Γιατί η Mercedes ανακαλύπτει πάλι τα μικρά μοντέλα;
ΝΕΑ
Η γερμανική εταιρεία αλλάζει στρατηγική, επιστρέφοντας στα πιο προσιτά μοντέλα, με στόχο να ανακτήσει πελάτες και να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη πίεση του ανταγωνισμού.
Σε σημείο καμπής φέρεται να βρίσκεται η Mercedes. Η στρατηγική πολυτελείας που είχε εισαγάγει ο Όλα Καλένιους το 2022 δείχνει να εξαντλεί τα όρια της εταιρείας, με επενδυτές και αναλυτές να μιλούν πλέον ανοιχτά για την «τελευταία ευκαιρία» του διευθύνοντος συμβούλου να επαναφέρει τη μάρκα σε τροχιά ανάπτυξης.
WHAT CAR
Η εμβληματική εταιρεία από τη Στουτγκάρδη έχει ήδη αρχίσει να αποκολλά το super luxury ύφος που είχε υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια. Κάτι που αποτυπώνεται στην απόφαση να παρατείνει για δύο χρόνια την παραγωγή της Α-Class και να δεσμευτεί ότι θα υπάρξει διάδοχη γενιά.
Για τους αναλυτές, αυτή η κίνηση είναι παραδοχή ότι η μάρκα αναζητά ξανά τον όγκο πωλήσεων και τη συνοχή που της εξασφάλιζαν παραδοσιακά τα μικρότερα μοντέλα της.
Μπορεί η στρατηγική «Economics of Desire» να είχε λειτουργήσει υπέρ της προσφέροντας κέρδη, όταν οι ελλείψεις και η ισχυρή ζήτηση των εύπορων πελατών εκτόξευσαν τις τιμές. Ωστόσο, με την ομαλοποίηση των αγορών, το μοντέλο αυτό κατέρρευσε.
Η διόγκωση των κινεζικών brand στην Ευρώπη και οι πιέσεις στις τιμές κατέστησαν σαφές ότι η Mercedes χρειάζεται περισσότερες πωλήσεις. Ο όγκος είναι εκ νέου κρίσιμος για τον έλεγχο του κόστους και τη διαπραγματευτική δύναμη με προμηθευτές.
Αυτό σημαίνει ότι η μάρκα δεν μπορεί να εγκαταλείπει τα προσιτά εισαγωγικά μοντέλα, ακόμη κι αν το κέρδος που της προσφέρουν είναι περιορισμένο.
Η Mercedes κινδυνεύει να χάσει νέους αγοραστές, καθώς παραδοσιακά κάποιος που αγοράζει για πρώτη φορά μοντέλο της μάρκας θα ξεκινήσει με μια Α-Class. Η κατάργηση αυτής της βάσης θεωρείται ρίσκο για τη μακροπρόθεσμη πιστότητα, πρόβλημα πιο σοβαρό από την πρόσκαιρη συμπίεση στα περιθώρια κέρδους.
Μέσα σε αυτό το κλίμα, οι επενδυτές παρακολουθούν στενά τον Καλένιους, ο οποίος ταυτίστηκε προσωπικά με τη στρατηγική πολυτελείας.
Οι πρόσφατες ανακατατάξεις στη διοίκηση, με την αποχώρηση του Μάρκους Σέφερ από την τεχνολογική διεύθυνση και την ανάληψη καθηκόντων από τον Γιοργκ Μπούρτσερ, αποτυπώνουν την προσπάθεια μείωσης κόστους, αλλά ταυτόχρονα εντείνουν τις αμφιβολίες για τη σταθερότητα της ηγεσίας, αν οι αλλαγές δεν αποδώσουν άμεσα.
Για τη Mercedes-Benz, η επαναφορά των μικρών μοντέλων, η εξασφάλιση κλίμακας στη γκάμα και η ανασύνδεση με τη βάση της πελατείας δεν είναι πλέον επιλογές, αλλά αναγκαιότητα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Σχέδιο για απαγόρευση βαρέων οχημάτων στον Κηφισό τις πρωινές ώρες
Η Alpine θέλει να κάνει τα roadster ξανά μόδα
Ο κινητήρας του Ford Puma έχει μέγεθος όσο ένα φύλλο Α4