Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η επιστροφή των φύλλων σούστας

Ελλάδα 13:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η επιστροφή των φύλλων σούστας

ΝΕΑ

Η επιστροφή των φύλλων σούστας

ΝΕΑ

Στη πλέον σύγχρονη μορφή τους τα, κατασκευασμένα από σύνθετα υλικά, φύλλα σούστας μπορούν να προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα.

Advertisement
Advertisement


Όλοι γνωρίζουμε τα παραδοσιακά μεταλλικά φύλλα σούστας και άμεσα τα συνδέουμε με παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα ή επαγγελματικά οχήματα. Ένας λόγος για την κακή φήμη τους είναι ότι έχουν συνδεθεί με τον άξονα Ηοtchkiss, σε διαμήκη τοποθέτηση: Σε αυτή τη διάταξη τα φύλλα σούστας οφείλουν πέρα από το να λειτουργούν ως ελατήριο, να μεταφέρουν και στρεπτικά φορτία, πράγμα που καταφέρνουν μόνο σε περιορισμένο βαθμό, θέτοντας ένα σαφές όριο στην ακρίβεια της ανάρτησης.

Αν όμως κατασκευαστούν από σύνθετα υλικά και τοποθετηθούν εγκάρσια μπορούν να προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα: Πρώτα απ’ όλα το βάρος τους δεν επηρεάζει τη μη αναρτώμενη μάζα (σε αντίθεση με αυτό των ελατηρίων), έχουν μικρότερες απαιτήσεις σε χώρο, δε μειώνουν τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, προσφέρουν βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και συμπεριφορά NVH (noise, vibration, harshness), ενώ χαμηλώνουν και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Η Chevrolet χρησιμοποιεί την τεχνολογία μονού φύλλου σούστας σύνθετων υλικών στην Corvette από το 1981, όμως η μαζική του παραγωγή επιτεύχθηκε μόλις πριν πέντε περίπου χρόνια, θέτοντας τις βάσεις για την περαιτέρω εξάπλωσή του. Κι αυτό χάρη στη συνεργασία των εταιρειών Ηenkel και Benteler-SGL Automotive Composites (ένας εκ των κορυφαίων προμηθευτών carbon για την αυτοκινητοβιομηχανία), οι οποίες σχεδίασαν φύλλο σούστας ενισχυμένο με ανθρακονήματα, βασισμένο σε ρητίνη πολυουρεθάνης ταχείας σκλήρυνσης (Loctite MAX 2). Tην τεχνολογία υιοθέτησε άμεσα Volvo, η οποία τη χρησιμοποιεί στον πίσω άξονα των μοντέλων των σειρών 60 και 90, που ως γνωστόν βασίζονται στο κοινό δάπεδο SPA.

Advertisement
Advertisement