Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι εκπομπές CO2 αλλά και ήχου καταργούν τον V12 της Ferrari

Ελλάδα 17:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οι εκπομπές CO2 αλλά και ήχου καταργούν τον V12 της Ferrari

ΝΕΑ

Οι εκπομπές CO2 αλλά και ήχου καταργούν τον V12 της Ferrari

ΝΕΑ

Ο κινητήρας V12 μπορεί να έχει πρόβλημα τελικά. Σε συνέντευξή του ο προϊστάμενος τεχνολογίας της Ferrari, Michael Leiters, δήλωσε ότι οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών καθιστούν πλέον δύσκολη τη ζωή για το αειθαλές 12κύλινδρο σύνολο.

Advertisement
Advertisement

 

Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία, δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τον συμβολικό κινητήρα για την ιταλική φίρμα ακόμη κι αν η ίδια ήδη προετοιμάζει μικρότερα twin-turbo V8 κινητήρια σύνολα για τα αυτοκίνητά της.

“Θα αγωνιστούμε για το συγκεκριμένο μοτέρ”, λέει ο Leiters. Η Ferrari όχι μόνο πρέπει να τηρεί τους νέους κανονισμούς Euro 6, αλλά και τους αντίστοιχους κανονισμούς στις Η.Π.Α. και την Κίνα, γεγονός που προσθέτει ακόμη μεγαλύτερη πολυπλοκότητα στο εν λόγω εγχείρημα. Είναι δεδομένο πως ο V12 δεν θα εξαφανιστεί εν μία νυκτί και, σύμφωνα με τον Leiters, η Ferrari διαθέτει την τεχνογνωσία αλλά και τα χρήματα όχι μόνο για να παράγει κινητήρες V12 που πληρούν τους νέους αυστηρότερους κανονισμούς, αλλά επίσης να μην καταλαμβάνουν πολύ χώρο και να μην ζυγίζουν αρκετά.

Advertisement
Advertisement

Οι νέοι κανονισμοί που ισχύουν από τις αρχές του 2018, περιορίζουν και το επίπεδο θορύβου που παράγει ένα αυτοκίνητο, με αυστηρότερες μετρήσεις και νόρμες. Είναι κάτι που η αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί πρόκληση για τον V12. Η Ferrari πάντως δεν είναι η μόνη εταιρία που κλήθηκε να αντιμετωπίσει τους νέους κανονισμούς για τον ήχο. Τον Ιούλιο, η Mercedes-AMG αντιμετώπισε παρόμοια εμπόδια με τους νέους κανονισμούς. Τα νέα δεδομένα επηρέασαν ήδη τις AMG A45 S του 2020 και CLA 45 S. Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι θα ενισχύσει την ακουστική εμπειρία βελτιώνοντας αισθητά τον ήχο που φθάνει μέσα στην καμπίνα. Οι υγιείς κανονισμοί είναι επίσης ένας λόγος για τον οποίο το One, το hypercar της AMG δεν έχει ακόμη εμφανιστεί επίσημα.

Ο V12 προορίζεται τελικά για το μουσείο; Δυστυχώς, ναι, αλλά ελπίζουμε όχι τόσο γρήγορα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μεταβαίνουν με σταθερά βήματα στα ηλεκτρικά οχήματα. Οι βενζινοκινητήρες πιέζονται και από τις δύο πλευρές. Οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές καθιστούν δύσκολη την παρουσία ενός V12, κάτι που συνέβη πρόσφατα και με τη Lamborghini. Οι νέοι κανόνες σε ότι αφορά στον ήχο προσθέτουν ιδιαίτερη δυσκολία τόσο στην εξέλιξη όσο και στην παραγωγή τέτοιων κινητήρων, όσο και να τους λατρεύουν κάποιοι εύποροι πελάτες.