Η νέα Mercedes-Benz CLA στην Ελλάδα (+τιμές)
ΝΕΑ
Με την καινούργια CLA ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο για την Mercedes-Benz στην κατηγορία C.
H νέα CLA είναι πλέον διαθέσιμη και στη χώρα μας σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις με EQ Technology αλλά και με νέας γενιάς υβριδικό σύστημα 48V. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MMA και σύμφωνα με τη Mercedes είναι η πιο «έξυπνη» και αποδοτική CLA που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα.
WHAT CAR
Σχεδιαστικά, η νέα CLA παραμένει πιστή στη λογική του δυναμικού τετράθυρου κουπέ, με μεγάλο μεταξόνιο, κοντούς προβόλους και έντονα «ώμους». Η μεγάλη πανοραμική οροφή είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, προσφέροντας καλύτερη αίσθηση χώρου και περισσότερη άνεση για τους επιβάτες. Στις ηλεκτρικές εκδόσεις, τη διαφορά κάνει η ενιαία φωτιζόμενη μάσκα star panel με 142 LED αστέρια, ενώ οι υβριδικές ξεχωρίζουν χάρη στην κλασική μάσκα σε χρώμιο.
Στο εσωτερικό η σχεδίαση είναι μινιμαλιστική, με έμφαση σε τρία high-tech στοιχεία: την προαιρετική «αιωρούμενη» MBUX Superscreen που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό, την ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα και τα μεγάλα πάνελ στις πόρτες. Πίσω από μία ενιαία γυάλινη επιφάνεια κρύβονται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment των 14,0 ιντσών και –προαιρετικά– η οθόνη συνοδηγού των επίσης 14,0 ιντσών, με γραφικά σε πραγματικό χρόνο από την Unity Game Engine και πλήρη συνδεσιμότητα.
Καρδιά της ψηφιακής εμπειρίας αποτελεί το νέο λειτουργικό σύστημα MB.OS, που έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από τη Mercedes-Benz και υποστηρίζει over-the-air αναβαθμίσεις για σχεδόν όλα τα υποσυστήματα, ακόμη και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.
Η τέταρτη γενιά MBUX ενσωματώνει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης της Microsoft και της Google, ενώ ο νέος MBUX Virtual Assistant με γενετική ΑΙ (ChatGPT-4o) μπορεί να συνομιλεί φυσικά με τον οδηγό, να θυμάται προηγούμενες εντολές και να αντλεί πληροφορίες από το διαδίκτυο.
Η πλοήγηση βασίζεται στο Google Maps, με το MBUX Surround Navigation να συνδυάζει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα από αισθητήρες, κάμερες και χάρτες σε μια τρισδιάστατη απεικόνιση στην οθόνη του οδηγού.
Στον τομέα της ασφάλειας όλες οι εκδόσεις της CLA για την Ευρώπη διαθέτουν στάνταρ εκτεταμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και το ενεργό σύστημα διατήρησης απόστασης DISTRONIC, ενώ το προαιρετικό MB.DRIVE ASSIST φέρνει το 2o επίπεδο αυτόνομης οδήγησης με Steering Assist και Lane Change Assist. Για πρώτη φορά σε αυτή την κατηγορία, η CLA εξοπλίζεται με κεντρικό αερόσακο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, ενώ το σύστημα υψηλής τάσης των ηλεκτρικών εκδόσεων προστατεύεται από πολυεπίπεδη αρχιτεκτονική ασφαλείας, με αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος.
Η αμιγώς ηλεκτρική CLA με EQ Technology αποτελεί την αιχμή του δόρατος. Διατίθεται ως CLA 200, CLA 250+ και CLA 350 4MATIC, με ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας έως 85,0 kWh και κατανάλωση από 12,2 kWh/100 χιλιόμετρα. Η CLA 250+ των 200 kW έχει αυτονομία έως και 792 χιλιόμετρα (WLTP), αριθμός που, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο, φέρνει στην πράξη διαδρομές όπως Αθήνα–Καβάλα χωρίς στάση για φόρτιση.
