Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H Maserati ετοιμάζει υβριδικό plug-in!

Ελλάδα 21:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H Maserati ετοιμάζει υβριδικό plug-in!

ΝΕΑ

H Maserati ετοιμάζει υβριδικό plug-in!

ΝΕΑ

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, η μοντενέζικη εταιρία συστήνει ειδικό τμήμα για υβριδικά μοντέλα, με στόχο να αντιμετωπίσει τους υψηλούς ρύπους CO2 της γκάμας της.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Όταν ο Harald Wester αποκάλυπτε σε δημοσιογράφο του βρετανικού Autocar στο σαλόνι της Γενεύης ότι η Maserati προχωρά στην εξέλιξη υβριδικών plug in εκδόσεων των μοντέλων της, οι υφιστάμενοί του μηχανολόγοι στη Μόντενα δεν είχαν τίποτα στα χέρια τους. «Δεν έχουμε κάνει τίποτε γι’ αυτό, πρέπει να ξεκινήσουμε από το μηδέν» μας έλεγε άνθρωπος – κλειδί στο τμήμα ανάτυξης μοντέλων που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του.

Από έγκυρες πηγές μέσα από τη Maserati μαθαίνουμε ότι αυτές τις ημέρες γίνονται μετακινήσεις προσωπικού για την επάνδρωση ενός εντελώς νέου τμήματος που σχετίζεται με Υβριδικά Προγράμματα και Καινοτομία Προϊόντος.

Advertisement
Advertisement

Γιατί συμβαίνει τώρα αυτό, όταν μόλις πέρυσι, τόσο ο Wester όσο και ο Marchionne επέμεναν ότι μία μάρκα όπως η Maserati δεν ταιριάζει με την ηλεκτροκίνηση; Ο λόγος έχει να κάνει με τους κανονισμούς αντιρύπανσης, τόσο στην Ε.Ε. όσο στις ΗΠΑ και στην Κίνα, τις δύο μεγαλύτερες αγορές της εταιρίας.

Στην Ευρώπη από φέτος όλοι οι κατασκευαστές πρέπει να παρουσιάζουν μέσο όρο εκπομπών CO2 130 γρ./χιλιόμετρο για το σύνολο της γκάμας τους. Η τιμή αυτή, μάλιστα, θα περιοριστεί στα 95 γρ./χλμ. το 2021.

Κι ενώ ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των καινούριων αυτοκινήτων ήταν ήδη 123,4 γρ., μεγάλοι κατασκευαστές όπως η BMW, η Mercedes, η Porsche και πλέον η Maserati (την οποία αγγίζει το μέτρο από τη στιγμή που η παραγωγή της ξεπερνά τα 10.000 αυτοκίνητα/χρόνο), πρέπει να δουλέψουν πάνω σε εναλλακτικές τεχνολογίες για να συμπιέσουν το μέσο όρο εκπομπών στους στόλους τους. Αυτός είναι και ο λόγος που Porsche και Audi παρουσιάζουν το ένα plug in υβριδικό μετά το άλλο και η BMW έχει επενδύσει δισεκατομμύρια σε φουτουριστικά EV όπως το i3 και το i8.

Advertisement

Σχετικά με τους κανονισμούς αντιρύπανσης, τα πράγματα είναι ακόμη πιο σοβαρά στην Κίνα, η οποία εξελίσσεται σε Νο1 αγορά για τους κατασκευαστές υψηλού κύρους. «Με τις εκπομπές ρύπων, τα μοντέλα μας δεν θα μπορούν να εισαχθούν στην Κίνα το 2017», μας είπε με ανήσυχο ύφος, υψηλά ιστάμενο στέλεχος στον τομέα ανάπτυξης μοντέλων της Μόντενα.

Δικαιολογημένη ανησυχία μια και για να παρουσιάσεις ένα νέο μοντέλο – πόσο μάλλον με πρωτόγνωρη τεχνολογία – χρειάζονται τουλάχιστον 24 μήνες εξέλιξης…

Advertisement