Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Honda: Απότομο… φρενάρισμα και αλλαγές!

Ελλάδα 16:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda: Απότομο… φρενάρισμα και αλλαγές!

ΝΕΑ

Η ιαπωνική μάρκα αναθεωρεί πλήρως τη στρατηγική της και στρέφεται σε νέους στόχους. Ποια είναι τα αίτια και κυρίως, ποιοι είναι αυτοί οι στόχοι.

Advertisement
Advertisement

Σε μια στροφή στρατηγικής με μακροπρόθεσμες επιπτώσεις για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η Honda ανακοίνωσε την απόφασή της να «φρενάρει» τις επενδύσεις στα ηλεκτρικά μοντέλα και να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά των υβριδικών. Κατά την ετήσια ενημέρωση της εταιρείας προς τους μετόχους, ο Διευθύνων Σύμβουλος Toshihiro Mibe εξήγησε ότι η εξασθένηση των περιβαλλοντικών κανονισμών, κυρίως σε ΗΠΑ και Ευρώπη, αλλά και η αστάθεια που προκαλούν οι νέες εμπορικές πολιτικές, ωθούν την Honda σε αναπροσαρμογή στόχων.

Η αρχική εκτίμηση για 2 εκατομμύρια πωλήσεις EV μέχρι το 2027 περιορίζεται πλέον σε 700.000 έως 750.000 μονάδες, ενώ οι υβριδικές πωλήσεις αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν, φτάνοντας τα 2,2 εκατομμύρια οχήματα. Το συνολικό R&D budget για ηλεκτροκίνηση και λογισμικό μειώνεται κατά 30%, από 10 σε 7 τρισεκατομμύρια γεν μέχρι το 2030.

Ο Mibe σημείωσε ότι η επιβράδυνση της διείσδυσης των EV αναμένεται να διαρκέσει 5-6 χρόνια, ειδικά στη Βόρεια Αμερική, λόγω της αναμενόμενης αλλαγής στο πολιτικό και κανονιστικό πλαίσιο – με ιδιαίτερη αναφορά στην επιστροφή της διοίκησης Τραμπ και την πιθανή κατάργηση επιδοτήσεων και αυστηρών προτύπων κατανάλωσης καυσίμου.

Advertisement
Advertisement

Παρά τις περικοπές, η Honda δεν εγκαταλείπει εντελώς την ηλεκτροκίνηση: προγραμματίζει την κυκλοφορία της νέας σειράς EV «0 Series» από το 2026, ενώ επαναπροσδιορίζει την επένδυση ύψους 10,35 δισ. δολαρίων στον Καναδά, η οποία θα επανεκτιμηθεί σε δύο χρόνια.

Το πραγματικό στοίχημα, ωστόσο, φαίνεται πως είναι τα επόμενης γενιάς υβριδικά. Μέχρι το 2027 θα λανσαριστούν 13 νέα μοντέλα με 10% βελτίωση στην κατανάλωση και 50% μείωση στο κόστος παραγωγής σε σχέση με τα υβριδικά του 2018. Η νέα πλατφόρμα θα προσφέρει επίσης δυνατότητες ρυμούλκησης και off-road επιδόσεις, εστιάζοντας κυρίως στη Βόρεια Αμερική.

«Η αξία των αμιγώς ηλεκτρικών δεν έχει ακόμα ξεπεράσει αυτή των υβριδικών και plug-in μοντέλων», παραδέχθηκε ο Mibe. «Οι καταναλωτές δεν έχουν πειστεί να περάσουν μαζικά στα EV. Αυτό είναι το κενό που καλούνται να καλύψουν τα νέα υβριδικά μας».

Advertisement

Η Honda, που το 2024 πούλησε 868.000 υβριδικά παγκοσμίως έναντι μόλις 64.000 EV, επιβεβαιώνει με αυτή την αναπροσαρμογή ότι ο δρόμος προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση θα είναι πιο αργός και γεμάτος υβριδικούς σταθμούς.