Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η SsangYong κλείνει 6 δεκαετίες ζωής

Ελλάδα 16:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η SsangYong κλείνει 6 δεκαετίες ζωής

ΝΕΑ

Η SsangYong κλείνει 6 δεκαετίες ζωής

ΝΕΑ

Είναι ο τέταρτος σε μέγεθος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Κορέας και με την μεγαλύτερη ιστορία. Το όνομα SsangYong σημαίνει «διπλός δράκος» και έχει συνδεθεί με την παραγωγή οχημάτων 4×4. Πλέον ανήκει στην ινδική Mahindra & Mahindra, η οποία κατέχει το 73% των μετοχών της. Η έδρα της SsangYong βρίσκεται στη Σεούλ και το μεγαλύτερο εργοστάσιό της στην πόλη Πιουνγκταέκ (Pyungtaek) έχει δυνατότητα ετήσιας παραγωγής 240.000 αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ (twitter.com/bitsi74)

Η αρχική ονομασία της εταιρείας, πίσω στο 1954 ήταν Ha Dong-Hwan Motor Workshop. Ειδικευόταν στην κατασκευή φορτηγών, λεωφορείων και άλλων βαρέων οχημάτων, ενώ έκανε και εξαγωγές. Το 1974 ιδρύθηκε η Shinjin Jeep, με αποστολή την κατασκευή εκτός δρόμου αυτοκινήτων με σκληρή και μαλακή οροφή. Δέκα χρόνια αργότερα εξαγόρασε την Geohwa Co και μαζί της τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος Korando, το οποίο εξελίχθηκε σε ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της.

Το 1986 η Ha Dong-Hwan Motor πέρασε στην κατοχή του ομίλου SsangYong, οπότε όλα τα οχήματά της πήραν την ονομασία με την οποία είναι γνωστά έως σήμερα. Το 1991 άρχισε η στρατηγική συνεργασία με την Daimler για την παροχή κινητήρων από την Mercedes-Benz. Το πρώτο μοντέλο με γερμανική τεχνολογία ήταν το Musso, ένα μεγάλο SUV που λανσαρίστηκε το 1993. Τρία χρόνια μετά έκανε πρεμιέρα η δεύτερη γενιά του Korando.

Advertisement
Advertisement

Το 1997 η Daewoo πήρε στην κατοχή της την πλειοψηφία των μετοχών της SsangYong. Μοντέλα όπως το Korando και το Musso πωλούνταν σε ορισμένες χώρες με το σήμα της Daewoo (έως το 2001). Η πρώτη γενιά του Rexton έκανε την εμφάνισή της το 2001, πάντα με τεχνολογία από τη Mercedes. Το 2004 η SsangYong συγχωνεύτηκε με την κινεζική Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). Την ίδια χρονιά λανσαρίστηκε το μεγάλο 7θέσιο πολυμορφικό Rodius, ίσως το πιο άσχημο αυτοκίνητο που θυμούνται οι νεότεροι.

Η SsangYong πέρασε στην ιδιοκτησία της Mahindra Motor Co το 2011. Την ίδια χρονιά άρχισε η παραγωγή και του νέου Korando, του πρώτου αυτοκινήτου της SsangYong με μονοκόκ αμάξωμα. Το 2012 παρουσιάστηκε το Korando Sports, ένα pick up, και το 2013 το Turismo, η βελτιωμένη έκδοση του Rodius. Φέτος άρχισε την εμπορική του πορεία το Rexton W, με 2λιτρο diesel κινητήρα.

Τα άμεσα πλάνα της μάρκας περιλαμβάνουν την παραγωγή ενός μικρού crossover της κατηγορίας Β, με κωδική ονομασία X100. Μία πρόγευση αποτελεί το πρωτότυπο XLV, που έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Μάρτιο στη Γενεύη. Εξελίσσεται από κοινού με τη Mahindra και θα λανσαριστεί μέσα στο 2015, με κοντό και μακρύ μεταξόνιο. Νέοι θα είναι οι κινητήρες του, βενζίνης και diesel, με κυβισμό 1.600 cc. Η SsangYong δίνει έμφαση στις αγορές της Κίνας, της Ρωσίας και της Ινδίας ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις της. Το δίκτυό της περιλαμβάνει περίπου 1.000 σημεία σε περισσότερες από 90 χώρες.