑLand Rover: Η ήπια υβριδική τεχνολογία αντικαθιστά τον V8 diesel
ΝΕΑΗ Land Rover πρόκειται να εισάγει νέους κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία στα Range Rover και Range Rover Sport τους επόμενους μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι θα σταματήσει η κυκλοφορία του πετρελαιοκινητήρα V8.
Μετά την εισαγωγή των πρώτων ήπιων-υβριδικών συστημάτων της σε τετρακύλινδρους κινητήρες για τα νέα Evoque και Discovery Sport πέρυσι, αποφάσισε πως η τεχνολογία της θα πρέπει επίσης να εξαπλωθεί σε δύο νέους εξακύλινδρους κινητήρες. Ωστόσο, η Land Rover δεν έχει επιβεβαιώσει επισήμως τις λεπτομέρειες.
WHAT CAR
Είναι κατανοητό ότι μια μονάδα MHEV των 3.0 λίτρων 300 ίππων του D300, θα προσφέρεται στις εκδόσεις Dynamic HSE Dynamics και Autobiography του Range Rover Sport. Το ήπιο υβριδικό σύστημα θα προσφέρει περαιτέρω αύξηση της απόδοσης, καθώς και πιο ομαλή εκκίνηση χάρη σε μια ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια. Μια νέα, ισχυρότερη έκδοση του ίδιου συνόλου θα σκαρφαλώσει στους 350 ίππους (D350) και θα είναι διαθέσιμη στην εκδοχή HST. Η εν λόγω μονάδα θα αντικαταστήσει αποτελεσματικά τη ναυαρχίδα των 4,8 λίτρων diesel V8 της Ford που κατασκευαζόταν στο Μεξικό τα τελευταία δέκα έτη. Παραδόξως, οι πληροφορίες για τη νέα μονάδα έχουν ήδη δημοσιευθεί από προμηθευτές δεδομένων αυτοκινήτων, παρόλο που δεν αναφέρονται ακόμη από την ίδια την Land Rover.
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι το νέο μοτέρ παράγει 76,7 kgm ροπής, διανύοντας το 0-100 km/h σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα με τη μέγιστη ταχύτητα να προσεγγίζει τα 225 km/h στο Range Rover Sport. Οι εκπομπές CO2 δεν θα ξεπερνούν τα 210 g/km. Αυτά τα στοιχεία εμφανίζονται σημαντικά πιο βελτιωμένα από τα αντίστοιχα του ντίζελ V8. Οι δύο κινητήρες θα προστεθούν στη γκάμα της Range Rover, με το 0-100 km/h του D350 να απαιτεί 7,1 δεύτερα και τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 225 g/km. Το D350 θα είναι διαθέσιμο στις ακριβές εκδόσεις της Range Rover, επίσης.
Υποθέτουμε εύλογα πως δα δούμε τις δύο αυτές νέες κινητήριες μονάδες και στα μοντέλα της Jaguar, στις επερχόμενες δηλαδή XF και F-Pace, που αναμένεται να αποκαλυφθούν σύντομα, όταν δηλαδή ξεπεραστεί η πανδημία του κορονοϊού. Ο ντίζελ V8 προς το παρόν παραμένει στη γκάμα, αλλά είναι άγνωστο εάν θα συνεχίσει την πορεία του στο μέλλον, δεδομένης της αναποτελεσματικότητας που προσφέρουν εναλλακτικά τα νέα εξακύλινδρα σύνολα. Ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας αποτελεί έναν από τους τελευταίους που προέρχονται από την Ford, σημειωτέον πως η παραγωγή του AJ βενζινοκινητήρα V8 σταματά στο τέλος του τρέχοντος έτους στο εργοστάσιο του Bridgend.