Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

ΝΕΑ

Καταφθάνει η… τιμολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα!

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Στα χνάρια της ΕΕ ακολουθούν και οι ΗΠΑ με βασικό στόχο την προστασία του πλανήτη.

Ο προτεινόμενος από την ΕΕ Μηχανισμός Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (CBAM) είναι ένα «θεμιτό» μέσο που πρέπει να εξεταστεί και οι Ηνωμένες Πολιτείες επίσης το «διερευνούν». «Μπορεί να είναι ένα εργαλείο που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ως τη μόνη επιλογή, αν άλλες χώρες δεν αντιμετωπίζουν σοβαρά τη μείωση του άνθρακα», δήλωσε ο John Kerry σε συνέντευξή του στη EURACTIV.

Ο John Kerry είναι ο πρώτος ειδικός προεδρικός απεσταλμένος των Ηνωμένων Πολιτειών για το κλίμα, ο οποίος διορίστηκε από την κυβέρνηση Biden τον Ιανουάριο του 2021 και μίλησε στην EURACTIV για την ενέργεια και το περιβάλλον αναλύοντας το χρονοδιάγραμμα που εξετάζουν οι ΗΠΑ.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Kerry: «Βραχυπρόθεσμο. Επειδή έχουμε σημαντικές συναντήσεις φέτος, και το 2022 είναι το έτος ανάπτυξης των λεπτομερειών του Μηχανισμού Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (CBAM) που έχει θέσει σε εφαρμογή η ΕΕ και θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ το 2023. Έτσι, αυτό θα πρέπει να γίνει αντικείμενο επεξεργασίας στο εγγύς μέλλον.

Και νομίζω ότι το όλο θέμα της τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, του CBAM και της διαρροής άνθρακα – όλα αυτά τα πράγματα θα τεθούν σε μεγάλο βαθμό επί τάπητος κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι ΗΠΑ ηγήθηκαν μιας πρωτοβουλίας στη Γλασκώβη για τη μείωση των εκπομπών μεθανίου. Στην Ευρώπη, η Επιτροπή θα καταθέσει πρόταση την επόμενη εβδομάδα για τη ρύθμιση των διαρροών μεθανίου από τον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου

Όσον αφορά στα επόμενα βήματα και τα σχέδια νέας νομοθεσίας ο κ. John Kerry επισήμανε ότι: «Ναι, θα έχουμε εγχώριους κανονισμούς για το μεθάνιο. Η ομάδα στον Λευκό Οίκο εργάζονται πάνω σε αυτό. Και σχεδιάζουμε να κάνουμε το μερίδιό που μας αναλογεί σε ό,τι αφορά τη μείωση του μεθανίου, μια υπόσχεση που αναδείξαμε από κοινού. Και θα εργαστούμε μαζί με την ΕΕ και άλλες χώρες για να διασφαλίσουμε ότι θα κάνουμε το μέγιστο δυνατό σε αυτό. Πιστεύουμε πολύ στην πρωτοβουλία για το μεθάνιο, γι’ αυτό και την ξεκινήσαμε μαζί με την ΕΕ. Και έχουμε ήδη 110 χώρες που την έχουν υπογράψει.

Μόλις καταλήξαμε σε συμφωνία με την Κίνα στη Γλασκώβη, όπου η Κίνα συμφώνησε ότι το επόμενο έτος θα σχεδιάσει, θα εφαρμόσει και θα ανακοινώσει δημόσια ένα φιλόδοξο εθνικό σχέδιο δράσης για το μεθάνιο, το οποίο θα πρέπει να καταθέσει στην COP του επόμενου έτους.

Και έτσι είμαστε πολύ επίμονοι στο να συνεχίσουμε να το προωθούμε αυτό. Σε κάθε μια από τις συζητήσεις που είχα στην Αγγλία τις τελευταίες ημέρες, στην Ιορδανία πιο πριν, και τώρα εδώ στις Βρυξέλλες, και θα έχω παρόμοιες στο Παρίσι – είμαστε αποφασισμένοι να επεκτείνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο αυτή την προσπάθεια για το μεθάνιο.

Εάν εφαρμόσουμε με επιτυχία την παγκόσμια μείωση του μεθανίου κατά 30%, αυτό ισοδυναμεί με το να πάρουμε κάθε αυτοκίνητο, κάθε φορτηγό, κάθε αεροπλάνο και κάθε πλοίο στον κόσμο και να μειώσουμε τις μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2030.

Είναι μια τεράστια πρόκληση- είναι  εξοικονόμηση 0,2°C στην αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη. Και είναι επίσης εύκολο και όχι δαπανηρό να γίνει. Έτσι, ειλικρινά, είναι εφικτός ο στόχος. Και αν καταφέρουμε να πείσουμε κάθε χώρα να κάνει το δικό της μερίδιο, μπορεί να ξεπεράσουμε το 30%, κάτι που θα ήταν μνημειώδες. Γι’ αυτό θα τα δώσουμε όλα για την υπόσχεση για το μεθάνιο.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Βόμβα! Απαγόρευση πώλησης ΙΧ βενζίνης και diesel και στην Ελλάδα!
ΕΕ: Μονόδρομος η επιβολή επιπλέον φόρων στα ρυπογόνα αυτοκίνητα!
Σοκ! Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν επιπλέον φόρους στα καύσιμα!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto