Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Εθνική… ψυχολογία και στην αγορά αυτοκινήτου

Ελλάδα 22:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Εθνική… ψυχολογία και στην αγορά αυτοκινήτου

ΑΓΟΡΑ

Εθνική… ψυχολογία και στην αγορά αυτοκινήτου

ΑΓΟΡΑ

Εχουμε γράψει πολλές φορές από αυτή τη στήλη, ότι το αυτοκίνητο είναι ψυχολογία. Ο Ελληνας πρέπει να νιώσει όμορφα, αισιόδοξος και σίγουρος για να είναι έτοιμος να καταθέσει ένα χρηματικό ποσό για να αγοράσει ένα αυτοκίνητο.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Αυτή είναι η μαγεία της απόκτησης ενός αντικειμένου που θα επηρεάσει άμεσα την καθημερινότητά σου, τη ζωή σου. Γιατί το αυτοκίνητο δεν είναι απλά ένα «αντικείμενο». Περνάμε σε αυτό παμπολλές ώρες μέσα στην εβδομάδα. Με το αυτοκίνητο ξεφεύγουμε μακριά από αυτούς που μας κάνουν να νιώθουμε δυσάρεστα. Μπορεί μία βόλτα σε μία όμορφη παραθαλάσσια διαδρομή να διώξει – έστω στιγμιαία- σκοτούρες, προβλήματα. Όπως και να το κάνουμε ένα αυτοκίνητο μπορεί να βελτιώσει την ψυχολογία μας. Αυτό λοιπόν χρειάζεται ο Ελληνας για να μπει στην ιδιαίτερα ευχάριστη διαδικασία να ψάξει, να γνωρίσει και να αγοράσει ένα νέο αυτοκίνητο.

Δυστυχώς, το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων αυτοκινήτων το προηγούμενο διάστημα δεν μπορούμε να πούμε ότι έγινε με την ψυχολογία ανεβασμένη. Άλλοι είτε υπό το φόβο κουρέματος των καταθέσεων, είτε από το φόβο του Εθνικού νομίσματος -που θα απομάκρυνε κατά πολύ τη δυνατότητα αγοράς ενός εισαγόμενου προϊόντος- «εξαναγκάστηκαν» να προβούν σε αγορά. Σαφώς και αυτοί απολαμβάνουν σήμερα το ολοκαίνουργιο αυτοκίνητό τους. Όμως αυτοί οι αγοραστές δεν μπόρεσαν να γευτούν την ωραιότητα της όλης διαδικασίας…

Advertisement
Advertisement

Από την άλλη, έχει ενδιαφέρον να δει κάποιος την συμπεριφορά των Ελλήνων αγοραστών, ανάλογα με την εθνικότητα της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας. Αναμφίβολα οι Γερμανικές μάρκες δέχονται κάποιες πιέσεις, οι οποίες όμως δε φαίνονται ακόμα στους αριθμούς, λόγω των εταιρικών πωλήσεων. Σ’ αυτή την κατηγορία έρχεται η Volvo, να επιδείξει πολυτέλεια εκτός των Γερμανικών συνόρων, θέτοντας μάλιστα σε ισχύ ένα δυναμικό πρόγραμμα δέσμευσης παράδοσης του νέου αυτοκινήτου σε 48 ώρες, παρά τα capitals control κλπ.

Ομοίως και στις υπόλοιπες κατηγορίες, όπως στα μικρά και τα μικρομεσαία, βλέπεις την τάση των υποψήφιων αγοραστών υπέρ εταιρειών που οι χώρες τους σταθηκαν υπέρ της Ελλάδας τους τελευταίους μήνες. Για παράδειγμα, στιγμές δόξας βιώνουν οι Γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, στη χώρα μας. Η Peugeot έχει αυξήσει εντυπωσιακά τις πωλήσεις της το 2015 και πιο συγκεκριμένα, μέχρι τον Ιούνιο έχει πουλήσει 2.964 αυτοκίνητα, έναντι των 843 πέρσι το ίδιο διάστημα. Νούμερα απίστευτα υψηλά! Δυναμικά ανοδικά κινούνται και οι Citroen και Renault.

Εν κατακλείδι, αρκετοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν στην επιλογή του Ελληνα για το επόμενο αυτοκίνητο του. Όμως, όπως δείχνουν όλες οι έρευνες, κορυφαίος παράγοντας στην επιλογή ήταν, είναι και θα είναι η προσωπική άποψη του υποψήφιου αγοραστή, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από την εμπειρία του, οι γνώσεις του πάνω στο αυτοκίνητο οι οποίες εμπλουτίζονται από την καθημερινή ενημέρωση για τεχνολογίες κλπ., αλλά και από την έρευνα που κάνει, διαβάζοντας αυτοκινητικές σελίδες και sites…