Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Mercedes «τελειώνει» τα στέισον βάγκον

Ελλάδα 9:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Mercedes «τελειώνει» τα στέισον βάγκον

ΝΕΑ

Η Mercedes «τελειώνει» τα στέισον βάγκον

ΝΕΑ

Παρόλο που η ονομασία τους έγινε συνώνυμο της πρακτικότητας, τα στέισον δεν είναι κερδοφόρα για τη συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών. Και η Mercedes δεν πρόκειται να κάτσει με σταυρωμένα χέρια.

Advertisement
Advertisement

Εξασθενεί μέρα με τη μέρα η δημοφιλία των station wagons, δεδομένου ότι οι οικογένειες στρέφονται πλέον στα SUV. Η συνεχής μείωση της ζήτησης για τη συγκεκριμένη κατηγορία μοντέλων δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τη Mercedes, η οποία φαίνεται αποφασισμένη να τα απομακρύνει πλήρως από την γκάμα της, μέχρι το 2030.

Σύμφωνα με τη γερμανική ιστοσελίδα Automobilwoche, το μοντέλο που θα αφανιστεί πρώτο από τους τιμοκαταλόγους της γερμανικής εταιρείας είναι η CLA Shooting Brake, το 2025. Παράλληλα, η νέα γενιά της E-Class, η οποία εκτιμάται πως θα λανσαριστεί το 2030, δεν αναμένεται να διατίθεται σε station wagon εκδοχή, ενώ δυσοίωνο προβάλλει το μέλλον και της στέισον εκδοχής της C-Class.

Η προαναγγελία θανάτου των station wagons της Mercedes ήχησε τον Σεπτέμβριο του 2021, όταν ο COO της μάρκας, Markus Schafer, μίλησε για τη φθίνουσα δημοτικότητα των εν λόγω αυτοκινήτων, εστιάζοντας παράλληλα στους πόρους που πρέπει να εξοικονομηθούν για τη μετάβαση στο καθεστώς της ηλεκτρικής κινητικότητας.

Advertisement
Advertisement

Η διάθεση χρημάτων για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την κατασκευή ηλεκτρικών station wagons για μια συρρικνούμενη πελατειακή βάση κρίνεται παράλογη, πόσο μάλλον όταν οι πελάτες θέλουν αντ’ αυτού ηλεκτρικά crossover και SUV.

Στον αντίποδα, η Mercedes δεν πρόκειται να «παραγκωνίσει» τους φίλους των στέισον μοντέλων, όπως προσθέτει η Automobilewoche. Για την ικανοποίηση της εν λόγω πελατειακής ομάδας, η εταιρεία δεν αποκλείεται να εγκαινιάσει μια ολοκαίνουρια κατηγορία οχημάτων, και συγκεκριμένα κάποια υπερυψωμένα σεντάν που θα «παντρεύουν» την πρακτικότητα (μέσω της τοποθέτησης των μπαταριών στο πάτωμα) με τη δυνατότητα για λελογισμένες εκτός δρόμου εξορμήσεις.

Advertisement

Εκ διαμέτρου αντίθετη πολιτική υιοθετεί η Volvo, όπως καταδεικνύουν και οι επίσημες ανακοινώσεις επί της πρόθεσης των διοικούντων της να διατηρήσουν στην γκάμα τις estate εκδόσεις των προϊόντων τους.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes EQXX: Στόχος τα 1.000 χιλιόμετρα με μία φόρτιση (+video)
H BMW πέρασε την Mercedes-Benz λόγω… chip!
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 200 vs Peugeot 3008 PureTech 130