Φθαρμένα ελαστικά: Εκτός απ’ τους κινδύνους, υπάρχει και το πρόστιμο
ΝΕΑΦθαρμένα ελαστικά: Εκτός απ’ τους κινδύνους, υπάρχει και το πρόστιμο
ΝΕΑΤο πόσο επικίνδυνα είναι τα φθαρμένα ελαστικά, είναι το ένα ζητούμενο. Η αυστηροποίηση των ελέγχων φέρνει και πρόστιμα.
Η σημασία της καλής κατάστασης των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, τόσο στο θέμα της ενεργητικής ασφάλειας, όσο και σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά, ακόμα και στην κατανάλωσή του, δεν χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης.
WHAT CAR
Θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, αλλά δυστυχώς πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, είτε από οικονομική δυστοκία, είτε πολύ χειρότερα από αμέλεια, διατηρούν φθαρμένα ελαστικά στο όχημά τους.
Έχει αποδειχθεί πολλάκις, ότι αρκετά ατυχήματα οφείλονται στην κακή κατάσταση των ελαστικών. Από ένα απότομο φρενάρισμα, μέχρι την απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου.
Κάθε πότε πρέπει να γίνεται αντικατάσταση των ελαστικών
Η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού (ανάλογα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή) είναι η 3ετία ή η 5ετία, ακόμα κι αν το αυτοκίνητο δεν έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Σ’ αυτή την περίπτωση, είναι ευνόητο ότι η διάρκειά τους είναι πιο βραχύβια.
Το ίδιο ισχύει, ένα το αυτοκίνητο διανύει συχνά κακοτράχαλους δρόμους, που φθείρουν αρκετά τα ελαστικά.
Ένας ακόμα τρόπος ελέγχου, είοναι η φθορά των ενδείξεων, που υποχρεούται κάθε κατασκευαστής, να τοποθετεί στο πέλμα του ελαστικού.
Το προβλεπόμενο πρόστιμο
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία το ελάχιστο βάθος που πρέπει να έχει ένα ελαστικό είναι τα 1,6 χιλιοστά.
Σε περίπτωση που αυτό δεν ισχύει το ελαστικό θεωρείται φθαρμένο και το όχημα επικίνδυνο για την πρόκληση ατυχήματος, σύμφωνα με το άρθρο 81 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο, ανέρχεται στα 80 ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πως ο καύσωνας επηρεάζει τα λάστιχα του αυτοκινήτου μας
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλάζουν και τα λάστιχα!
Πόσο αέρα χάνει μία βαλβίδα ελαστικού χωρίς καπάκι;