Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Έρχονται ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση

Ελλάδα 8:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Έρχονται ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση

ΝΕΑ

Έρχονται ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση

ΝΕΑ

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών αποκάλυψε ότι το καινοτόμο σύστημα περιλαμβάνεται στα έργα ΣΔΙΤ ύψους 1,3 δισ. ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Για τις εξελίξεις στα μεγάλα έργα υποδομών μέσα στο 2021 και για ολόκληρο το σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα έργα σε όλη τη χώρα, μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στον Ελεύθερο Τύπο. Παράλληλα ο κ. Καραγιάννης αποκάλυψε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικά έργα υποδομών μέσω ΣΔΙΤ μεταξύ των οποίων και το καινοτόμο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων με αναλογική χρέωση.

Ειδικότερα ο κ. Καραγιάννης έκανε αναφορά στα ΣΔΙΤ που είναι έργα που θα γίνουν, χωρίς καθυστερήσεις και με σημαντικό αναπτυξιακό αποτύπωμα επισημαίνοντας ότι: «Ήδη έχει εγκριθεί το μεγάλο ΣΔΙΤ συντήρησης και λειτουργίας του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας προϋπολογισμού 235 εκατομμυρίων ευρώ,  το νέο κτίριο στην Πειραιώς που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ. Υποδομών, οι 17 υπερσύγχρονες, βιοκλιματικές σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία προϋπολογισμού  129 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και τα 3 clusters 12 Δικαστικών Μεγάρων προϋπολογισμού 310 εκατομμυρίων ευρώ σε Κρήτη, Κεντρική Μακεδονία και Κεντρική Ελλάδα».

Advertisement
Advertisement

Επίσης αναφερόμενος ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών στον προγραμματισμό του Υπουργείου στα έργα ΣΔΙΤ, τόνισε: «για το αμέσως επόμενο διάστημα βρίσκονται και άλλα σημαντικά έργα υποδομών μέσω ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, χαρακτηριστικότερα των οποίων είναι η Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, το Φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα Θεσσαλίας και το καινοτόμο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων με αναλογική χρέωση».

Με έργα αλλάζουμε τη ζωή των Ελλήνων

Ο κ. Γ. Καραγιάννης, αναφερόμενος στις εξελίξεις στα μεγάλα έργα Υποδομών μέσα στο 2021, τόνισε: «Από τη πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, ξεμπλοκάραμε μεγάλα έργα όπως ο Βόρειος Ε65, η Γραμμή 4 του Μετρό και το Άκτιο – Αμβρακία, ενώ σύντομα θα ξεμπλοκάρει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το θέμα του δρόμου Πάτρα – Πύργος».

Advertisement

Για τον ΒΟΑΚ ανέφερε: «Ωριμάσαμε μεγάλα έργα που ήταν κολλημένα για χρόνια με πρώτο και κύριο το ΒΟΑΚ για τον οποίο καταθέσαμε ήδη τις μελέτες για να πάρουμε τη περιβαλλοντική αδειοδότηση για το τμήμα του ΣΔΙΤ και στις επόμενες εβδομάδες ως το καλοκαίρι θα ακολουθήσουν νέες σταδιακές υποβολές προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Πρόκειται αναμφίβολα για τεράστια εξέλιξη. Παραλάβαμε σκόρπιες σκέψεις και ενάμιση έτος μετά παραδίδουμε μελέτες για αδειοδότηση».

Ακόμη, μίλησε για την επανεκκίνηση σημαντικών έργων, υπογραμμίζοντας:  «Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την Υποθαλάσσια Ζεύξη της Σαλαμίνας που θα υλοποιηθεί μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, όπου μόλις στις 24 Μαρτίου καταθέσαμε την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Ακόμα, μέσα στο έτος αυτό, θα δημοπρατήσουμε τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, ένα τεράστιο έργο προϋπολογισμού άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ, με μεγάλη αστική σήραγγα όμοια της οποίας δεν έχει ξανακατασκευαστεί στη χώρα, όπως και τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη προϋπολογισμού περίπου 150 εκατομμυρίων ευρώ», είπε χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών.

