Η Stellantis ενδέχεται να πουλήσει τη Maserati, τελικά
ΝΕΑ
Η αρχική φήμη περί πώλησης της Maserati από τον Όμιλο Stellantis διαψεύστηκε επίσημα. Όμως, εξακολουθεί να υπάρχει ως ενδεχόμενο.
Ήδη από τις αρχές τα χρονιάς (2025) η φημολογία ότι τα στελέχη του Ομίλου Stellantis εξετάζουν το ενδεχόμενο να πουλήσουν τη Maserati επειδή αυτή δεν έχει καλή εμπορική και οικονομική πορεία έχει ενταθεί.
WHAT CAR
Αυτό ανάγκασε τα στελέχη του Ομίλου να διαψεύσουν επίσημα και με κατηγορηματικό τρόπο ότι πρόκειται να πράξουν κάτι τέτοιο με την ιταλική εταιρεία.
Ωστόσο, η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι κάποιες φορές η διάψευση είναι η καλύτερη επιβεβαίωση.

Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, οι άνθρωποι του Ομίλου Stellantis προσέλαβαν τον περασμένο Απρίλιο τη McKinsey & Company, τη γνωστή εταιρεία επιχειρηματικών συμβούλων.
Βάσει του σχετικού δημοσιεύματος, της ανέθεσαν να να αξιολογήσει στρατηγικές επιλογές γύρω από τη Maserati, καθώς και για να μελετήσει τις επιπτώσεις των επιπλέον δασμών εισαγωγής που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ στις ευρωπαϊκές εταιρείες, οι οποίοι πλήττουν τόσο αυτή όσο και την Alfa Romeo.
Ανάμεσα στα ενδεχόμενα που εξετάζονται, φέρεται να είναι και η πιθανότητα πώλησης της Maserati. Στο εσωτερικό της Stellantis, αυξάνονται οι πιέσεις να συμβεί αυτό, με το Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου να είναι διχασμένο ως προς την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθηθεί, τελικά.

Ορισμένα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου θεωρούν ότι η ιταλική εταιρεία, η οποία τον καταγράφει συνεχώς ζημίες τον τελευταίο χρόνο, δεν έχει πλέον προοπτική ανάκαμψης και επιβαρύνει την κερδοφορία του Ομίλου Stellantis.
Κάποια στελέχη αυτού εξακολουθούν να πιστεύουν στην αξία και την αναγνωρισιμότητα της Maserati σε παγκόσμιο επίπεδο. Άλλωστε, είναι η μοναδική αυθεντική και ιστορική εταιρεία κατασκευής πολυτελών σπορ μοντέλων που έχει ο Όμιλος ομίλου. Όμως, ορισμένα άλλα εκτιμούν ότι πλέον δεν υπάρχουν ουσιαστικές προοπτικές ανάκαμψής της.
Τα δεδομένα για την ιταλική φίρμα είναι ρευστά, όπως φαίνεται από τη διχογνωμία. Ωστόσο, προς το παρόν δεν μπορεί να ληφθεί -και να ανακοινωθεί- οποιαδήποτε απόφαση σχετικά.

Ο λόγος είναι ότι από τις 23 Ιουνίου (2025) ο Αντόνιο Φιλόζα (φωτογραφία επάνω) ανέλαβε χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Stellantis, αντικαθιστώντας τον Κάρλος Ταβάρες. Ο Ιταλός θα δει από την αρχή όλα τα δεδομένα που αφορούν σε αυτόν, άρα θα επανεξετάσει και την υπόθεση της Maserati.
Για τον λόγο αυτό, ο Φιλόζα θα συναντηθεί με τον Σάντο Φιτσίλι, τον Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρείας, ο οποίος θα παρουσιάσει το νέο επιχειρηματικό πλάνο για την επιχειρηματική πορεία της στο άμεσο μέλλον.
Ένα πιθανό σενάριο διάσωσης της Maserati θα μπορούσε να είναι η από κοινού εξέλιξη μοντέλων με την Alfa Romeo η οποία επίσης προσπαθεί να επανέλθει και να αναπτυχθεί. Αυτό θα μείωνε το κόστος εξέλιξης και παραγωγής των νέων μοντέλων τους.

Πριν από έναν χρόνο, η Νάταλι Νάιτ, η τέως Οικονομική Διευθύντρια του Ομίλου Stellantis, είχε ξεκινήσει τη φημολογία για την ενδεχόμενη πώληση της ιταλικής εταιρείας όταν θα είχε δηλώσει: «Κάποια στιγμή στο μέλλον η Stellantis ίσως χρειαστεί να εξετάσει ποιο θα ήταν το καλύτερο “σπίτι” για τη Maserati».
Θυμίζουμε ότι ο Κάρλος Ταβάρες πριν από την κυρία Νάιτ είχε δηλώσει από τον Οκτώβριο του 2023 ότι ως το 2026 θα επανεξέταζε την απόδοση κάθε εταιρείας που εντάσσεται στον Όμιλο Stellantis, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου «Dare Forward 2030», το οποίο ανακοίνωσε τον Μάρτιο του 2022.

Εφόσον τα στελέχη του Ομίλου αποφασίσουν τελικά να πουλήσουν τη Maserati το ερώτημα είναι ποιος θα θελήσει να την αγοράσει. Αναλυτές εκτιμούν ότι οι «συνήθεις ύποπτοι», δηλαδή οι Κινέζοι, είναι οι πρώτοι στη λίστα που θα είναι σε θέση να την αποκτήσουν.
Σε κάθε περίπτωση, εντός των επόμενων ημερών θα γνωρίζουμε τις όποιες εξελίξεις αφορούν στο μέλλον της Maserati.