Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Γλιστράει!

Ελλάδα 10:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γλιστράει!

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Γλιστράει!

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Τις προηγούμενες μέρες είχε πάγο στο Μαίναλο, οπότε αδράξαμε την ευκαιρία για να δοκιμάσουμε τη λειτουργία του Hill Descent Control (HDC).

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Πιθανόν θα συμφωνείτε μαζί μας ότι μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις για έναν οδηγό σε μεικτές συνθήκες είναι αυτή της κατάβασης σε ολισθηρό οδόστρωμα.

Εφόσον η ολισθηρότητα οφείλεται σε χιόνι ή λάσπη τα πράγματα είναι απλά για τους γνώστες. 1η ή 2η σχέση στο κιβώτιο και δεν πατάμε φρένο. Η κατάσταση δυσκολεύει όμως όταν η επιφάνεια είναι παγωμένη ή το αυτοκίνητο είναι αυτόματο ή δεν έχουμε κατάλληλα ελαστικά.

Advertisement
Advertisement

Περισσότερο εκτεθειμένα σε μια τέτοια κατάσταση είναι τα θηριώδη 4κινητα SUV γιατί έχουν ψηλό κέντρο βάρους. Για να προστατεύσουν τους οδηγούς από κακοτοπιές οι μηχανικοί εξέλιξαν συστήματα που εκμεταλλεύονται και την τελευταία ικμάδα πρόσφυσης προς όφελος του οδηγού.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Hill Descent Control. Εμείς δοκιμάσαμε το εν λόγω σύστημα της νέας BMW X3 πολλές φορές σε παγωμένη κατηφόρα σε διάφορες ώρες της ημέρας. Προφανώς η πιο δύσκολη είναι το πρωί πριν βγει ο ήλιος. Καταρχάς πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόκειται για ηλεκτρονικό σύστημα που μεγιστοποιεί την εκμετάλλευση της διαθέσιμης πρόσφυσης και όχι μηχανικό σύστημα που φτιάχνει πρόσφυση όπως π.χ. ελαστικά με καρφιά.

hill-decent-control-b640

Advertisement

Ενεργοποιείται με το σχετικό κουμπί στην κεντρική κονσόλα και σε ταχύτητες μικρότερες από 35km/h. Αναλαμβάνει να διατηρήσει σταθερή την ταχύτητα στην παγωμένη κατηφόρα έτσι ο οδηγός είναι επιφορτισμένος μόνο με το τιμόνι. Χρησιμοποιεί την πέδη του κινητήρα σε συνδυασμό με το ABS. Αν κάποιος τροχός τείνει να μπλοκάρει λόγω έλλειψης πρόσφυσης οι αισθητήρες του ABS το διαβάζουν και το σύστημα μεταφέρει την πίεση του κυκλώματος των φρένων σε όποιον τροχό πατά σε σημείο όπου έχει τριβή.

hill-decent-control-c640

Advertisement

Επιλεκτικά μπορεί να φρενάρει μόνο έναν τροχό σε τόσο μικρές ταχύτητες. Αυτό είναι εφικτό γιατί είναι πολύ μικρές οι μεταβολές της κινητικής ενέργειας καθότι η ταχύτητα παραμένει σταθερή. Βέβαια αν και οι 4 ρόδες βρεθούν σε πάγο το Hill Descent δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Δεν είναι όμως από την εμπειρία μας πολύ συνηθισμένο να υπάρχει μια ομοιόμορφα παγωμένη κατηφόρα και δεν είναι σώφρων εφόσον τη συναντήσεις, να προσπαθήσεις να την κατέβεις.

hill-decent-control-d640

Σε μεικτές συνθήκες όμως όπου εδώ είναι παγωμένο, εδώ γλιστράει αλλά εκεί έχει πρόσφυση το Hill Descent Control προστατεύει τον οδηγό με το ψηλό SUV από δύσκολες καταστάσεις.  Σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να το ενεργοποιείται κάθε φορά που αντιμετωπίζετε κάτι ανάλογο.

Advertisement

hill-decent-control-e640