Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Siemens αναπτύσσει τον πρώτο ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο

Ελλάδα 20:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Siemens αναπτύσσει τον πρώτο ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο

ΝΕΑ

Η Siemens αναπτύσσει τον πρώτο ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο

ΝΕΑ

Μία εικόνα από το ίσως και όχι τόσο μακρινό μέλλον δίνει σε συνεργασία με τη Scania η Siemens που δημιουργεί τον πρώτο e-highway, τον πρώτο δηλαδή ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/PanosSeitanidis)

Αυτός όπως ήταν εύλογο, «στήνεται» επί Σκανδιναβικού εδάφους, ίσως το πιο… πράσινο κομμάτι της Ευρώπης σε ότι αφορά στις μεταφορές. Συγκεκριμένα στη Σουηδία, η οποία αποβλέπει έως το 2030 στην ανεξαρτητοποίηση των μεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα. Πως όχι από τη στιγμή που οι ηλεκτροδοτούμενες οδικές μεταφορές μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας αλλά και τις εκπομπές ρύπων κατά το ήμισυ!

Η Siemens λοιπόν, θα εγκαταστήσει ένα σύστημα εναέριας γραμμής επαφής για υβριδικά φορτηγά οχήματα, σε ένα έργο που ανατέθηκε από το Σουηδικό Οργανισμό Μεταφορών στο Κομητειακό Συμβούλιο του Γκέβλεμποργκ. Το σύστημα εναέριας γραμμής επαφής θα ηλεκτροδοτεί ένα τμήμα μήκους δύο χιλιομέτρων στον αυτοκινητόδρομο E16 βόρεια της Στοκχόλμης, στο πλαίσιο ενός πιλοτικού έργου. Τα αποτελέσματα των δοκιμών θα είναι διαθέσιμα δύο χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου, με στόχο να αναδείξουν την καταλληλότητα του συστήματος για μελλοντική εμπορική χρήση.

Advertisement
Advertisement

«Ο ηλεκτρικός αυτοκινητόδρομος είναι δύο φορές πιο αποδοτικός σε σχέση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο η ενεργειακή κατανάλωση ελαττώνεται στο μισό, αλλά κι ότι μειώνεται η ρύπανση του αέρα. Τα ηλεκτρικά υβριδικά οχήματα είναι το πρώτο βήμα προς τα πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία θα παίζουν έναν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των βιώσιμων μεταφορών φορτίων», δήλωσε ο Roland Edel, Chief Technology Officer της Διεύθυνσης Mobility της Siemens.

Siemens-ehighway640

Στον πυρήνα του συστήματος βρίσκεται ένας ευφυής παντογράφος, συνδυασμένος με ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ένα σύστημα αισθητήρων επιτρέπει στον παντογράφο να συνδέεται με το σύστημα εναέριων γραμμών επαφής και να αποσυνδέεται αυτόματα σε ταχύτητες έως και 90 χιλιομέτρων ανά ώρα. Τα φορτηγά που διαθέτουν αυτό το σύστημα αντλούν ενέργεια από την εναέρια γραμμή επαφής όσο κινούνται, γεγονός που επιτρέπει την αποδοτική τους κίνηση, με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Σε δρόμους όπου δεν υπάρχουν υποδομές εναέριας γραμμής επαφής, τα οχήματα θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα υβριδικό σύστημα ντίζελ. Εναλλακτικά, το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει, για παράδειγμα, με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή με συσσωρευτές.

Advertisement

«Ο ηλεκτρικός αυτοκινητόδρομος (eHighway) που αναπτύσσει η Siemens συνδυάζει τις δοκιμασμένες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στους σιδηροδρόμους με την ευελιξία των οδικών μεταφορών. Σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία της Scania, η κατανάλωση καυσίμων και οι εκπομπές ρύπων θα μειωθούν, ενώ ο ευφυής παντογράφος διασφαλίζει ότι τα οχήματα που θα κινούνται στον ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο θα είναι όσο ευέλικτα είναι και τα συμβατικά οχήματα», είπε από την πλευρά του ο Jan Nylander, επικεφαλής του έργου για το Κομητειακό Συμβούλιο του Γκέβλεμποργκ.

Siemens-e-Highway-b640

Advertisement

Το πιλοτικό έργο θα υλοποιηθεί στον αυτοκινητόδρομο E16, ο οποίος συνδέει τις περιοχές Νταλάρνα και Γκέβλεμποργκ, οι οποίες είναι βιομηχανικές περιοχές όπου δραστηριοποιούνται βιομηχανίες χάλυβα, χαρτοπολτού και εξόρυξης, με το λιμάνι του Γκέβλε. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας , θα χρησιμοποιούνται δύο οχήματα. Αυτά θα είναι ηλεκτρικά υβριδικά οχήματα που κατασκευάζονται από τη Scania και θα προσαρμοστούν, σε συνεργασία με τη Siemens, ώστε να λειτουργούν στο πλαίσιο του συστήματος εναέριας γραμμής επαφής.

Στην Καλιφόρνια, η Siemens συνεργάζεται με τη Volvo και τοπικές εταιρείες αμαξωμάτων φορτηγών οχημάτων, στο πλαίσιο πιλοτικού έργου για τη Διαχείριση της Ποιότητας του Αέρα στην Περιοχή της Νότιας Ακτής (South Coast Air Quality Management District – SCAQMD). Το έργο εξετάζει το πώς οι διαφορετικές διαμορφώσεις αμαξωμάτων φορτηγών οχημάτων αλληλεπιδρούν με τις υποδομές ηλεκτρικού αυτοκινητόδρομου που έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή που γειτνιάζει με τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς.

Siemens640

Advertisement