Menu
Live η κίνηση | Τιμές Καυσίμων Podcasts | Car Of The Year 2024
        array(0) {
}
    

Γιατί τα plug-in υβριδικά έχουν αβέβαιο μέλλον;

  • newsautoteam

Οι νομοθέτες αντιμετωπίζουν με καχυποψία τα PHEV, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πραγματικές εκπομπές CO2 είναι κατά πολύ υψηλότερες.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν το 2023 παρά τη δραματική πτώση στη Γερμανία, όπου η ζήτηση για μοντέλα με αυτό το σύστημα κίνησης έπεσε μετά την κατάργηση των κινήτρων αγοράς.

Μέχρι τον Αύγουστο, στην κορυφή της κατηγορίας βρισκόταν το Ford Kuga με 35.541 μονάδες, ακολουθούμενο από το Volvo XC60 με 26.470 και το Lynk & CO 01 με 19.658, σύμφωνα με τα στοιχεία των αναλυτών αγοράς Dataforce. Και τα τρία PHEV κατέγραψαν μεγάλη αύξηση πωλήσεων σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ωστόσο, ενώ οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 4,4% σε 635.487 μονάδες, το συνολικό μερίδιο αγοράς των PHEV μειώθηκε φέτος στο 7,4% από 8,4% κατά την ίδια περίοδο το 2022, καθώς δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν την ανάπτυξη της ευρύτερης αγοράς αυτοκινήτων.

Η μείωση του μεριδίου αγοράς καταδεικνύει την εύθραυστη ζήτηση για το συγκεκριμένο σύστημα κίνησης, η οποία εξαρτάται περισσότερο από τα κίνητρα παρά από τις επιθυμίες των καταναλωτών.

“Η μοίρα των PHEV συνδέεται στενά με το φορολογικό σύστημα”, δήλωσε ο Benjamin Kibies, ανώτερος αναλυτής αυτοκινήτων της Dataforce.

Παρά ταύτα, τα PHEV αντιμετωπίζονται με καχυποψία από αρκετούς νομοθέτες, καθώς οι μετρήσεις δείχνουν ότι οι εκπομπές CO2 σε πραγματικές συνθήκες είναι πολύ υψηλότερες από τα αποτελέσματα των δοκιμών WLTP.

Μια έκθεση του ICCT πέρυσι ανέφερε ότι οι εκπομπές των PHEV είναι τρεις έως πέντε φορές υψηλότερες από τα επίσημα στοιχεία, με τα εταιρικά αυτοκίνητα ειδικότερα να κινούνται με μπαταρία μόνο 11 έως 15% του χρόνου σε σύγκριση με το 70 έως 85% που προϋποθέτουν οι δοκιμές εκπομπών WLTP.

Η απόφαση της Γερμανίας να καταργήσει τα κίνητρα αγοράς μεταξύ για τα νέα plug-in υβριδικά από τις αρχές του έτους είδε την αγορά των PHEV εκεί να πέφτει κατά 42%, μειώνοντας τις πωλήσεις κατά σχεδόν 80.000 τους πρώτους οκτώ μήνες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Στις αγορές που σημείωσαν αύξηση των PHEV περιλαμβάνεται η Γαλλία, η οποία απαλλάσσει τα plug-in υβριδικά μαζί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον φόρο αγοράς με βάση το βάρος.

Αύξηση των πωλήσεων καταγράφηκε επίσης στο Ηνωμένο Βασίλειο – την τρίτη μεγαλύτερη αγορά PHEV στην Ευρώπη – το οποίο προσφέρει στους επαγγελματίες οδηγούς σημαντική έκπτωση στον φόρο εταιρικών αυτοκινήτων με παροχές σε είδος.

Εκπτώσεις στα εταιρικά αυτοκίνητα προσφέρει και το Βέλγιο, όπου οι πωλήσεις PHEV αυξήθηκαν κατά 79% μέχρι τον Αύγουστο και κατέλαβαν την τέταρτη θέση πάνω από την Ιταλία. Το Βέλγιο είχε ένα από τα υψηλότερα μερίδια αγοράς PHEV από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, στο 20%. Η Σουηδία ήταν πρώτη με 21%.

Παρά τις προκλήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να λανσάρουν νέα PHEV, καθώς η ζήτηση συρρικνώνεται για τα πετρελαιοκίνητα, τα οποία για χρόνια ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή για τους οδηγούς στόλων.

Οι εταιρίες έχουν βρει μία ενδιάμεση λύση που σχετίζεται με την αύξηση της χωρητικότητας των μπαταριών και την μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Πάντως αν αλλάξουν οι τρόποι μετρήσεων των εκπομπών τους τα PHEV θα έχουν σοβαρό πρόβλημα, καθώς σε πολλές χώρες θα πάψουν να ισχύουν οι επιδοτήσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Peugeot 408 Plug-in Hybrid 225 PS
Τα plug-in υβριδικά των Hyundai και Kia αναβαθμίζονται
Αφιέρωμα: Τα plug-in υβριδικά που ξεχωρίζουν

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