Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

ΔΕΗ Blue: ταχυφορτιστές άνω των 150 kW και ενέργεια από ΑΠΕ

  • Βασίλης Σαρημπαλίδης (saribal@otenet.gr)

Ο μεγαλύτερος πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα θα τοποθετήσει παντού φορτιστές και με ισχύ άνω των 150 kW. Η ενέργεια θα παράγεται αποκλειστικά και μόνο από ΑΠΕ.

Την Πέμπτη το απόγευμα η ΔΕΗ ανακοίνωσε την γέννηση της ΔΕΗ Blue, που θα αποτελεί το νέο brand της εταιρείας και θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε ολοένα και περισσότερο ακούμε γι’ αυτήν, ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους, άρα είναι και απολύτως λογικό να βλέπουμε τεράστιες επενδύσεις από μεγάλες εταιρείες σε αυτόν τον τομέα.

Η ΔΕΗ που είναι ο κολοσσός της ενέργειας στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να λείπει και ήδη έχει ξεκινήσει να υλοποιεί την στρατηγική της προκειμένου να δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης στη χώρα μας. Σκοπός είναι να καλύψει τις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες σε ρεύμα καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα μεγαλώνουν σε αριθμό και σύμφωνα με τα στοιχεία από 10,3 εκατομμύρια που ήταν το 2020 θα αγγίξουν τις 120 εκατομμύρια μονάδες το 2030. Ταυτόχρονα αναμένεται να αυξηθούν και οι δημόσιοι φορτιστές οι οποίοι από 1,3 εκατομμύρια που ήταν το 2020 θα ξεπεράσουν τα 11 εκατ. ενώ όσον αφορά τους ιδιωτικούς φορτιστές αυτοί από 9,5 εκατ. θα φτάσουν σε αριθμό τις 135 εκατομμύρια μονάδες.

Ταχυφορτιστές και στην εθνική οδό

Αυτά τα νούμερα ισχύουν για όλον τον πλανήτη, αλλά τι γίνεται στην Ελλάδα που η ηλεκτροκίνηση δεν έχει διεισδύσει σημαντικά στη ζωή μας; Ήδη σήμερα στη χώρα μας λειτουργούν 930 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης και η πρόβλεψη για μέχρι τα τέλη του έτους είναι για 1.620. Σχεδόν διπλάσιους θα έλεγε κανείς και σε σύντομο χρονικό διάστημα γεγονός που δείχνει, αφενός την τάση, αφετέρου τις ανάγκες. Η ΔΕΗ έκανε γνωστό πως από την δική της πλευρά έχει ήδη σε λειτουργία 301 σταθμούς φόρτισης σε 61 περιοχές και 31 νομούς ενώ η συνεργασία της με μεγάλα brands όπως Kosmocar, IKEA, Elin, Olympic Marine, Κωτσόβολος κ.ά. στέλνει το μήνυμα πως όλες ανεξαιρέτως οι εταιρείες ακολουθούν αυτήν τη νέα τάση της εποχής. Σύμφωνα με την πρόβλεψη οι δημόσιοι φορτιστές που θα εγκαταστήσει η ΔΕΗ blue έως το 2025 σε όλη την Ελλάδα θα φτάσουν τις 10.000 μονάδες, νούμερο ιδιαίτερα υψηλό για να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες των χρηστών.

Πάμε όμως να δούμε τι γίνεται στην πράξη και σε απορίες που έχουν οι υποψήφιοι πελάτες ενός ηλεκτρικού οχήματος. Ένα όχημα που μπαίνει στην πρίζα και κινείται αποκλειστικά και μόνο με ρεύμα διαθέτει περιορισμένη αυτονομία συγκριτικά με ένα άλλο που εφοδιάζεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η απορία αν το αυτοκίνητο πηγαίνει από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη προκαλεί προβληματισμό, αφενός γιατί η αυτονομία είναι περιορισμένη, αφετέρου διότι δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί ταχυφόρτισης στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Φόρτιση σε 15 λεπτά