Η CLA 350 4MATIC των 260 kW συνδυάζει επιδόσεις (0–100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα, τελική 210 χλμ./ώρα) με τετρακίνηση και έξυπνη μονάδα αποσύμπλεξης στον εμπρός άξονα για μείωση των απωλειών.
Το ηλεκτρικό σύστημα 800 Volt, με inverter καρβιδίου του πυριτίου και κιβώτιο δύο σχέσεων στον πίσω άξονα, επιτρέπει ταχεία φόρτιση DC με έως και 320 kW στις CLA 250+ και CLA 350 4MATIC. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, σε δέκα λεπτά μπορεί να ανανεωθεί αυτονομία έως και 325 χιλιόμετρα, φέρνοντας τους χρόνους φόρτισης πιο κοντά στην εμπειρία ανεφοδιασμού ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Ταυτόχρονα η CLA συνεχίζει να απευθύνεται σε όσους προτιμούν ένα εξελιγμένο, αλλά γνώριμο θερμικό σύστημα κίνησης. Η νέα CLA hybrid χρησιμοποιεί έναν εντελώς νέο τετρακύλινδρο 1,5 λίτρων με κύκλο καύσης Miller και τεχνολογία FAME, συνδυασμένο με ηλεκτροκινητήρα 48 Volt ενσωματωμένο σε νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Η συνολική ισχύς ξεκινά από τους 156 ίππους (CLA 180) και φτάνει έως τους 211 ίππους (CLA 220 και CLA 220 4MATIC), με επιπλέον «boost» 22 kW από τον ηλεκτροκινητήρα και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης σε ταχύτητες πόλης και ηλεκτρικού ρολαρίσματος έως περίπου τα 100 χλμ./ώρα.
Με μέση κατανάλωση 5,4–4,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, η CLA 180 αναδεικνύεται στο πιο οικονομικό μοντέλο Mercedes-Benz με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην κατηγορία της, κάτι που την κάνει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για όσους κινούνται συχνά σε μικτές διαδρομές και δεν είναι ακόμη έτοιμοι να περάσουν πλήρως στην ηλεκτροκίνηση. Η ανάκτηση ενέργειας πραγματοποιείται σε όλες τις σχέσεις με ισχύ έως 25 kW, ενώ το start-stop και η εναλλαγή μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα γίνονται σχεδόν ανεπαίσθητα.
Για την ελληνική αγορά, ο βασικός εξοπλισμός Progressive Line των ηλεκτρικών εκδόσεων είναι ιδιαίτερα πλούσιος, με πανοραμική οροφή, LED High Performance προβολείς, φωτιζόμενη μάσκα, θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματο κλιματισμό, οθόνες 10,3 και 14 ιντσών, κάμερα selfie με αναγνώριση προσώπου, πλήρες πακέτο συνδεσιμότητας MBUX με πλοήγηση και Live Traffic, καθώς και υπηρεσία φόρτισης MB.CHARGE Public. Πάνω σε αυτό «χτίζονται» τα πακέτα Advanced Plus, Premium και Premium Plus με στοιχεία όπως MBUX Superscreen, ηχοσύστημα Burmester 3D, προβολείς MULTIBEAM LED, head-up display και σύστημα PRE-SAFE.
Οι τιμές των αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων της νέας CLA στην Ελλάδα διαμορφώνονται στις 49.550 ευρώ για την CLA 200 με EQ Technology, στις 59.000 ευρώ για την CLA 250+ και στις 63.400 ευρώ για την CLA 350 4MATIC. Η υβριδική γκάμα ξεκινά από τις 49.950 ευρώ για την CLA 180 και φτάνει έως τις 61.400 ευρώ για την CLA 220 4MATIC.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΠΙΣΩ ΚΙΝΗΣΗ: Ο σεβασμός, o Πρόεδρος, το SAFE και οι απειλές
Πόσες ώρες «τρώμε» στην κίνηση; Η απάντηση σοκάρει
Η Audi ετοιμάζει αντίπαλο για την G-Class και το Defender