Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

ΝΕΑ

Γιατί ο πάγος και το χιόνι δημιουργούν πρόβλημα και στα τρένα;

  • newsautoteam

«Έμφραγμα» στο οδικό δίκτυο της χώρας έχει προκαλέσει τις τελευταίες ώρες η κακοκαιρία «Ελπίς», δυσχεραίνοντας σε μεγάλο βαθμό τις μετακινήσεις των αυτοκινήτων, όμως προβλήματα έχουν και τα τρένα.

Το χιόνι και ο πάγος δεν βάζουν τρικλοποδιές αποκλειστικά στα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία, αλλά δημιουργεί πονοκέφαλο και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως είναι τα τρένα.

Σε παγωμένους δρόμους η πρόσφυση των ελαστικών των αυτοκινήτων μειώνεται δραματικά, ειδικά αν δεν τα τελευταία δεν είναι χειμερινά ή δεν έχουν τοποθετηθεί αλυσίδες.

Ακόμα μεγαλύτερα είναι τα προβλήματα που προκαλούνται στα τρένα, δεδομένου ότι τόσο οι τροχοί όσο και οι σιδηροτροχιές των γραμμών τους κατασκευάζονται από χάλυβα.

Ο πάγος, λοιπόν, μπορεί να εξελιχθεί σε “εχθρό”, μην επιτρέποντας να αναπτυχθεί η επιθυμητή τριβή για την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, προκαλώντας την ολίσθηση των τροχών.

Ανήμπορο να φρενάρει αποτελεσματικά, το τρένο ενδέχεται να μην σταματήσει στο επιθυμητό σημείο, ή ακόμα και να παραβιάσει κόκκινους σηματοδότες, κάτι που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους.

Προβλήματα μπορούν να προκύψουν και στις περιπτώσεις που η τροφοδοσίας με ρεύμα γίνεται μέσω μιας τρίτης σιδηροδρομικής ράγας -όπως π.χ. στη γραμμή του ΗΣΑΠ. Η επικάλυψη της τελευταίας με πάγο μπορεί να την καταστήσει μη λειτουργική, εμποδίζοντας την ηλεκτροδότηση του τρένου.

Μια σφοδρή χιονόπτωση μπορεί να προκαλέσει, επίσης, την πτώση δέντρων σε εναέρια καλώδια, εμποδίζοντας την ομαλή κυκλοφορία των τρένων.

Τέλος, το σφοδρό κρύο ενδέχεται να προκαλέσει συστολές στο μέταλλο των σιδηροτροχιών, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενδεχομένως η κατάλληλη σύνδεση όταν το τρένο αλλάζει γραμμή. Πρόκειται για ένα σύνηθες φαινόμενο, εξαιτίας του οποίου έχουν προκληθεί σοβαρά ατυχήματα.

Τρόποι αντιμετώπισης

Σε περιπτώσεις όπως οι παραπάνω, τα τρένα καλούνται να μειώνουν ταχύτητα, για την προστασία των επιβατών. Παράλληλα, οι φορείς εκμετάλλευσης οφείλουν να διαθέτουν στόλο με εκχιονιστικά μηχανήματα, αλλά και ειδικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει φυσητήρες θερμού αέρα, βούρτσες, ξύστρες, αλλά και το κατάλληλο αντιψυκτικό υγρό.

Ενδιαφέρον είχε και η μέθοδος που επιστράτευσαν οι αρχές του Σικάγο των ΗΠΑ, κατά τη διάρκεια του κύματος ψύχους που σάρωσε τις βόρειες πολιτείες των ΗΠΑ, τον χειμώνα του 2021: Θερμαντήρες φυσικού αερίου διέτρεχαν τις γραμμές για να κρατήσουν ζεστές τις ράγες, λιώνοντας με αυτό τον τρόπο τον πάγο. Παράλληλα, για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος χρησιμοποιήθηκαν ανεμιστήρες ζεστού αέρα, σε συνδυασμό με ένα σωληνοειδές σύστημα θέρμανσης. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κακοκαιρία Ελπίς: Αλυσίδες ακόμα και στο κέντρο της Αθήνα…
Κακοκαιρία «Ελπίς» – Συνεχής ενημέρωση: 20+ ώρες εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό
Ανεύθυνοι παραγγέλνουν… καφεδάκια εν μέσω χιονιά (εικόνες+vid)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto