Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Φωνή λαού: Οι φυσικοί διακόπτες νίκησαν!

Ελλάδα 21:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(73) "Φωνή λαού: Οι φυσικοί διακόπτες νίκησαν!"
    

Φωνή λαού: Οι φυσικοί διακόπτες νίκησαν!

ΝΕΑ

Οι έντονες διαμαρτυρίες των καταναλωτών έπιασαν τόπο και σιγά-σιγά όλες οι εταιρείες επαναφέρουν τους φυσικούς διακόπτες στα αυτοκίνητά μας.

Advertisement
Advertisement

Είναι ένα από τα μεγαλύτερα debate των τελευταίων ετών, οθόνες ή διακόπτες;. Οι εταιρείες ψήφισαν οθόνες ως πιο φουτουριστική λύση, όμως στην πορεία το κοινό φάνηκε ότι χρειαζόταν και τους φυσικούς διακόπτες, ιδίως για τις πιο συνηθισμένες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Η Mercedes φαίνεται πως αναθεωρεί και αυτή σιωπηλά την πολεμική της απέναντι στους φυσικούς διακόπτες. Η γερμανική φίρμα, που τα τελευταία χρόνια επένδυσε αδρά σε οθόνες και τα χειριστήρια αφής, επαναφέρει σταδιακά τους φυσικούς διακόπτες, ύστερα από έντονη απαίτηση των πελατών της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η νέα GLC, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου.

Advertisement
Advertisement

Παρά την εντυπωσιακή οθόνη 39,1 ιντσών που απλώνεται από άκρη σε άκρη του ταμπλό, η λεπτομέρεια που τράβηξε τα βλέμματα ήταν το νέο τιμόνι με πραγματικά κουμπιά και κυλινδρικούς τροχούς χειρισμού.

Η ίδια φιλοσοφία υιοθετείται και στην CLA Shooting Brake, ενώ σταδιακά θα περάσει σε ολόκληρη τη γκάμα της μάρκας.

Η στρατηγική αυτή έρχεται να καλύψει ένα εμφανές κενό. Οι οδηγοί διαμαρτύρονταν πως τα χειριστήρια αφής απαιτούν περισσότερη προσοχή και αποσπούν το βλέμμα από τον δρόμο.

Advertisement

Η Mercedes, μέσα από δεδομένα που συνέλεξε στην διαπίστωσε ότι οι χρήστες εξακολουθούν να προτιμούν την αμεσότητα των φυσικών διακοπτών.

 Όπως παραδέχθηκε ο επικεφαλής λογισμικού της μάρκας, Magnus Östberg, η επιστροφή στα κουμπιά είναι «απολύτως βασισμένη στα στοιχεία», αφού ορισμένες ηλικιακές και γεωγραφικές ομάδες εμφανίζουν σαφή προτίμηση στους παραδοσιακούς χειρισμούς.

Advertisement

Το νέο τιμόνι λειτουργεί ως έξυπνη, χαμηλού κόστους λύση: προσθέτει πρακτικότητα χωρίς να αλλοιώνει τον high-tech χαρακτήρα της καμπίνας.

Βέβαια, η CLA σεντάν που παρουσιάστηκε νωρίτερα μέσα στη χρονιά θα πρέπει να περιμένει την ανανέωσή του για να υιοθετήσει τη νέα διάταξη.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Mercedes δεν είναι μόνη σε αυτή την αναδίπλωση. Και η Volkswagen, με το νέο ID. Polo, επιστρέφει σε πιο «χειροπιαστές» λύσεις, τοποθετώντας κλασικούς διακόπτες κάτω από την κεντρική οθόνη.

Advertisement

Ίσως, τελικά, το μέλλον της αυτοκίνησης να μην είναι μόνο ψηφιακό, αλλά ένας ισορροπημένος συνδυασμός τεχνολογίας και απτής εργονομίας.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Mercedes: Οθόνες για πάντα! Αλλά με διακόπτες…

Ο σχεδιαστής της Mercedes τα «χώνει» σε Audi και BMW

Πώς θα «απαντήσει» η Mercedes στη Neue Klasse της BMW;