Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κινούμενες «βόμβες» τα… σαπάκια λεωφορεία!

Ελλάδα 20:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κινούμενες «βόμβες» τα… σαπάκια λεωφορεία!

ΝΕΑ

Κινούμενες «βόμβες» τα… σαπάκια λεωφορεία!

ΝΕΑ

Κινούμενες βόμβες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ καθώς αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός του στόλου που ακινητοποιείται λόγω πυρκαγιάς ή βλάβης.

Advertisement
Advertisement

Ακόμη ένα λεωφορείο του ΟΑΣΑ πήρε φωτιά στα τέλη Φεβρουαρίου στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής μετά από ανάφλεξη που ξεκίνησε στον χώρο του κινητήρα.

Ευτυχώς για τον ΟΑΣΑ το συγκεκριμένο λεωφορείο έπιασε φωτιά τη στιγμή που ο οδηγός του κινούνταν προς το σημείο αφετηρίας του δρομολογίου και δεν είχε επιβάτες!

Advertisement
Advertisement

Επίσης έμπειρος οδηγός του λεωφορείου αντιλήφθηκε αμέσως την φωτιά και πρόλαβε να κινηθεί άμεσα προς την δεξιά λωρίδα και μαζί και έναν ακόμη οδηγό αστικού λεωφορείου κατάφεραν να περιορίσουν τη φωτιά με τους πυροσβεστήρες στο πίσω μέρος του αμαξώματος με αποτέλεσμα να σωθεί το υπόλοιπο λεωφορείο και η φωτιά να μην προκαλέσει ζημιές και σε άλλα οχήματα.

Συνολικά μέσα σε 15 μήνες έχουν «καεί» 7 λεωφορεία του ΟΑΣΑ επιβεβαιώνοντας την ηλικία των οχημάτων αλλά και την κακή συντήρησή τους.

Δεν είναι τυχαίο πως εν έτη 2019 πολλά από τα λεωφορεία που κυκλοφορούν είναι Euro 1 ή 2 εκτοξεύοντας το μέσο όρο της ηλικίας του στόλου σε πάνω από τα 15,5 έτη!

Advertisement

Τα στοιχεία θέλουν την πλειονότητα των οχημάτων να είναι παλαιάς τεχνολογίας, καθώς το 43,1% των λεωφορείων είναι τεχνολογίας EURO II (χρονολογούνται μεταξύ 1998 και 2002), ενώ το 19,8% είναι EURO III (μεταξύ 2004 και 2005). Υπάρχει, όμως, και ένα 10% των οχημάτων που είναι παλαιότατης τεχνολογίας, EURO I. Πρακτικά, αυτά τα 230 οχήματα απαγορεύεται να κυκλοφορήσουν στον «μεγάλο δακτύλιο», καθώς εκπέμπουν περίπου 0,7 γραμμάρια οξείδιο του αζώτου ανά χλμ., ή 95% περισσότερα σωματίδια σε σχέση με τα νεότερης τεχνολογίας (EURO V).

 

Advertisement

Πέραν όμως των παραπάνω τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών και κάποια στιγμή είναι πολύ πιθανό να θρηνήσουμε θύματα καθώς μπορεί μια ανάφλεξη να επεκταθεί πολύ σύντομα και να μην προλάβουν οι επιβάτες του λεωφορείου να κατέβουν όλοι από το όχημα.

Επίσης οι βλάβες στα παλιά και ρυπογόνα λεωφορεία είναι τόσο συχνές με αποτέλεσμα να κόβονται συνεχώς βάρδιες λόγω έλλειψης οχημάτων και οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται στις στάσεις περιμένοντας πολλή ώρα το λεωφορείο.

Advertisement

Σύμφωνα με πληροφορίες καθημερινά κόβονται περίπου 30 με 40 προγραμματισμένα δρομολόγια εξαιτίας των βλαβών που παρουσιάζονται στα παλιά και ρυπογόνα λεωφορεία με αποτέλεσμα οι πολίτες να περιμένουν στις στάσεις για πάνω από 30 λεπτά να περάσει το λεωφορείο.

Την ίδια στιγμή που τα λεωφορεία καίγονται ή μένουν εξαιτίας βλάβης η διοίκηση του ΟΑΣΑ προχώρα στην υπογραφή σύμβασης για την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία του στόλου του!