Η VW βάζει στον πάγο το ηλεκτρικό Golf
ΝΕΑ
Η Volkswagen αναθεωρεί τα σχέδιά της καθώς τα νέα ηλεκτρικά ID.Golf και ID.Roc μετατίθενται για το 2030.
Αν και στις αρχές της δεκαετίας όλα έδειχναν ρόδινα για την ηλεκτρική μετάβαση της μάρκας, η προσγείωση στην πραγματικότητα των χαμηλών πωλήσεων είναι μάλλον απότομη για τις περισσότερες μάρκες.
WHAT CAR
Η ηλεκτρική στρατηγική της Volkswagen δέχεται νέο πλήγμα. Σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Handelsblatt, δύο εκ των πιο αναμενόμενων μοντέλων της μάρκας – το ηλεκτρικό ID.Golf και το SUV ID.Roc – δεν θα δουν γραμμή παραγωγής πριν το 2030, πολύ αργότερα από τις αρχικές εξαγγελίες.
Οι λόγοι είναι τριπλοί: υψηλό κόστος, μειωμένη ζήτηση για EV και ανοιχτά ζητήματα γύρω από την παραγωγή.
Η καθυστέρηση δεν είναι αμελητέα, καθώς επηρεάζει και τη “γεωγραφία” της παραγωγής. Το θρυλικό Golf με κινητήρα εσωτερικής καύσης, που επρόκειτο να μεταφερθεί νωρίτερα στη μονάδα του Μεξικού, θα παραμείνει για αρκετό ακόμα στη Γερμανία.
Παράλληλα, το ID.3 θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο Zwickau, αντί να μεταφερθεί το 2027 στο εργοστάσιο του Wolfsburg, όπως είχε προγραμματιστεί. Αυτό σημαίνει ότι το ιστορικό εργοστάσιο της VW δεν θα γνωρίσει ουσιαστική ηλεκτρική παραγωγή πριν από το 2028, και αυτό με επιφυλάξεις.
Οι αποφάσεις αυτές εντάσσονται στη γνωστή πενταετή “Planungsrunde” της Volkswagen, τη διαδικασία κατά την οποία η διοίκηση και το εποπτικό συμβούλιο χαράσσουν την παγκόσμια κατανομή μοντέλων στα 115 εργοστάσια και καθορίζουν τη χρηματοδοτική στρατηγική.
Ακόμη και αυτή η συνεδρίαση, που παραδοσιακά λαμβάνει χώρα τον Νοέμβριο, αμφισβητείται για φέτος, με στελέχη να κάνουν λόγο για «τεράστιο ερωτηματικό».

Το μεγάλο αγκάθι είναι η νέα αρχιτεκτονική SSP, η μελλοντική πλατφόρμα πάνω στην οποία θα βασιστούν σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά VW της επόμενης δεκαετίας.
Το ID.Golf είχε ήδη αναβληθεί για μετά το 2028, και η μετατόπιση προς το 2030 απλώς επιβεβαιώνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το project.
Την ίδια στιγμή, η Volkswagen επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική ονοματοδοσίας των ηλεκτρικών της.
Η “ψυχρή” αριθμητική της σειράς ID. φαίνεται να δίνει τη θέση της σε παραδοσιακά και φορτισμένα με συναισθηματικό βάρος ονόματα: έτσι, από το 2026 το ID.2 θα μετονομαστεί σε VW ID. Polo, ενώ προγραμματίζεται και σπορ έκδοση με το ιστορικό σήμα GTI.
Σταδιακά, και άλλες ταμπέλες όπως ID. Passat, ID. Roc ή ID. Golf θα συνδέσουν την ηλεκτρική γκάμα με τις γνώριμες οικογένειες μοντέλων.
«Ένα όνομα όπως το Polo κουβαλά αξιοπιστία και ιστορία», τόνισε ο Martin Sander, επικεφαλής πωλήσεων, ενώ ο CEO Thomas Schäfer υπογράμμισε ότι η επιστροφή σε γνώριμα ονόματα βοηθά τους πελάτες να αναγνωρίσουν την ταυτότητα των νέων μοντέλων.
Το συμπέρασμα είναι σαφές: η Volkswagen αναβάλλει την “πράσινη επέλαση” της, επενδύει όμως σε ισχυρά brand names για να κρατήσει το κοινό κοντά. Με το ID.Golf και το ID.Roc να ορίζουν ορίζοντα δεκαετίας, η μάχη της VW για ηλεκτρική πρωτοκαθεδρία παραμένει ανοικτή και σκληρή.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Το VW ID. Polo παραγωγής θα μπορούσε να είναι έτσι
Volkswagen EVX, ένα πρωτότυπο εφαρμογής ιδεών
Volkswagen T-Roc Dream: Το όνειρο γίνεται πραγματικότητα