Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η ΕΕ “τελειώνει” το Jimny ελέω CO2

Ελλάδα 8:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η ΕΕ “τελειώνει” το Jimny ελέω CO2

ΝΕΑ

Η ΕΕ “τελειώνει” το Jimny ελέω CO2

ΝΕΑ

Η είδηση έσκασε σαν βόμβα την περασμένη εβδομάδα πως η Suzuki σκοπεύει να αποσύρει από την Ευρώπη το Jimny λόγω των αυστηρότερων κανόνων εκπομπών CO2 που θα τεθούν σε ισχύ το 2021.

Advertisement
Advertisement

 

Η θυγατρική της Suzuki στη Μεγάλη Βρετανία εν μέρει επιβεβαίωσε τις φήμες ανακοινώνοντας ότι το Jimny “θα εξακολουθεί να πωλείται στο Ηνωμένο Βασίλειο σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων το 2020”. Η εταιρεία δεν είπε τι θα συμβεί μετά από αυτό, ωστόσο. Παρόλα αυτά, κάποιες πηγές ανέφεραν πως το Jimny θα σταματήσει στην Ευρώπη από το 2021 και μετά. Ωστόσο, υπάρχει μια ελπίδα, λόγου χάρη η Suzuki να παρουσιάσει κάποιες σημαντικές αλλαγές στον κινητήρα του μικρού τετρακίνητου προκειμένου αυτό να εναρμονιστεί με τις νέες αυστηρές νόρμες περί των εκπομπών CO2. “Αυτό δεν θα συμβεί”, τονίζουν κατηγορηματικά οι υπεύθυνοι της φίρμας στο Ηνωμένο Βασίλειο. “Όχι, δεν έχω ακούσει κάτι τέτοιο για το προσεχές μέλλον”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Suzuki Alun Parry.

Πάντως η διακοπή στην παραγωγή του Suzuki Jimny θα αποτελέσει ηχηρό χτύπημα στους πιστούς του μικρού τζιπ, ειδικά σε εκείνους οι οποίοι δεν πρόλαβαν να αποκτήσουν ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο. Αν και οι συγκεκριμένες εξελίξεις δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, είναι βέβαιο πως αποτελούν μια ισχυρή ένδειξη ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα χρήματα στο Jimny για να μειώσει τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη. Εκτός από την Ιαπωνία, όπου το Jimny προσφέρεται σε έκδοση Kei που τροφοδοτείται με υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα ισχύος 64 PS, όλες οι άλλες αγορές του πλανήτη προσφέρουν το off-road τσέπης με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 4κύλινδρο βενζίνης.

Advertisement
Advertisement

Ο κινητήρας K15B παράγει 102 ίππους και εκπέμπει 154 g/km CO2 με το χειροκίνητο πεντατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων ή 170 g/km CO2 με το τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Κοινώς πολύ περισσότερο από το υποχρεωτικό μέγιστο επιτρεπόμενο όριο των 95 g/km CO2 που θέσπισε η ΕΕ ως μέσο όρο στόλου ανά κατασκευαστή.