Η κορυφαία λέσχη αυτοκινήτου που λέει «όχι» στις γυναίκες
ΝΕΑΗ κορυφαία λέσχη αυτοκινήτου που λέει «όχι» στις γυναίκες
ΝΕΑΤα φαλλοκρατικά-πατριαρχικά υπολείμματα διαιωνίζονται στους κόλπους της πιο ιστορικής λέσχης αυτοκινήτου παγκοσμίως, παρά την ολοένα και συχνότερη αναρρίχηση των γυναικών στα ανώτερα στρώματα της αυτοκινητικής διοικητικής πυραμίδας.
Πολύωρες συζητήσεις, ακριβά γεύματα, κάπνισμα πούρων. Αυτές και πολλές άλλες ανέσεις περιλαμβάνουν οι συναθροίσεις των μελών της αιωνόβιας Λέσχης Αυτοκινήτου της Γαλλίας ( Automobile Club de France), ενός εκ των πιο κλειστών ιδιωτικών λεσχών στο διεθνές στερέωμα.
WHAT CAR
Ιδρύθηκε το 1895 από εύπορα μέλη των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων, καθώς μόνο αυτά είχαν τη δυνατότητα να έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα εκείνη την εποχή.
Παρ’ όλο, όμως, που είναι- πανθομολογουμένως- εκ των πρωτοπόρων σε πολλά ζητήματα που άπτονται της αυτοκίνησης (π.χ. δημιουργία του πρώτου διπλώματος αυτοκινήτου), η Automobile Club de France δείχνει ανήμπορη να απαγκιστρωθεί από τις συντηρητικές και φαλλοκρατικές ρίζες της.
Οι γυναίκες δεν έχουν δικαίωμα να γίνουν μέλη της λέσχης. Και αν καμιά φορά παρευρίσκονται σε κάποιες εκδηλώσεις της, τότε είναι διότι συνοδεύουν τους συζύγους τους, οι οποίοι είναι μέλη της λέσχης. Ακόμα και ο συζυγικός μανδύας, όμως, δεν επιτρέπει την παροχή πλήρων δικαιωμάτων στο γυναικείο φύλλο.
Για παράδειγμα πολλές αίθουσες του μεγάρου Plessis-Bellière –όπου εδρεύει η λέσχη – στην πλατεία Place de la Concorde του Παρισιού, κρίνονται απλησίαστες για τις γυναίκες. Το «απαγορευτικό» αιωρείται –μεταξύ άλλων- σε μια τραπεζαρία, στην πισίνα, σε κάποια σαλόνια, αλλά και στο καπνιστήριο.
Δεν υπάρχουν εξαιρέσεις. Ακόμα και αν μια γυναίκα τυχαίνει να συγκεντρώνει στο πρόσωπό της κάποια από τα βασικά στερεοτυπικά χαρακτηριστικά, όπως το κοινωνικό κύρος και η οικονομική επιφάνεια.
Ακόμα και αν η εκχώρηση πλήρων δικαιωμάτων ζητηθεί από την Clotilde Delbos, την νυν αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλο του ομίλου Renault και τέως αφεντικό της αυτοκινητοβιομηχανίας, μετά την παραίτηση του Carlos Ghosn.
«Ίσως μπορούσαμε να της δώσουμε μια κάρτα εκχώρησης ίδιων δικαιωμάτων με αυτά της συζύγου ενός μέλους. Ακόμα και αυτό θα ήταν κάτι το πρωτοποριακό για εμάς», ανέφερε ο πρόεδρος της λέσχης Louis Desanges σε συνέντευξή του στο Reuters.
Η εμμονή της Automobile Club de France στην παρωχημένη σήμερα πολιτική της, προκαλεί έντονη έκπληξη, δεδομένης της σταδιακής κατάρρευσης του αυστηρά ανδροκρατούμενου μοντέλου -που μέχρι πρότινος μάστιζε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία- αλλά και της αναρρίχησης πολλών γυναικών στα ανώτερα στρώματα της διοικητικής πυραμίδας.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της General Motors, Mary Barra, αλλά και οι Διευθύνουσες Σύμβουλοι στις Peugeot, Chrysler και DS, Linda Jackson, Christine Feuell και Beatrice Foucher αντίστοιχα.
«Το να έχεις ένα κλαμπ σαν αυτό, κολλημένο στον 19ο αιώνα και κλειστό για τις γυναίκες, μειώνει όλες τις προσπάθειες που κάνει η αυτοκινητοβιομηχανία ώστε να καταστεί ανοιχτή στις γυναίκες», αναφέρει η Elisabeth Young, η οποία έχει εργαστεί στον κλάδο για τρεις δεκαετίες και είναι συν-ιδρύτρια και πρόεδρος της ένωσης Women and Vehicles in Europe (WAVE).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δείτε απίστευτες καταστάσεις στη Λεωφόρο Κηφισίας του… 2021
Τα εργοστάσια φαντάσματα της ηλεκτρικής Κίνας
«Μαύρες» προβλέψεις για την κρίση με τους ημιαγωγούς