Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι εταιρείες leasing απαιτούν αποζημίωση για τα μεταχειρισμένα EVs

Ελλάδα 9:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι εταιρείες leasing απαιτούν αποζημίωση για τα μεταχειρισμένα EVs

ΝΕΑ

Οι εταιρείες leasing απαιτούν αποζημίωση για τα μεταχειρισμένα EVs

ΝΕΑ

Η τιμή των μεταχειρισμένων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων απαξιώνεται ταχύτερα και περισσότερο απ’ ό,τι στα αντίστοιχα με θερμικό κινητήρα. Το φαινόμενο δημιουργεί πρόβλημα και στις εταιρείες χρονομίσθωσης αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Η Ayvens ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2023 και είναι μια εταιρεία η οποία προέκυψε από την εξαγορά της LeasePlan από την ALD Automotive. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες στον κλάδο leasing αυτοκινήτων και κινητικότητας και δίνει έμφαση στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα τα στελέχη της έχουν αρχίσει να συζητούν με ομολόγους τους στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποζημιωθούν από αυτές, εξαιτίας της οικονομικής ζημιάς που έχουν από τη μεγαλύτερη απαξίωση των μεταχειρισμένων ηλεκτροκίνητων από αυτή που είχε υπολογιστεί αρχικά.

Advertisement
Advertisement

Η Ayvens εκπροσωπεί πολλές εταιρείες χρονομίσθωσης αυτοκινήτων οι οποίες διαχειρίζονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ως γνωστόν, αυτές αποκτούν από τους κατασκευαστές τα οχήματα με την προοπτική οι τελευταίοι να τα αγοράσουν ξανά σε προκαθορισμένη τιμή στο τέλος λήξης της σύμβασης.

Ωστόσο, έχει αποδειχτεί ότι η τιμή των μεταχειρισμένων αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων απαξιώνεται ταχύτερα και περισσότερο σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από αυτή των οχημάτων με θερμικό κινητήρα.

Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα το φαινόμενο έχει ενταθεί καθώς έχει μειωθεί η ζήτηση για τα ηλεκτρικά, ενώ κάποιες εταιρείες (π.χ. Tesla) μειώνουν άξαφνα και σε σημαντικό ποσό την τιμή πώλησης των καινούργιων μοντέλων τους, κάτι που κάνει πιο δύσκολη την κατάσταση.

Advertisement

Ο Τιμ Άλμπερτσεν, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, δήλωσε ότι οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης απαιτούν πλέον από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν παραχωρήσεις και να τις αποζημιώσουν για τα μειωμένα κέρδη, αλλά και να αγοράζουν πάλι τα ηλεκτρικά μοντέλα σε πιο συμφέρουσα τιμή από την εσχάτως διαμορφωθείσα.

Advertisement

Συγκεκριμένα, είπε: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται να εξακολουθούν να πωλούν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Με τη σειρά μας, εμείς χρειαζόμαστε κάποιου είδους προστασία από μέρους τους αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμόζουν στο μέλλον».

Σύμφωνα με την Ayvens, η παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπολογίζεται σε περισσότερο από 1,1 τρισεκατομμύρια ευρώ.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και οι εταιρείες leasing μελετούν ένα επιχειρηματικό σχέδιο ώστε τα καλοδιατηρημένα μεταχειρισμένα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα να επαναπροωθούνται στην αγορά μέσω των τελευταίων ως «από δεύτερο χέρι» ή ακόμα και ως «από τρίτο χέρι».

Advertisement

Να σημειώσουμε ότι εκτός από τις εταιρείες χρονομίσθωσης αυτοκινήτων, πρόβλημα με τα  αμιγώς ηλεκτροκίνητα αντιμετωπίζουν και οι εταιρείες ενοικιάσεως οχημάτων.

Ήδη κάποιες από αυτές έχουν ακυρώσει παραγγελίες για την αγορά και ένταξη στον στόλο τους οχημάτων αυτής της τεχνολογίας εξαιτίας της χαμηλότερης ζήτησης γι’ αυτά από τους ενδιαφερόμενους, αλλά και του αυξημένου ποσού που απαιτείται για την επισκευή σε περίπτωση ατυχήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αφιέρωμα: Leasing, η τέλεια λύση για την απόκτηση ηλεκτρικού!
Πώς θα αναβαθμίσουμε την καθημερινότητά μας
Τι ισχύει για όσους έχουν παραγγείλει το Tesla Model Y με την παλιά τιμή;