Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

To ενεργητικό cruise control οδηγεί σε υπέρβαση των ορίων ταχύτητας

Ελλάδα 16:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

To ενεργητικό cruise control οδηγεί σε υπέρβαση των ορίων ταχύτητας

ΝΕΑ

To ενεργητικό cruise control οδηγεί σε υπέρβαση των ορίων ταχύτητας

ΝΕΑ

Έρευνα του IIHS έδειξε πως οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το Adaptive Cruise Control για την κίνησή τους στον αυτοκινητόδρομο, επιλέγουν να βάζουν μεγαλύτερη ταχύτητα για την κίνηση του οχήματος από αυτή που ορίζει η νομοθεσία.

Advertisement
Advertisement

Στο πλαίσιο μιας μελέτης τεσσάρων εβδομάδων, σε 40 οδηγούς δόθηκε ένα Range Rover Evoque με ACC ή ένα Volvo S90 με ACC και LCF (λειτουργία κεντραρίσματος λωρίδας).

Το IIHS (Ινστιτούτο για τη Μελέτη της Ασφάλειας στον Αυτοκινητόδρομο) των ΗΠΑ, μελέτησε τη συμπεριφορά των οδηγών πίσω από το τιμόνι και διαπίστωσε ότι οι οδηγοί είχαν 24% περισσότερες πιθανότητες να υπερβούν το όριο ταχύτητας σε αυτοκινητόδρομους όταν χρησιμοποιούσαν τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού. Παρατηρήθηκε επίσης πως, εκτός του ότι είναι πιο πιθανό να υπερβούν το όριο ταχύτητας σε κάποια τμήματα της διαδρομής τους, οι οδηγοί πήγαιναν πιο γρήγορα συνολικά. Συγκεκριμένα, σε ζώνες με όριο ταχύτητας τα 90 χλμ./ώρα, οι οδηγοί παρατηρήθηκε πως πήγαιναν κατά μέσο όρο με σχεδόν 2 χλμ./ώρα περισσότερα χρησιμοποιώντας τα συστήματα βοήθειας του οδηγού παρά όταν οδηγούσαν «χειροκίνητα».

Advertisement
Advertisement

Αυτό μπορεί να μην ακούγεται σαν μεγάλη διαφορά αλλά το IIHS σημείωσε ότι με αυτό το δεδομένο, «οι χρήστες διατρέχουν περίπου 10% υψηλότερο κίνδυνο θανατηφόρου τροχαίου, σύμφωνα με έναν κοινό τύπο για τον υπολογισμό των πιθανών αποτελεσμάτων σφαλμάτων». Πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε πως από την έρευνα δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη το ότι με το ACC οι χρόνοι αντίδρασης των οδηγών σε δύσκολες καταστάσεις είναι σημαντικά βελτιωμένοι. Το IIHS σημείωσε επίσης πως προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι το ACC μπορεί να μειώσει τους κινδύνους σύγκρουσης, καθώς αυτά τα συστήματα «διατηρούν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των αυτοκινήτων από ότι θα έκαναν οι περισσότεροι οδηγοί». Εν κατακλείδι, ο στατιστικολόγος του IIHS, Sam Monfort, συνόψισε τα αποτελέσματα της έρευνας και για να υπερθεματίσει στον παράγοντα την αυξημένης ταχύτητας και στους κινδύνους που αυτή επιφέρει, δήλωσε πως «η οδήγηση πιο γρήγορα είναι πιο επικίνδυνη και κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με τη φυσική».

Διαβάστε ακόμα:
Το πεντάστερο τεστ του Audi A3 (VIDEO)
Jeep Renegade: Συνώνυμο της ασφάλειας
Νέο Honda Jazz: Με επαναστατικό κεντρικό αερόσακο