Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Καταφθάνουν και τα προηγμένα καλώδια φόρτισης

Ελλάδα 15:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Καταφθάνουν και τα προηγμένα καλώδια φόρτισης

ΝΕΑ

Καταφθάνουν και τα προηγμένα καλώδια φόρτισης

ΝΕΑ

Στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών να φθάσουν την αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος πάνω από 1.000 χιλιόμετρα.

Advertisement
Advertisement

Η ταχυφόρτιση είναι ένα θέμα που απασχολεί σήμερα μικρή μερίδα ανθρώπων στον χώρο της αυτοκίνησης. Όμως τα επόμενα χρόνια αναμένεται να μπει στη ζωή μας, καθώς από αυτήν θα εξαρτάται ένα μεγάλο μέρος της καθημερινής μετακίνησής μας.

Όμως καθώς οι φορτιστές, ενσωματωμένοι ή μη και οι σταθμοί γρήγορης φόρτισης DC γίνονται πιο ισχυροί, τα καλώδια θα μπορούσαν να γίνουν ο περιοριστικός παράγοντας στην ταχύτητα φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτός είναι ένας τομέας της ηλεκτροκίνησης που θα πρέπει να αναπτυχθεί για να μπορέσει ο εκάστοτε προμηθευτής να βγάλει ένα αξιόπιστο προϊόν που θα μπορεί να φορτίζει γρήγορα και με ασφάλεια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Advertisement
Advertisement

Ο προμηθευτής Huber + Suhner ξεκίνησε ήδη τις έρευνες προκειμένου να αναπτύξει το καλώδιο της επόμενης γενιάς που θα επιτρέπει ταχύτερη φόρτιση. Το νέο καλώδιο είναι το πρώτο που επιτρέπει συνεχή φόρτιση στα 500 αμπέρ, σύμφωνα με την εταιρεία. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει στα δίκτυα φόρτισης και στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εκμεταλλεύονται πλήρως το υπάρχον υλικό φόρτισης.

Το δρόμο της ταχυφόρτισης με προηγμένα καλώδια άνοιξε πριν από χρόνια η Porsche, η οποία διαθέτει ένα πρωτότυπο που φορτίζει σήμερα έως 450 κιλοβάτ στα 800V, ενώ την ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές. Αυτή η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πλήρη φόρτιση των μπαταριών σε χρόνο κάτω των 20 λεπτών. Αυτό μπορεί να δώσει το κίνητρο σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να αλλάξουν το σύστημα φόρτισης, έτσι ώστε να λύσουν ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με την φόρτιση των αυτοκινήτων τους.

Η επίτευξη αυτών των στόχων απαιτεί πιο ισχυρά καλώδια, επισημαίνει το ΑΠΕ. Η νέα γενιά καλωδίων θα ψύχεται με υγρό, όπως πρέπει να γίνεται σε κάθε καλώδιο αυτού του επιπέδου ρεύματος και θα υποστηρίζεται από ξεχωριστές μονάδες ψύξης για τις γραμμές τροφοδοσίας που τα τροφοδοτούν.

Advertisement

Παρά το γεγονός ότι αυτά προϋποθέτουν μεγαλύτερες δαπάνες θα απαιτηθούν καλώδια υψηλότερης απόδοσης σε σταθμούς φόρτισης για να συμβαδίζουν με τους προχωρημένους ρυθμούς φόρτισης και με τη σειρά τους απαιτούνται μεγαλύτερες μπαταρίες που θα έχουν μεγαλύτερη εμβέλεια. Άλλωστε είναι και το μεγάλο στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών που επιδιώκουν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να φθάσουν την αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος πάνω από 1.000 χιλιόμετρα.

Διαβάστε επίσης:

Advertisement

Κοινή έκπτωση για όλα τα ηλεκτρικά ανεξάρτητα από την τιμή τους

Λεωφορεία με Leasing ζητούν ακόμη πέντε Δήμοι!

Πτώση ρεκόρ 89% στις πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ

Advertisement