Η Mazda ξέρει πώς να φτιάξει το ηλεκτρικό MX-5
ΝΕΑ
Η ιαπωνική εταιρεία έχει βρει μία πατέντα, η οποία μπορεί να τη βοηθήσει στο μέλλον να κατασκευάσει το καλύτερο ηλεκτρικό roadster.
Το εμβληματικό «Miata», περισσότερο γνωστό ως Mazda MX-5, διανύει από το 2015 την 4η γενιά του, η οποία διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης.
WHAT CAR
Και σε αυτό το μονοπάτι θα συνεχίσει, όπως έχει παραδεχθεί η εταιρεία από τη Χιροσίμα, τουλάχιστον μέχρι τα ηλεκτρικά να κυριαρχήσουν και να γίνουν νόρμα.

Θέλοντας να προετοιμάσει το έδαφος για την εποχή αυτή -που νομοτελειακά θα έρθει- η Mazda έχει ήδη καταθέσει μία νέα ευρεσιτεχνία η οποία πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε και έχει την απλούστατη ονομασία «Electric Automobile».
Ωστόσο, τα σκίτσα που έχουν διαρρεύσει αναπαριστούν ξεκάθαρα ένα Miata. Εντός, αναφέρεται ότι το ίδιο ντιζάιν μπορεί να προσαρμοστεί και σε σεντάν αμάξωμα και όχι μόνο. Πάντως, πρώτος στόχος της ιαπωνικής εταιρείας φέρεται να είναι ένα μικρό sportscar.
Οι προθέσεις της Mazda είναι ξεκάθαρες, κοιτώντας τα σκίτσα. Διότι έχει τοποθετήσει τις μπαταρίες και το ηλεκτρικό μοτέρ με τέτοιον τρόπο, ώστε να δημιουργήσει την ιδανική κατανομή βάρους και να περιορίσει τις επιζήμιες επιπτώσεις της αδράνειας.

Η πατέντα είναι πολύ ιδιαίτερη, καθώς οι Ιάπωνες φέρονται να έχουν τοποθετήσει αρκετά στοιχεία της μπαταρίας στην μέση του αυτοκινήτου, εκεί όπου συνήθως βρίσκουμε το τούνελ και τον άξονα μετάδοσης κίνησης.
Σύμφωνα με το κείμενο της ευρεσιτεχνίας, εφόσον η μπαταρία είναι εγκατεστημένη όπου θα βρισκόταν το τούνελ μετάδοσης, το κέντρο βάρους μετατοπίζεται στην μέση του αυτοκινήτου, περιορίζοντας έτσι την αδράνεια.
Το ντιζάιν προβλέπει πως το ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετείται επίσης όπου το τούνελ μετάδοσης, γεφυρώνοντας έτσι τον άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό.
Με αυτή τη σχεδίαση, περισσεύει χώρος για περισσότερες μικρές μπαταρίες. Σύμφωνα με τα σκίτσα και την πατέντα, οι μπαταρίες τοποθετούνται πίσω από τα καθίσματα. Επιπλέον, υπάρχει μία μπροστά από τον συνοδηγό. Όλα αυτά συντελούν σε ένα πολύ ισορροπημένο σύνολο που θεωρητικά πετυχαίνει την ιδανική κατανομή βάρους.

Εάν ποτέ δούμε αυτό το ντιζάιν σε ηλεκτρικό MX-5, θα είναι σε αρκετά χρόνια από τώρα. Διότι η ίδια η Mazda έχει παραδεχθεί πως οι σύγχρονες μπαταρίες είναι πολύ βαριές για να χρησιμοποιηθούν στο εμβληματικό της roadster που εν πολλοίς έφτιαξε το όνομά του με τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και το πανάλαφρο αμάξωμα.
Κατά συνέπεια, το ηλεκτρικό MX-5 θα είναι οπωσδήποτε εξίσου ευκίνητο και σβέλτο με το βενζινοκίνητο, ακόμα και αν χρειαστεί η Mazda να περιμένει χρόνια μέχρι να το καταφέρει.