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, πολύ σύντομα η ΔΕΗ Blue θα δημιουργήσει σημαντικό αριθμό σταθμών ταχυφόρτισης στο εθνικό οδικό δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης οι οποίοι θα φιλοξενούνται σε διάφορα σημεία και όχι απαραίτητα και μόνο σε σταθμούς ανεφοδιασμού, όπως ισχύει σήμερα. Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο έχει να κάνει και με τις ταχύτητες φόρτισης καθώς η ΔΕΗ Blue ετοιμάζει να παίξει… μπάλα τοποθετώντας φορτιστές με ισχύ 150 kW  και πάνω, γεγονός που σημαίνει πως ο χρόνος που θα μπορεί ο χρήστης να γεμίσει τις μπαταρίες θα είναι εξαιρετικά χαμηλός (π.χ. ένα Peugeot 208 θα φορτίζει στο 80% σχεδόν σε 15 λεπτά).

Όλα τα παραπάνω γίνονται μέσα από μία εφαρμογή ενώ η παραγωγή του ρεύματος που θα παράγεται για την ΔΕΗ Blue θα προέρχεται αποκλειστικά και μόνο από ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας).

Επειδή όλα αλλάζουν και αυτό γίνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, μέχρι το 2030 ενδέχεται να αλλάξει και ο τρόπος που θα παράγουμε αλλά και θα καταναλώνουμε ενέργεια. Έτσι λοιπόν, στη ΔΕΗ σκέφτονται και εξελίσσουν το ενεργειακά αυτόνομο σπίτι που θα διαθέτει τα δικά φωτοβολταϊκά, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα χρησιμοποιεί τις μπαταρίες ακόμα και για αποθήκευση ρεύματος, το σπίτι μας θα διαθέτει χώρο… αποθήκευσης ενέργειας ενώ όταν χρειαζόμαστε θα παίρνουμε ρεύμα από τη ΔΕΗ και όταν δεν χρειαζόμαστε αλλά θα το έχουμε παραγάγει, θα δίνουμε στο δίκτυο.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης πίσω από το τιμόνι της ηλεκτρικής Mercedes EQC

Οι εποχές αλλάζουν

Μπορεί όλα αυτά να φαντάζουν δύσκολα ή ακόμα και πολύ μακρινά όμως η αλήθεια είναι πως όσο πιο γρήγορα το συνειδητοποιήσουμε τόσο πιο εύκολα θα μεταβούμε στη νέα εποχή. Το σίγουρο είναι πως ήδη ζούμε κάτι καινούργιο, κάτι που αρέσει στη νέα γενιά, και κάτι που… δημιουργεί τη νέα τάση της εποχής.

Με μία ματιά…
• Η ΔΕΗ Blue είναι το νέο brand name της εταιρείας που ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση.
• Έως το 2030 το 1/3 των οχημάτων που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά.
• Το ρεύμα που θα πωλείται μέσω της ΔΕΗ Blue θα προέρχεται αποκλειστικά και μόνο από ΑΠΕ.
• Σύντομα θα δούμε ταχυφορτιστές της ΔΕΗ Blue σε αρκετά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου και ιδίως στο δρόμο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
• Θα τοποθετηθούν ταχυφορτιστές με ισχύ άνω των 150 kW.
• Ένα σπίτι θα μπορεί να είναι ηλεκτρικά αυτόνομο έως το 2030.
• Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν 930 σημεία φόρτισης και μέχρι τέλος του 2021 θα φτάσουν τα 1.620.
• Μέχρι το 2025 η ΔΕΗ Blue θα διαθέτει 10.000 δημόσιους φορτιστές σε όλη την Ελλάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΕΗ Blue: Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού ξεκινά την ηλεκτροκίνηση
Peugeot: Προσιτή και προηγμένη ηλεκτροκίνηση για όλους
Ποιες εταιρείες κερδίζουν το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto