Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γαλλία: Πρόταση-σοκ για την φορολογία στα αυτοκίνητα!

Ελλάδα 1:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γαλλία: Πρόταση-σοκ για την φορολογία στα αυτοκίνητα!

ΝΕΑ

Γαλλία: Πρόταση-σοκ για την φορολογία στα αυτοκίνητα!

ΝΕΑ

Η γαλλική εταιρεία προτείνει οι ιδιοκτήτες να φορολογούνται με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο για τα οχήματά τους.

Advertisement
Advertisement

«Για 20 χρόνια, οι εκπομπές CO 2 των καινούργιων αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης έχουν μειωθεί ελάχιστα καθώς η ΕΕ δεν κατάφερε να κάνει μια πραγματική συμφωνία με τους κατασκευαστές ενώ από την άλλη μεριά η φορολογία των αυτοκινήτων δεν έχει εναρμονιστεί από το 2009», αναφέρει μελέτη από τη France Strategie.

Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν ρίξει όλο το βάρος τους στο πως θα μειώσει τους ρύπους και δεν αντιλήφθηκαν πως αυξήθηκε δραματικά το βάρος των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα τα οχήματα να είναι βαρύτερα και να εξανεμίζονται οι προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Advertisement
Advertisement

Επίσης από την άλλη μεριά η φρενίτιδα για τα υπέρβαρα SUV έχει επηρεάσει επίσης τις εκπομπές CO2.

Όμως από την άλλη μεριά η χρήση των πετρελαιοκινητήρων μείωσε τους ρύπους των εκπομπών ρύπων αλλά ήρθε το dieselgate και ανέτρεψε πάλι όλα τα δεδομένα καθώς μετά από 25 χρόνια και ειδικότερα το 2018 αυξήθηκαν και πάλι οι μέσες εκπομπές ρύπων.

Εάν η τάση για SUV και βενζινοκίνητα οχήματα συνεχιστεί η μελέτη της France Strategie αναφέρει ότι ο στόχος των 95 γρ. CO2 που έχει θέσει η ΕΕ για το 2021 θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί και θα πρέπει οι μέσες εκπομπές CO2 θα πρέπει να μειώσουν κατά 10 γραμμάρια / χιλιόμετρο τις μέσες εκπομπές CO2 στα καινούρια αυτοκίνητα τα τρία επόμενα χρόνια.

Advertisement

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί πλέον μονόδρομο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να μειώσουν δραστικά τις μέσες εκπομπές CO2 αλλά και πάλι το βάρος των αυτοκινήτων αυξάνει και πάλι το ενεργειακό αποτύπωμα των οχημάτων.

Επίσης η κατασκευή ηλεκτρικών μπαταριών καταναλώνει την ίδια ενέργεια με την κατασκευή ενός ίδιου αυτοκινήτου με αποτέλεσμα σήμερα ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV μπορεί να εκπέμπει περισσότερο CO2 στον κύκλο ζωής του από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.

Advertisement

Σύμφωνα με τη μελέτη της France Strategie η μετάβαση στα ελαφρύτερα αυτοκίνητα αποτελεί μονόδρομο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μάλιστα για να ενισχυθεί η αγορά ελαφρύτερων αυτοκινήτων οι συντάκτες της έκθεσης προτείνουν την παροχή bonus για την απόκτηση ελαφρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την επιβολή επιπλέον φορολογίας σε εκείνους που επιλέγουν αυτοκίνητα ενεργοβόρα με υψηλές εκπομπές CO2.

Για παράδειγμα αν η Γαλλία υιοθετήσει ένα παρόμοιο μέτρο το σημερινό επίδομα των 6.000 ευρώ που έχει κάποιος αγοραστής ενός μεγάλου SUV που κοστίζει από 80.000 ευρώ και άνω και  ζυγίζει 2,5 τόνους συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών θα μπορούσε να μετατραπεί σε φορολογική επιβάρυνση 10.000 ευρώ!

Advertisement

Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι για να είναι πραγματικά «καθαρό» ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει επειγόντως να επαναπροσανατολιστούν τα εργοστάσια παραγωγής σε ελαφρύτερα μοντέλα ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους.