Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί οι φωνητικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα είναι τόσο… κακοί;

Ελλάδα 15:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(110) "Γιατί οι φωνητικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα είναι τόσο… κακοί;"
    

Γιατί οι φωνητικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα είναι τόσο… κακοί;

ΝΕΑ

Αν και η χρήση φωνητικών εντολών έχει πλέον αρκετή ιστορία πίσω της, η κατάσταση δεν φαίνεται να είναι αποδεκτή για πολλούς χρήστες.

Advertisement
Advertisement

Παρά την τεχνολογική πρόοδο, οι φωνητικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα εξακολουθούν να θεωρούνται δύσχρηστοι, αργοί και γεμάτοι παρεξηγήσεις.

Οι καταναλωτές παραπονιούνται για καθυστερήσεις, άκαμπτες εντολές, λάθος ενεργοποιήσεις και αμήχανες παύσεις, χαρακτηριστικά που αντί να βελτιώνουν την εμπειρία οδήγησης, την καθιστούν πιο εκνευριστική.

Η ανάγκη για πιο «φυσικές» συνομιλίες είναι πλέον κρίσιμη, καθώς τα μενού στις οθόνες αφής γίνονται ολοένα πιο περίπλοκα.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, η μετάβαση από τα απλά, ενσωματωμένα συστήματα σε προηγμένα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης συναντά εμπόδια: καθυστερήσεις στην απόκριση, περιορισμούς υλικού και ζητήματα συνδεσιμότητας.

Σύμφωνα με τη J.D. Power, τα προβλήματα φωνητικής αναγνώρισης συγκαταλέγονται εδώ και χρόνια στις κορυφαίες πηγές παραπόνων των οδηγών.

Ειδικοί, όπως ο Michael Zagorsek της SoundHound, επισημαίνουν ότι η λύση βρίσκεται σε μικρότερα, αποδοτικότερα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που λειτουργούν απευθείας στο όχημα, χωρίς την ανάγκη συνεχούς σύνδεσης με το cloud. Έτσι μειώνεται η καθυστέρηση και βελτιώνεται η εμπειρία χρήσης.

Advertisement

Η Toyota, για παράδειγμα, σχεδιάζει το επόμενο σύστημα πολυμέσων της να χειρίζεται βασικές λειτουργίες (τηλέφωνο, πλοήγηση, αναπαραγωγή μέσων) τοπικά στο αυτοκίνητο, ενώ πιο σύνθετες εντολές – όπως αναζητήσεις πληροφοριών – θα διεκπεραιώνονται μέσω του cloud.

Ωστόσο, τα τεχνικά ζητήματα δεν είναι το μόνο εμπόδιο. Το περιβάλλον του οχήματος είναι γεμάτο θορύβους και φωνές, ενώ τα μικρόφωνα χαμηλού κόστους αδυνατούν να εντοπίσουν ποιος μιλάει και από ποια θέση.

Advertisement

Παράλληλα, η ανάγκη για “wake words” (λέξεις ενεργοποίησης) οδηγεί σε ανακριβείς ή ψευδείς ενεργοποιήσεις, επιβαρύνοντας την εμπειρία.

Παρά τα προβλήματα, η βιομηχανία κινείται ταχύτατα. Ο στόχος είναι ένας: μια εμπειρία τόσο ομαλή που να μοιάζει με συνομιλία με φίλο, προσφέροντας ασφάλεια, άνεση και πρόσβαση σε πλήθος λειτουργιών χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού.

Όπως τονίζουν οι ειδικοί, όσοι κατασκευαστές αποτύχουν να προσφέρουν μια πραγματικά αξιόπιστη φωνητική εμπειρία κινδυνεύουν να χάσουν έδαφος στην αγορά. Το στοίχημα της επόμενης γενιάς αυτοκινήτων είναι ξεκάθαρο: φωνητικοί βοηθοί που καταλαβαίνουν, απαντούν άμεσα και κάνουν την οδήγηση πιο ανθρώπινη.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Ελλάδα: Σε κίνδυνο να βγουν εκτός κυκλοφορίας το 45% των αυτοκινήτων

Η Dongfeng πουλά το 50% της κοινοπραξίας της με τη Honda

Το καλοκαιρινό έγκλημα συνεχίζεται


Advertisement