Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | EXECUTIVE: Peugeot 208

ΝΕΑ

Κινούμενες «βόμβες» τα… σαπάκια λεωφορεία!

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Κινούμενες βόμβες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ καθώς αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός του στόλου που ακινητοποιείται λόγω πυρκαγιάς ή βλάβης.

Ακόμη ένα λεωφορείο του ΟΑΣΑ πήρε φωτιά στα τέλη Φεβρουαρίου στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής μετά από ανάφλεξη που ξεκίνησε στον χώρο του κινητήρα.

Ευτυχώς για τον ΟΑΣΑ το συγκεκριμένο λεωφορείο έπιασε φωτιά τη στιγμή που ο οδηγός του κινούνταν προς το σημείο αφετηρίας του δρομολογίου και δεν είχε επιβάτες!

Επίσης έμπειρος οδηγός του λεωφορείου αντιλήφθηκε αμέσως την φωτιά και πρόλαβε να κινηθεί άμεσα προς την δεξιά λωρίδα και μαζί και έναν ακόμη οδηγό αστικού λεωφορείου κατάφεραν να περιορίσουν τη φωτιά με τους πυροσβεστήρες στο πίσω μέρος του αμαξώματος με αποτέλεσμα να σωθεί το υπόλοιπο λεωφορείο και η φωτιά να μην προκαλέσει ζημιές και σε άλλα οχήματα.

Συνολικά μέσα σε 15 μήνες έχουν «καεί» 7 λεωφορεία του ΟΑΣΑ επιβεβαιώνοντας την ηλικία των οχημάτων αλλά και την κακή συντήρησή τους.

Δεν είναι τυχαίο πως εν έτη 2019 πολλά από τα λεωφορεία που κυκλοφορούν είναι Euro 1 ή 2 εκτοξεύοντας το μέσο όρο της ηλικίας του στόλου σε πάνω από τα 15,5 έτη!

Τα στοιχεία θέλουν την πλειονότητα των οχημάτων να είναι παλαιάς τεχνολογίας, καθώς το 43,1% των λεωφορείων είναι τεχνολογίας EURO II (χρονολογούνται μεταξύ 1998 και 2002), ενώ το 19,8% είναι EURO III (μεταξύ 2004 και 2005). Υπάρχει, όμως, και ένα 10% των οχημάτων που είναι παλαιότατης τεχνολογίας, EURO I. Πρακτικά, αυτά τα 230 οχήματα απαγορεύεται να κυκλοφορήσουν στον «μεγάλο δακτύλιο», καθώς εκπέμπουν περίπου 0,7 γραμμάρια οξείδιο του αζώτου ανά χλμ., ή 95% περισσότερα σωματίδια σε σχέση με τα νεότερης τεχνολογίας (EURO V).

 

Πέραν όμως των παραπάνω τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών και κάποια στιγμή είναι πολύ πιθανό να θρηνήσουμε θύματα καθώς μπορεί μια ανάφλεξη να επεκταθεί πολύ σύντομα και να μην προλάβουν οι επιβάτες του λεωφορείου να κατέβουν όλοι από το όχημα.

Επίσης οι βλάβες στα παλιά και ρυπογόνα λεωφορεία είναι τόσο συχνές με αποτέλεσμα να κόβονται συνεχώς βάρδιες λόγω έλλειψης οχημάτων και οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται στις στάσεις περιμένοντας πολλή ώρα το λεωφορείο.

Σύμφωνα με πληροφορίες καθημερινά κόβονται περίπου 30 με 40 προγραμματισμένα δρομολόγια εξαιτίας των βλαβών που παρουσιάζονται στα παλιά και ρυπογόνα λεωφορεία με αποτέλεσμα οι πολίτες να περιμένουν στις στάσεις για πάνω από 30 λεπτά να περάσει το λεωφορείο.

Την ίδια στιγμή που τα λεωφορεία καίγονται ή μένουν εξαιτίας βλάβης η διοίκηση του ΟΑΣΑ προχώρα στην υπογραφή σύμβασης για την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία του στόλου του!

Δημοφιλή στο Protothema.gr