Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η εξέλιξη της υπερτροφοδότησης. Πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Ελλάδα 7:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η εξέλιξη της υπερτροφοδότησης. Πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

ΝΕΑ

Η εξέλιξη της υπερτροφοδότησης. Πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

ΝΕΑ

Ο παραδοσιακός τρόπος για να αποκτήσετε περισσότερη ισχύ από έναν κινητήρα είναι να χρησιμοποιήσετε είτε υπερσυμπιεστή είτε τούρμπο. Εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό, αλλά λειτουργούν διαφορετικά.

Advertisement
Advertisement

Ένας υπερσυμπιεστής συνήθως κινείται από τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα, ενώ το τούρμπο κινείται από τα καυσαέρια του κινητήρα. Και τα δύο έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Ο υπερσυμπιεστής δημιουργεί άμεση απόκριση στο γκάζι, αλλά παραδοσιακά χρειάζεται πολλή ισχύ από τον κινητήρα. Από την άλλη, το τούρμπο χρειάζεται πολύ λιγότερη ισχύ από τον κινητήρα, αλλά έχει χρονική καθυστέρηση μεταξύ της στιγμής που πιέζεται το πεντάλ και της στιγμής που τα καυσαέρια “φορτώνουν” το σύστημα. Αυτό ονομάζεται turbo lag και όσο μεγαλύτερο είναι το turbo, τόσο μεγαλύτερο είναι το lag.

Παρόλο που η υστέρηση μπορεί να μειωθεί προσθέτοντας ένα μικρό turbo, τίθεται σε αμφισβήτηση η ισχύς. Άλλοι τρόποι που μειώνουν το lag είναι τα τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας ή η χρήση περισσότερων από ένα τούρμπο, αλλά όλα αυτά προσθέτουν πολυπλοκότητα και κόστος στον κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

Με την πάροδο των ετών, η F1 έχει μεταδώσει πολλές τεχνολογικές εξελίξεις στα αυτοκίνητα παραγωγής, όπως τα σειριακά κιβώτια ταχυτήτων αλλά και πολλά άλλα. Μεταξύ των καινοτόμων τεχνολογιών που πρόκειται να κάνουν το άλμα στα μαζικά αυτοκίνητα σύντομα θα είναι ο ηλεκτρονικά υποβοηθούμενος υπερσυμπιεστής ή το E-Turbo.
Οι μονάδες ισχύος DOHC 1.6L V6 F1 MGU-H που χρησιμοποιούνται στην F1 είναι οι πιο αποδοτικοί θερμικοί κινητήρες στον κόσμο. Η χρήση ηλεκτρικού τούρμπο προσθέτει μεταξύ 150 και 200 ίππους στον κινητήρα των μονοθεσιών της F1.

Το E-Turbo είναι ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας στο τμήμα του στροβίλου αντί να χρησιμοποιεί κάποια άλλη βοηθητική συσκευή. Αυτό εξαλείφει το lag και δημιουργεί ώθηση και άμεση απόκριση στο γκάζι.
Όπως η Mercedes-AMG, έτσι και αρκετοί άλλοι κατασκευαστές εξελίσσουν τα E-turbo για τα αυτοκίνητά τους καθώς η τεχνολογική πρόοδος και το κόστος μειώνονται.

Advertisement

Η ανάγκη ενίσχυσης της ισχύος ενός κινητήρα με μια δευτερεύουσα συσκευή έχει γίνει απαίτηση στην αυτοκινητοβιομηχανία και είναι συναρπαστικό να βλέπουμε πώς όλο αυτό θα εξελιχθεί. Ωστόσο, όπως είναι κατανοητό, για τους συμβατικούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες επήλθε το τέλος της σταδιοδρομίας τους.

Διαβάστε επίσης:

Advertisement

Το Land Rover Discovery και με 1.500άρη τούρμπο μοτέρ

Με τούρμπο Kawasaki Z H2 στο Τόκιο (+Video)

VW Tiguan: Mε 2 τούρμπο και 240 άλογα

Advertisement