Νέα τάση: Οι ηλεκτρικοί κινητήρες στο επίκεντρο της εξέλιξης
ΝΕΑΝέα τάση: Οι ηλεκτρικοί κινητήρες στο επίκεντρο της εξέλιξης
ΝΕΑΠληθαίνουν οι εταιρείες που, παράλληλα με την εξέλιξη μπαταριών, στρέφουν το βλέμμα τους και στην in-house κατασκευή νέων ηλεκτροκινητήρων.
Τεράστια είναι τα ποσά που επενδύουν οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτροκίνηση, με τις περισσότερες να έχουν αναγγείλει πως θα σταματήσουν να λανσάρουν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
WHAT CAR
Αναντίρρητα, μια αναίμακτη μετάβαση στη νέα σελίδα της αυτοκίνησης, απαιτεί προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που επιτάσσει την εξέλιξη φθηνών μπαταριών. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι οι τελευταίες αποτελούν με διαφορά το ακριβότερο εξάρτημα των μηδενικών ρύπων οχημάτων.
Κάποιες εταιρείες, ωστόσο, δεν επικεντρώνονται αποκλειστικά στους συσσωρευτές, αλλά έχουν στο κάδρο τους και ένα ακόμα εξίσου σημαντικό εξάρτημα: Τους ηλεκτροκινητήρες.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα, οι Renault και Mercedes, οι οποίες εκτιμούν πως το μέλλον των ηλεκτροκινητήρων είναι οι αξονικής ροής (axial-flux), προσδίδοντας τους εξίσου σημαίνοντα ρόλο, με αυτόν που αναμένεται να διαδραματίσουν οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι τα ηλεκτρικά AMG μοντέλα της θα χρησιμοποιούν προηγμένους κινητήρες αξονικής ροής που έχουν εξελιχθεί in-house. Από κοντά και η BMW, η οποία εργάζεται πυρετωδώς στην εξέλιξη νέων ηλεκτρικών μοτέρ.
Στον αντίποδα, δεν είναι λίγοι όσοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, εκφράζοντας ανησυχίες για τον τρόπο κατασκευής τους, μιας και εξαρτώνται από την αλόγιστη χρήση σπάνιων γαιών.
Όπως αναφέρει το Auto News, το 80% των υφιστάμενων ηλεκτροκινητήρων χρησιμοποιούν μόνιμους μαγνήτες, οι οποίοι ενσωματώνουν μέταλλα όπως το νεοδύμιο, το πρασεοδύμιο, το δυσπρόσιο και το τέρβιο.
Η εξόρυξη, ο διαχωρισμός και η επεξεργασία των παραπάνω σπάνιων γαιών έχουν δραματικές περιβαλλοντικές συνέπειες, όπως είναι τα ραδιενεργά απόβλητα, τα τοξικά υποπροϊόντα, και οι ρυπογόνες αέριες εκπομπές. Ο μεγαλύτερος παραγωγός είναι η Κίνα, η οποία είναι και αυτή που επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον.
Δεν απουσιάζουν, εντούτοις, και οι κατασκευαστές –όπως η Renault και η BMW – οι οποίοι δεν χρησιμοποιούν σπάνιες γαίες στους κινητήρες μόνιμου μαγνήτη.
Τέλος, πέρα από το περιβαλλοντικό αντίκτυπο, οι ηλεκτροκινητήρες επηρεάζουν άμεσα και το εργασιακό χάρτη, απειλώντας εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει περίπου 50% λιγότερα εξαρτήματα απ’ ό,τι ένα συμβατικό, και η κατασκευή του απαιτεί 30% λιγότερη εργασία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιο είναι το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη;
Ποια ηλεκτρικά… σκίζουν σε πωλήσεις;
Iστορική στιγμή: Τα ηλεκτρικά ξεπέρασαν τα diesel σε πωλήσεις