Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η καινούργια BMW X5 θα είναι και υδρογονοκίνητη!

Ελλάδα 10:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(83) "Η καινούργια BMW X5 θα είναι και υδρογονοκίνητη!"
    

Η καινούργια BMW X5 θα είναι και υδρογονοκίνητη!

ΝΕΑ

Με πέντε διαφορετικές τεχνολογίες κίνησης θα λανσαριστεί η 5η γενιά της X5 το 2028, με μία από αυτές να είναι κινητήρας υδρογόνου.

Advertisement
Advertisement

Εδώ και αρκετά χρόνια, η BMW συνεργάζεται με την Toyota στην ανάπτυξη των κινητήρων υδρογόνου. Παρότι η αγορά του είναι πολύ μικρή, η βαυαρική εταιρεία επιμένει στο πρότζεκτ και μάλιστα σκοπεύει οι κυψέλες καυσίμου να τοποθετηθούν σύντομα σε μοντέλο παραγωγής.

Το πρώτο υδρογονοκίνητο μοντέλο της BMW αναμένεται να είναι μία σπέσιαλ έκδοση της 5ης γενιάς της X5 η οποία θα υιοθετήσει τη φιλοσοφία και τις τεχνολογίες της νέας σειράς Neue Klasse.

Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία του Μονάχου σκοπεύει να τη διαθέσει στις αγορές από το 2028 με κινητήρες βενζίνης, diesel, plug-in υβριδικούς, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρική, η νέα X5 θα έχει συνολικά στη γκάμα της πέντε ξεχωριστές τεχνολογίες κίνησης.

Advertisement
Advertisement

Το λανσάρισμα αυτής της έκδοσης προφανώς θα περιοριστεί σε αγορές όπου οι υποδομές των πρατηρίων με υδρογόνο είναι καλύτερες. Αλλά αυτή θα είναι μόνο η αρχή, διότι η BMW βλέπει το υδρογόνο ως μία ουσιαστική προσθήκη στη γκάμα της νέας X5 και όχι ως ένα πείραμα.

Η 3η γενιά κινητήρων υδρογόνου

Η πορεία της BMW στον κόσμο του υδρογόνου ξεκίνησε το 2014, με μία 5άρα, την 535iA, η οποία αποτέλεσε το πρώτο της πείραμα στις κυψέλες καυσίμου, χρησιμοποιώντας τεχνολογία που είχε αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου από την Toyota.

Ακολούθησε η δεύτερη γενιά, αυτή που γνωρίσαμε πιο πρόσφατα μέσω της iX5 Hydrogen. Εδώ τα πρωτότυπα εφοδιάζονταν με κυψέλες της Toyota, αλλά το σύστημα καυσίμου ήταν σχεδιασμένο από την BMW, σηματοδοτώντας την αρχή της δικής της αυτόνομης πορείας σε αυτή την τεχνολογία κίνησης.

Advertisement

Σήμερα, η βαυαρική εταιρεία μιλά πλέον για την τρίτη γενιά, που έρχεται να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού. Το νέο σύστημα υπόσχεται 25% λιγότερο όγκο, μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος και σημαντικά βελτιωμένη απόδοση, με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας.

Η ευελιξία του επιτρέπει να ενσωματωθεί απρόσκοπτα στις μελλοντικές πλατφόρμες της BMW, ανοίγοντας τον δρόμο για αυτοκίνητα υδρογόνου με μεγαλύτερη αυτονομία και υψηλότερη ισχύ.

Advertisement

Τα πρώτα πρωτότυπα της τρίτης γενιάς ήδη αναπτύσσονται στο Μόναχο, ενώ η παραγωγή τους αναμένεται να ξεκινήσει το 2028 στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Steyr της Αυστρίας.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η Mazda στην Auto Thessaloniki 2025

Ψηφιακό «μάτι» στους δρόμους: 2.500 κάμερες για την τήρηση του ΚΟΚ

Dacia: Καινούργιοι υβριδικοί κινητήρες για τα Duster και Bigster