Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

ΗΠΑ: Ο Στρατός θέλει «εξυπνότερα» συστήματα αυτόνομης οδήγησης

Ελλάδα 1:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΗΠΑ: Ο Στρατός θέλει «εξυπνότερα» συστήματα αυτόνομης οδήγησης

ΝΕΑ

ΗΠΑ: Ο Στρατός θέλει «εξυπνότερα» συστήματα αυτόνομης οδήγησης

ΝΕΑ

Τον Σεπτέμβριο ξεκινούν οι δοκιμές 30 οχημάτων με ρομποτικές τεχνολογίες.

Advertisement
Advertisement

Ο στρατός των ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες έχει υιοθετήσει και αναπτύξει τεχνολογίες ρομποτικής αλλά και αυτοματοποιημένα συστήματα ωστόσο ακόμη και σήμερα δεν υπάρχουν πραγματικά συστήματα που να λειτουργούν πλήρως αυτόνομα.

Ο λόγος δεν είναι άλλος από την ασφάλεια των στρατιωτών η οποία εξακολουθεί να είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι στρατιωτικοί δεν επιχειρούν με μη επανδρωμένα οχήματα ακόμη και σε αποστολές εφοδιασμού.

Advertisement
Advertisement

Όμως ο στρατός θέλει να ολοκληρώσει αυτό που ξεκίνησε, επομένως σχεδιάζει να επιταχύνει τη χρήση αυτόνομων αμυντικών τεχνολογιών.

Προς το παρόν, αντί για πλήρως αυτόνομα συστήματα, υπάρχουν ημιαυτόματες λύσεις που απαιτούν την επέμβαση κάποιου στρατιώτη είτε την παρακολούθηση του συστήματος από αυτόν.

 

Advertisement

Προκλήσεις

Οι μηχανικοί του αμερικανικού στρατού αναφέρουν ότι οι στρατιωτικοί αντιμετωπίζουν προκλήσεις παρόμοιες με εκείνες των εμπορικών προγραμματιστών όταν πρόκειται για αυτόνομα οχήματα.

Advertisement

«Η μεγαλύτερη πρόκληση αφορά την αντίληψη του κόσμου και την επεξεργασία των δεδομένων. Για παράδειγμα, οι περισσότεροι άνθρωποι αποκτούν δίπλωμα οδήγησης όταν είναι 16 ή 18 χρονών, πράγμα που μοιάζει με 16 έως 18 χρόνια μαθαίνοντας πώς λειτουργούν τα οχήματα και οι κανόνες οδήγησης. Τώρα προσπαθούμε να προγραμματίσουμε ένα ρομπότ ώστε να καταλαβαίνει όλες αυτές τις πληροφορίες. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις όπου το ρομπότ δεν γνωρίζει πώς να χειριστεί καταστάσεις γεγονός που κάνουν οι άνθρωποι. Όταν ασχολούμαστε με μια δύσκολη κατάσταση που δεν καταλαβαίνουμε συνήθως βρίσκουμε μια δική μας λύση.» αναφέρουν μηχανικοί από τον στρατό των ΗΠΑ.

Μια άλλη πρόκληση που αντιμετωπίζουν τα οι μηχανικοί του στρατού των ΗΠΑ έχει να κάνει με την εξέταση των οχημάτων και την προσαρμογή τους σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα. Όπως επισημαίνουν ο στρατός διεξάγει δοκιμές σε χιόνι και πάγο, αλλά πρέπει πρώτα να αφήσει το ρομπότ να ξέρει πως πρέπει να λειτουργήσει σε περιβάλλον χιονιού ή πάγου.

Τα ρομπότ βασίζονται σε προγραμματιστές αλγορίθμων που αναπτύσσονται από τον άνθρωπο. Αλλά αν αντιμετωπίσουν μια κατάσταση που δεν καλύπτεται από τον αλγόριθμο, δεν θα ξέρουν τι να κάνουν.

Advertisement

Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με σύστημα αυτόνομης οδήγησης δεν ξέρει πώς να αντιδρά σε ένα άτομο σε μια αναπηρική πολυθρόνα που προσπαθεί να κυνηγά τις πάπιες από έναν δρόμο.

 

Πρωτοπόρος η Oshkosh Defence

Ο στρατός βοήθησε να ξεκινήσει τις σημερινές εμπορικές προσπάθειες των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Μία από τις πιο αξέχαστες συμμετοχές σε έκθεση με στρατιωτικά οχήματα ήταν ΤerraMax, ένα μηχανοκίνητο έδαφος που σχεδιάστηκε από την Oshkosh Defense.

Η Oshkosh Defense τώρα έχει εστιάσει τις προσπάθειές της σε μια νέα πρωτοβουλία που περιλαμβάνει όχημα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης που ονομάζεται Expedient Leader-Follower.

Το συγκεκριμένο σύστημα αποτελεί ένα πρόγραμμα όπου συναθροίζονται οι συνοδείες που αποτελούνται από ένα όχημα με οδηγό και ακολουθείται από οχήματα χωρίς οδηγό.

Πρωταρχικός σκοπός της συγκεκριμένης αυτόνομης τεχνολογίας είναι η μείωση του αριθμού των ανθρώπων που οδηγούν τα οχήματα και ο περιορισμός του χρόνου έκθεσής τους σε πιθανή επίθεση.

Ο στρατός σκοπεύει να εκδώσει 30 οχήματα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης για δοκιμή από τον Σεπτέμβριο σε διάφορα στρατόπεδα.

Τα οχήματα που πρόκειται να παραδοθούν θα έχουν δύο ρομποτικές λειτουργίες. Η πρώτη ονομάζεται teleoperation, όπου ο οδηγός από κάποιο κέντρο ελέγχου μπορεί να ελέγξει την κίνηση του οχήματος.

Η δεύτερη είναι ο «οδηγός-ηγέτης» όπου τα οχήματα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης ακολουθούν ρομποτικά το πρώτο όχημα στο οποίο υπάρχει οδηγός.