Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η 911 υπό πίεση: Παρακολουθούμε τις δοκιμές της νέας γενιάς Porsche

Ελλάδα 14:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η 911 υπό πίεση: Παρακολουθούμε τις δοκιμές της νέας γενιάς Porsche

ΝΕΑ

Η 911 υπό πίεση: Παρακολουθούμε τις δοκιμές της νέας γενιάς Porsche

ΝΕΑ

Η όγδοη γενιά του κλασικού σπορ αυτοκινήτου θα έρθει στην ευρωπαϊκή αγορά στις αρχές του 2019. Πριν τα δούμε στις εκθέσεις και σε δοκιμές σε sites και περιοδικά, τα πρωτότυπα ανεβάζουν στροφές, για να ολοκληρώσουν το τελικό πρόγραμμα δοκιμών ανά τον κόσμο πιέζοντας την νέα γενιά του θρυλικού μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ (gskevo@gmail.com)

Οι δοκιμαστές της Porsche μετακινούνται μεταξύ κλιματικών ζωνών με θερμοκρασιακές διαφορές μέχρι 85 βαθμούς Κελσίου. Οδηγούν τα πρωτότυπα σε διαδρομές με υψομετρικές διαφορές, που υπερβαίνουν τα τέσσερα χιλιόμετρα και διασχίζουν μεγάλες πόλεις για να βρεθούν σε μποτιλιαρίσματα. Τέλος οδηγούν στα όρια σε πίστες για να δουν τις φθορές και τις αλλαγές, που υπέστησαν τα αυτοκίνητα. Μετά από όλα αυτά, συλλέγονται τα δεδομένα και συγκρίνονται ώστε κάθε αυτοκίνητο να λειτουργεί εξίσου αξιόπιστα όπως και στην αρχή των δοκιμών.

Advertisement
Advertisement

«Εκτός από τις εξαιρετικές επιδόσεις του, είναι η καταλληλότητα της 911 για καθημερινή χρήση, η οποία ανέκαθεν την κατέτασσε σε μια δική της κλάση», σχολιάζει ο Andreas Pröbstle, Υπεύθυνος του project Porsche 911 όγδοης γενιάς και πρόσθεσε: «Γι ‘αυτό δοκιμάζουμε το όχημα όλες τις συνθήκες, σε κάθε περιοχή και κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης των οχημάτων πρέπει να λειτουργεί άψογα όπως όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και οι οθόνες. Έτσι είναι ο μόνος τρόπος να είμαστε σίγουροι ότι το όχημα μπορεί να ταξιδέψει σε όλες τις περιοχές του κόσμου χωρίς πρόβλημα.

Por1

Οι δοκιμές επικεντρώνονται πρώτα σε παραδοσιακούς τομείς, όπως το πλαίσιο και ο κινητήρας, οι οποίοι βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο για να αυξήσουν την απόδοση στην καθημερινή χρήση. Επιπλέον, υπάρχουν δοκιμές λειτουργίας και δοκιμές αντοχής για την ανανεωμένη καμπίνα οδηγού/ επιβατών, καθώς και για τα όργανα και τις ηλεκτρονικές οθόνες. Τα νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού και η εκτεταμένη συνδεσιμότητα πρέπει επίσης να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις των μαραθώνιων δοκιμαστικών ελέγχων: Οι λειτουργίες του συστήματος Porsche Connect διαφέρουν από χώρα σε χώρα, οπότε η δοκιμή του είναι πολύ εντατική.

Advertisement

Σε καυτές χώρες όπως οι χώρες του Κόλπου, στη Μέση Ανατολή, ή στην κοιλάδα του Θανάτου στις ΗΠΑ, ο κλιματισμός και η θερμική διαχείριση πρέπει να περάσουν λειτουργικές δοκιμές σε θερμοκρασίες έως και πάνω από 50 βαθμούς Κελσίου. Έτσι τα εξαρτήματα τους (εσωτερικά και εξωτερικά) δεν πρέπει να δημιουργούν θορύβους όταν συστέλλονται, διαστέλλονται ή εκτίθενται σε διαφορετικές θερμοκρασίες, για παράδειγμα.

Por2

Advertisement

Στις θερμοκρασίες μείον 35 βαθμών της Φινλανδίας, οι δοκιμές επικεντρώνονται σε τομείς όπως η εκκίνηση εν ψυχρώ, η θέρμανση και ο κλιματισμός, το σύστημα διεύθυνσης και η συμπεριφορά των φρένων, καθώς και η ταχύτητα απόκρισης των συστημάτων ελέγχου που σχετίζονται με την σπορ οδήγηση.

Por3

Οι απαιτητικοί δρόμοι στην περιοχή του Αρκτικού Κύκλου προσφέρουν τις καλύτερες συνθήκες δοκιμής ενός σπορ αυτοκινήτου, ενώ οι δοκιμές αντοχής περιελάμβαναν περάσματα, από το διαδρομές στην Κίνα με τους χαρακτηριστικούς δρόμους και συνθήκες  για τη χώρα αυτή. Έτσι αποδεικνύουν ότι κινούνται αξιόπιστα και μάλιστα με καύσιμα των οποίων οι ιδιότητες και η ποιότητα ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό.

Advertisement

Το Nurburgring είναι παραδοσιακά μέρος του αυστηρού προγράμματος δοκιμών και ανάπτυξης της Porsche. Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων, τα φρένα και το πλαίσιο πρέπει να αποδείξουν τις επιδόσεις και την αντοχή τους στην απαιτητική πίστα, που βρίσκεται στην ορεινή περιοχή του Eifel.

Στην Ιταλία, οι δοκιμές γίνονται στην πίστα υψηλής ταχύτητας του Nardò, όπου τα tests δεν αφορούν μόνο την τελική ταχύτητα αλλά και την ψύξη (ο κινητήρας δουλεύει κάτω από εξαιρετική πίεση) και το σύστημα διεύθυνσης.

Τα οχήματα δοκιμής φθάνουν στα όριά τους κινούμενα στην κοιλάδα του θανάτου, η οποία είναι περίπου 90 μέτρα κάτω από τη στάθμη της θάλασσας. Ο λεπτός αέρας στο Όρος Evans του Κολοράντο – ύψους 4.300 μέτρων, έγινε πρόκληση για τη λειτουργία του turbo και του  συστήματος καυσίμων. Μέχρι τη στιγμή που ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές, τα αυτοκίνητα είχαν διανύσει συνολικά τρία εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Por4

Μια λιγότερο θεαματική συνιστώσα της δοκιμής, αν και όχι λιγότερο σημαντική, είναι η κίνηση σε δημόσιους δρόμους σε πόλεις και σε όλη τη Γερμανία. Αυτό το τμήμα δοκιμών θεωρεί επίσης ότι καλύπτονται σημαντικά χιλιόμετρα, ενώ για την κίνηση πρέπει να συμμορφώνονται με όλους τους κανόνες κυκλοφορίας. Αυτό σημαίνει πως το όχημα και τα συστήματά του είναι ανθεκτικά και κατάλληλα λειτουργικά για καθημερινή χρήση. Έτσι η όγδοη γενιά αυτού του εικονικού σπορ αυτοκινήτου να συνεχίσει την παράδοση του καλύτερου 911 όλων των εποχών.