Advertisement

Το μεγάλο έργο που αλλάζει ριζικά την καθημερινότητα των κατοίκων της Αττικής

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών για τη Γραμμή 4 του Μετρό, σημείωσε: «Τις επόμενες μέρες θα υπογραφεί η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες και μέχρι το καλοκαίρι θα αρχίσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια. Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για τον προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο της κύριας σύμβασης, που περιλαμβάνει την κατασκευή 15 νέων  σταθμών, θα έχει μήκος 13 χιλιομέτρων θα εξυπηρετεί πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας, θα αποσυμφορήσει τους υφιστάμενους κεντρικούς σταθμούς Μετρό (κυρίως του Συντάγματος) από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις, όπως τα Δικαστήρια, Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. Εκτιμάται ότι η κύρια σύμβαση θα υπογραφεί ως τις αρχές του καλοκαιριού».

Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι μια ευκαιρία να επεκτείνουμε το σχεδιασμό μας

Advertisement

Ερωτηθείς για το Ταμείο Ανάκαμψης είπε: «Το portfolio των έργων του Υπουργείου μας είναι ισορροπημένο και αποτελείται από οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδραυλικά, λιμενικά και κτιριακά έργα. Τα έργα που εκτελούμε είναι εθνικής σημασίας, μεγάλης σπουδαιότητας για τη χώρα, με τις απαιτούμενες μελέτες προκειμένου να χρηματοδοτηθούν είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης, είτε από το ΕΣΠΑ ή το CEF είτε ακόμα και με εθνικούς πόρους. Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι μια ευκαιρία να επεκτείνουμε το σχεδιασμό μας και αρκετά μεγάλα έργα – και οδικά – θα ανακοινωθεί πως θα χρηματοδοτηθούν από το νεοσύστατο αυτό ταμείο. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τη πορεία εκτέλεσης του προγράμματός μας».

Επιτάχυνση και απλοποίηση των διαδικασιών δημοπράτησης έργων

Ο κ. Γιώργος Καραγιάννης για το Ν. 4412 υπογράμμισε: «Τροποποιήσαμε τη διάταξη του συστήματος Μελέτη – Κατασκευή, που μέχρι σήμερα απαιτούσε την ύπαρξη του συνόλου των μελετών και αδειοδοτήσεων, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η προκήρυξη σημαντικών έργων. Τι κάναμε; Εκμεταλλευτήκαμε την εμπειρία των ΣΔΙΤ. Τα έργα πλέον θα μπορούν να δημοπρατούνται και παράλληλα να τρέχουν οι διαδικασίες των αναγκαίων αδειοδοτήσεων, αφού η μέχρι σήμερα προβλεπόμενη δήθεν ωριμότητα τους, οδήγησε σε μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις».

Μεταξύ άλλων, δεν παρέλειψε να σημειώσει: «Με τέτοιες θεσμικές παρεμβάσεις, επιταχύνουμε στην απορρόφηση κονδυλίων όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, συμπεριλαμβανομένου του Ταμείου Ανάκαμψης, προς όφελος της εθνικής οικονομίας, συμβάλλοντας στην επιστροφή της, σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Με τη διάταξη για τις ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές βάζουμε φρένο στις τεράστιες εκπτώσεις που τελικά βλάπτουν όχι μόνο το Δημόσιο που παραλαμβάνει έργα χαμηλής ποιότητας, ημιτελή και με δικαστικές αντιδικίες, αλλά και τους ίδιους τους εργολήπτες προστατεύοντάς τους από κακόβουλους συναδέλφους τους που νόθευαν συστηματικά τον υγιή ανταγωνισμό».

Φωτογραφία: Eurokinisi

Διαβάστε επίσης:

Διόδια με το χιλιόμετρο στην Ελλάδα – Που εφαρμόζεται το νέο σύστημα
Φθηνότερα τα διόδια στην Εγνατία Οδό από την αρχική σύμβαση
Χωρίς διόδια η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης!