Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν την ΕΕ να αλλάξει τους στόχους για το CO2

Ελλάδα 3:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν την ΕΕ να αλλάξει τους στόχους για το CO2

ΝΕΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν την ΕΕ να αλλάξει τους στόχους για το CO2

ΝΕΑ

Ορισμένοι κατασκευαστές έθεσαν ερωτήματα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εάν μπορούν να αλλάξουν “ορισμένοι κανόνες” λόγω των δυσκολιών που συνδέονται με την έκρηξη του κορωνοϊού. Εάν μπορεί να καθυστερήσει ο σκληρός στόχος του διοξειδίου του άνθρακα για το 2020.

Advertisement
Advertisement

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να διασφαλίσουν ότι όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται θα εκπέμπουν – κατά μέσο όρο – το 2020 και το 2021 μέχρι 95g/km διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ή θα αντιμετωπίσουν τεράστια πρόστιμα από την Επιτροπή. Ωστόσο, με τις αντιπροσωπείες να κλείνουν σε ολόκληρη την Ευρώπη καθώς οι χώρες μπαίνουν σε καραντίνα προκειμένου να καταπολεμήσουν τον φονικό ιό, οι κατασκευαστές ανησυχούν ότι δεν είναι σε θέση να πουλήσουν τα καθαρότερα αυτοκίνητα που είναι απαραίτητα για να πετύχουν τους στόχους. Όμως, προτάθηκε πως κάθε αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 50 g/km ή λιγότερο που πωλείται να πιστώνεται ως δύο αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών, μειώνοντας σημαντικά τους καταγραφόμενους μέσους όρους του στόλου.

Και πάλι, με τις αντιπροσωπείες κλειστές, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά που θα επέτρεπαν κάτι τέτοιο δεν μπορούν να πωληθούν. Το σύστημα “υπερπιστώσεων” είναι το πιο γενναιόδωρο φέτος, με κάθε αυτοκίνητο μέχρι 50 g/km CO2 που πωλείται να αντιστοιχεί σε δύο καθαρά οχήματα για το 2020, κάτι που θα μειωθεί σταδιακά τα επόμενα έτη. Με αντιπροσώπους πιθανώς κλειστούς για μήνες, οι κατασκευαστές δεν έχουν το χρόνο με το μέρος τους. Ένας εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EC) δήλωσε: “Η Επιτροπή έλαβε επιστολή από αυτοκινητοβιομηχανίες που ζητούν καθυστέρηση στην εφαρμογή ορισμένων κανόνων. Θα απαντήσουμε σε αυτή την επιστολή εν ενθέτω χρόνο”.

Η ΕC δήλωσε ότι θα “χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεση της υποστηρίζοντας τα κράτη μέλη να μετριάσουν τις σημαντικές αρνητικές κοινωνικοοικονομικές συνέπειες της επιδημίας Coronavirus”. Προσθέτει ότι τα μέτρα αυτά “πρέπει να στοχεύσουν προσεκτικά ώστε να μετριαστούν επαρκώς και αποτελεσματικά οι κοινωνικοοικονομικές συνέπειες της τρέχουσας κρίσης όπου είναι πλέον επείγουσα ανάγκη”. Τα πρόστιμα για την μη επίτευξη των στόχων είναι βαριά, σε βαθμό που ενδέχεται να προκαλέσουν ζημιά σε ορισμένες εταιρίες. Κάθε γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει πάνω από το όριο κάθε αυτοκίνητο οδηγεί σε πρόστιμο ύψους 95 ευρώ, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) πληρώνει την Tesla για να «συμψηφίσει» τις εκπομπές CO2 με τον κατασκευαστή EV ώστε να επιτύχει τους στόχους. Η κίνηση φημολογείται ότι έχει κοστίσει στην FCA εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, αλλά θα μπορούσε ενδεχομένως το κόστος να είναι μικρότερο από οποιαδήποτε πρόστιμα που σχετίζονται με το CO2.

Advertisement
Advertisement