Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κηφισός: Τρία έργα-ορόσημα για την αποσυμφόρησή του

Ελλάδα 11:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κηφισός: Τρία έργα-ορόσημα για την αποσυμφόρησή του

ΝΕΑ

Ποια είναι τα τρία κρίσιμα έργα που φιλοδοξούν να μειώσουν την κυκλοφορική συμφόρηση και τι ημαίνουν για το οδικό δίκτυο της Αθήνας.

Advertisement
Advertisement

Ο κορεσμένος κυκλοφοριακά Κηφισός, ο πιο επιβαρυμένος κάθετος άξονας της Αθήνας, βρίσκεται στο επίκεντρο τριών κρίσιμων παρεμβάσεων που φιλοδοξούν να του προσφέρουν «ανάσες» και να συμβάλουν στην αποσυμφόρηση του ευρύτερου λεκανοπεδίου. Με αυξημένα κυκλοφοριακά φορτία μετά την πανδημία και περιορισμένες εναλλακτικές διαδρομές, ο Κηφισός απαιτεί συντονισμένες και στρατηγικές λύσεις.

1. Ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα–Οινόφυτα

Αποτελεί μια πρόταση στρατηγικής σημασίας για τη δημιουργία ενός παράλληλου, εξωτερικού άξονα που θα ενώνει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα. Με μήκος περίπου 45 χλμ., ο νέος δρόμος –πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ– αναμένεται να λειτουργήσει ως παράκαμψη για τα βαρέα οχήματα, ειδικά από τον Πειραιά προς τα βόρεια προάστια, αποσυμφορώντας τον Κηφισό και βελτιώνοντας την καθημερινή κυκλοφορία.

Advertisement
Advertisement

2. Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Η υλοποίηση της επέκτασης της Κύμης προς την Εθνική Οδό (κόμβος Καλυφτάκη) αναμένεται να προσφέρει άμεση αποσυμφόρηση στο βόρειο τμήμα του Κηφισού και να διευκολύνει τη σύνδεση με την Αττική Οδό. Το έργο μήκους 4,2 χλμ. βρίσκεται σε φάση διαγωνιστικής διαδικασίας, ενώ προγραμματίζονται και συμπληρωματικές παρεμβάσεις στον κόμβο Μεταμόρφωσης για αύξηση της κυκλοφοριακής χωρητικότητας.

3. Η Σήραγγα Ηλιούπολης

Advertisement

Πρόκειται για τη σημαντικότερη προγραμματισμένη αστική οδική παρέμβαση στην Αττική, που θα συνδέει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω υπόγειας διάβασης. Αν και δεν συνδέεται άμεσα με τον Κηφισό, η ολοκλήρωση του νότιου «δακτυλίου» σε συνδυασμό με την Αττική Οδό μπορεί να προσφέρει πολύτιμες εναλλακτικές για τη νότια και ανατολική κίνηση, ανακουφίζοντας έμμεσα και τον κεντρικό άξονα της πόλης.

Τα έργα βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ωρίμανσης και υλοποίησης, ωστόσο η κοινή τους συνισταμένη είναι η ανάγκη για ένα νέο κυκλοφοριακό μοντέλο που θα απελευθερώσει τον ασφυκτικά επιβαρυμένο Κηφισό από το καθημερινό μποτιλιάρισμα.

Advertisement