Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί οι Γερμανοι είναι υπέρ των ορίων ταχύτητας στις Autobahnen;

Ελλάδα 12:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί οι Γερμανοι είναι υπέρ των ορίων ταχύτητας στις Autobahnen;

ΝΕΑ

Γιατί οι Γερμανοι είναι υπέρ των ορίων ταχύτητας στις Autobahnen;

ΝΕΑ

Όλο και πληθαίνουν οι φωνές για επιβολή ορίων ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Και ο πιο σημαντικός λόγος δεν έχει να κάνει με την ασφάλεια.

Advertisement
Advertisement

Είναι ίσως ο τελευταίος παράδεισος επί της Γης για τους φίλους της γρήγορης οδήγησης. Και το τελευταίο καταφύγιο για όσους θέλουν ελεύθερα και χωρίς τον φόβο των προστίμων να δουν τον κόσμο και πάνω από τα 300 χλμ/ώρα (ή όσα τέλος πάντων αντέχει το αυτοκίνητο και το κουράγιο καθενός).

Όμως το περιβόητο καθεστώς ελευθερίας από τα όρια ταχύτητας που εξακολουθούν να απολαμβάνουν οι γερμανικοί αυτοκινητόδρομοι φαίνεται να πλησιάζει προς το τέλος του. Ένα καθεστώς που ξεκίνησε να ισχύει το 1952 στην Δυτική -τότε- Γερμανία και που συνεχίστηκε μέχρι σήμερα, αποτελώντας πια ένα εθιμικό δίκαιο και ένα κεκτημένο για τους οδηγούς της χώρας.

Μία νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Γερμανία από την DW.com, δείχνει ότι το 60% των Γερμανών πολιτών υποστηρίζουν την επιβολή ενός ορίου ταχύτητας στα 130 χλμ/ώρα. Και αυτοί δεν είναι μόνο οι απλοί οδηγοί, καθώς αρκετές προσωπικότητες, όπως ο πρωταθλητής της F1 Sebastian Vettel έχουν δηλώσει υποστηρικτές αυτής της μεγάλης αλλαγής.

Advertisement
Advertisement

Από τις διαπιστώσεις της έρευνας, αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το ότι οι πολίτες που ψήφισαν υπέρ της υιοθέτησης ορίων ταχύτητας δεν το έκαναν για λόγους ασφαλείας όπως θα περίμεναν πολλοί. Αλλά κατά κύριο λόγο για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς οι υψηλότερες ταχύτητες σημαίνουν και μεγαλύτερη κατανάλωση άρα και περισσότερους ρύπους.

Οι Γερμανοί πολίτες φαίνεται να υποστηρίζουν τα όρια ταχύτητας ως αντιστάθμισμα στο να μπουν έξτρα φόροι στα καύσιμα ή στην κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων.

Η έρευνα υποστηρίζει ότι τα όρια ταχύτητας θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 2 εκατομμύρια τόνους τον χρόνο. Πάντως προς το παρόν, η γερμανική κυβέρνηση δεν βλέπει σκόπιμο να προχωρήσει σε μία τέτοια κίνηση, και μάλλον θα χρειαστεί χρόνος να αλλάξει μία τέτοια παγιωμένη συνθήκη η οποία χαρακτηρίζει όχι μόνο τους δρόμους αλλά και την γερμανική κοινωνία στο σύνολό της.

Advertisement

Το μόνο που μένει να γίνει προς αυτή την κατεύθυνση είναι η επικράτηση των ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία με τα συνήθη όρια των 180 χλμ/ώρα θα κάνουν αχρείαστη και την ελευθερία των ορίων ταχύτητας. Και έτσι μαζί με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης θα σβήσει εκ των πραγμάτων και το τελευταίο καταφύγιο για την ηδονή της γρήγορης οδήγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πιάνει 332 χλμ./ώρα και τα κρατάει στην Autobahn (+video)
Οριστικό! Χωρίς όριο ταχύτητας παραμένει η Autobahn
Πόσο το «πατάνε» οι Γερμανοί στην Autobahn;

Advertisement