Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ιταλία: Η καθυστέρηση ενεργοποίησης των κινήτρων στα καθαρά ΙΧ «έριξε» την αγορά

Ελλάδα 2:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ιταλία: Η καθυστέρηση ενεργοποίησης των κινήτρων στα καθαρά ΙΧ «έριξε» την αγορά

ΝΕΑ

Ιταλία: Η καθυστέρηση ενεργοποίησης των κινήτρων στα καθαρά ΙΧ «έριξε» την αγορά

ΝΕΑ

Μεγάλη πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και στην Ιταλία χωρίς όμως να χάσουν την πρωτιά στο σύνολο της αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Στα βήματα των άλλων ευρωπαϊκών αγορών κινήθηκαν και οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ιταλία σημειώνοντας πτώση 9,6% τον Μάρτιο καθώς ταξινομήθηκαν 193.662 μονάδες με τους καταναλωτές να βρίσκονται σε… σύγχυση εξαιτίας των προστίμων που έχουν επιβληθεί στα ρυπογόνα ΙΧ αλλά και της καθυστέρησης ενεργοποίησης των κινήτρων στα «καθαρά» ΙΧ.

Ωστόσο και στην Ιταλία όπως και στην Ισπανία το εντυπωσιακό στοιχείο των δεδομένων αφορά στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων οι οποίες κατέγραψαν πτώση 25% με τις ταξινομήσεις να ανέρχονται σε 87.811 μονάδες γεγονός που μεταφράζεται σε 45,2% του συνόλου των πωλήσεων για τον μήνα Μάρτιο. Πάντως παρά την πτώση που σημείωσαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων κατάφεραν να αποτελούν την πρώτη επιλογή των Ιταλών καταναλωτών. Τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι οι πωλήσεις diesel αυτοκινήτων αφορούσε στο 54,5% του συνόλου της αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Αντίθετα οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 10% τον Μάρτιο φθάνοντας τις 80.151 μονάδες και καταλαμβάνοντας το 41,2% της αγοράς από 33,8% που κυμαίνονταν τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

Μικρή αύξηση 0,8% σημείωσαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων που κινούνται και με υγραέριο καταλαμβάνοντας το 6,6% του συνόλου της αγοράς από 5,8% που ανέρχονταν τον αντίστοιχο μήνα του 2018 ενώ αντίθετα πτώση σημείωσαν τα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο σε ποσοστό 0,7%.

Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση 1,6% καταλαμβάνοντας πλέον το 5% της αγοράς από 3,4% που ανέρχονταν τον Μάρτιο του 2018.

Advertisement

Οι καταναλωτές πάντως τηρούν στάση αναμονής και επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία καθώς οι πωλήσεις λιανικής σημείωσαν πτώση 1,2% μετά από τέσσερις συνεχόμενους μήνες αύξησης καθώς ο Προύπολογισμός έχει εισάγει ένα νέο φόρο στα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 160 γρ./CO2 ενώ αντίθετα παρέχονται κίνητρα για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν μέχρι και 90 γρ./CO2. Ενώ ο φόρος έχει επιβληθεί στα ρυπογόνα αυτοκίνητα από την 1η Μαρτίου τα κίνητρα για απόκτηση καθαρών οχημάτων δεν έχουν εφαρμοστεί λόγω έλλειψης του εκτελεστικού διατάγματος.

 

Advertisement

Ηττημένη η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία

Μεγάλη πτώση 20% σημείωσαν οι πωλήσεις του ομίλου FCA στην Ιταλία και ειδικότερα η Fiat κατέγραψε πτώση 22% και η Jeep 8,4%. Επίσης οι πωλήσεις των Alfa Romeo και Maserati σημείωσαν πτώση 55% και 54% αντίστοιχα. Η Lancia ήταν η μόνη μάρκα που σημείωσε άνοδο σε ποσοστό 15%.

Ο όμιλος PSA σημείωσε οριακή πτώση 2,8% ωστόσο η premium μάρκα DS κατέγραψε αύξηση 15%.

Advertisement

Πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις και του ομίλου VW με την VW να χάνει ποσοστό ύψους 3,5%, τη Skoda 1,8% ενώ αντίθετα η Seat να σημειώνει αύξηση 14%. Οι πωλήσεις της Audi μειώθηκαν κατά 3,6%, ενώ η Porsche κατέγραψε άνοδο κατά 4,8%.

Οι εγγραφές της Renault μειώθηκαν κατά 12%, ενώ οι πωλήσεις της αδελφής μάρκας Dacia σημείωσαν άνοδο 81%.

Οι πωλήσεις της Ford σημείωσαν μεγάλη πτώση 21% όπως και της Nissan σε ποσοστό 33%. Αντίθετα οι πωλήσεις της Toyota σημείωσαν οριακή άνοδο 0,7%.

Οι πωλήσεις της BMW και της Mercedes-Benz υποχώρησαν – κατά 2% και 16% αντίστοιχα.