Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επίσημο: Νέο Fiat Punto το 2023

Ελλάδα 11:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημο: Νέο Fiat Punto το 2023

ΝΕΑ

Επίσημο: Νέο Fiat Punto το 2023

ΝΕΑ

Πάνω σε πλατφόρμα του Ομίλου PSA η Fiat θα παρουσιάσει μέσα στο 2023 τη νέα πρόταση για το B Segment, εκεί που μέχρι το 2018 υπήρχε το δημοφιλές Punto.

Advertisement
Advertisement

Κατά τη διάρκεια επίσημης παρουσίασης από την Stellantis, προέκυψαν πολλά και ενδιαφέροντα θέματα, μεταξύ των οποίων είναι και η παρουσίαση του νέου Punto.

Η Fiat θα λανσάρει ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο στο B-Segment μέσα το 2023 και θα είναι το πρώτο της μοντέλο που θα βασίζεται σε νέα κοινή πλατφόρμα. Αυτό σημαίνει ότι ο πολυαναμενόμενος διάδοχος του Punto, έχει δρομολογηθεί για παρουσίαση, επαναφέροντας τη μάρκα στην κατηγορία που έχει σημειώσει διαχρονικά τις μεγαλύτερές της εμπορικές επιτυχίες.

Advertisement
Advertisement

Πολύ πρόσφατα αναφερθήκαμε στα πλάνα εξηλεκτρισμού των εταιρειών του Ομίλου, με την παρουσίαση ούτε λίγο ούτε πολύ, είκοσι αυτοκινήτων υβριδικών ή αμιγώς ηλεκτρικών μέχρι το 2023. Από την ίδια συνολική παρουσίαση των πλάνων της Stellantis για το μέλλον, προκύπτει πως θα έχουμε επανάκαμψη στο B-Segment –εκεί που το Punto εμπορικά σημείωσε τεράστια επιτυχία- κατά πάσα πιθανότητα διατηρώντας και το ίδιο όνομα για το νέο μοντέλο.

Αυτό θα είναι βασισμένο σε «κοινή πλατφόρμα», πράγμα που σημαίνει πως η Stellantis προφανώς αναφέρεται στην αρχιτεκτονική CMP (Common Modular Platform) που ήδη υποστηρίζει μια ποικιλία μοντέλων από Peugeot (208 /2008), Opel (Corsa / Mokka), Citroën (C4) και DS ( DS 3 Crossback), στις συμβατικές αλλά και τις πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις τους. Ήδη, η Stellantis έχει ανακοινώσει πως μέσα στο 2022 θα παρουσιάσει και τη «φρεσκαρισμένη» έκδοση της πλατφόρμας που θα χρησιμοποιηθεί σε μελλοντικά μοντέλα.

Advertisement

Ο «οδικός χάρτης» για το μέλλον των μοντέλων του Ομίλου, δείχνει πως το νέο μοντέλο που περιμένουμε το 2023, θα είναι είτε ήπια υβριδικό, είτε υβριδικό ίσως και με δυνατότητα φόρτισης σε πρίζα. Στη συνέχεια, ένα χρόνο μετά, θα πρέπει να περιμένουμε και την ηλεκτρική εκδοχή του- η οποία θα «συμπέσει» με την παρουσίαση του μοντέλου που θα αντικαταστήσει το Y στη γκάμα της Lancia (το οποίο επίσης θα προσφέρεται σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις).

Advertisement

Οι ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου μοντέλου της Fiat που κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχίσει με το όνομα Punto, θα είναι βασισμένες στην πλατφόρμα e-CMP, όπως και τα υπόλοιπα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Stellantis και θα πρέπει να περιμένουμε αυτονομία που θα ξεπερνά τα 350 χιλιόμετρα. Μάλιστα, το ηλεκτρικό μοντέλο της Fiat θα τοποθετηθεί από τον Όμιλο στην αγορά ως το πιο προσιτό οικονομικά μοντέλο σε αυτήν την κατηγορία ηλεκτρικών.

Advertisement

Η Fiat ήταν πάντα αρκετά επιτυχημένη στις μικρές κατηγορίες (Segment A και B) σε ότι έχει να κάνει με την εμπορική της παρουσία. Θυμίζουμε πως στην κατηγορία αυτοκινήτων πόλης, το 500 και το Panda εξακολουθούν να είναι best seller στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι βασίζονται σε μοντέλα που παρουσιάστηκαν αρχικά το 2007 και το 2011 αντίστοιχα. Η απουσία του αντικαταστάτη του Punto η παραγωγή του οποίου σταμάτησε το 2018, έγινε άμεσα αισθητή.

Μιλάμε για το μοντέλου του οποίου η πρώτη γενιά σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro και κυκλοφόρησε το 1993 αντικαθιστώντας το Uno. Το πρώτο Punto ήταν διαθέσιμο σε δίθυρο (Cabrio- με τη συνδρομή και του Bertone για τη συγκεκριμένη έκδοση), τρίθυρο και πεντάθυρο (Hatchback) αμάξωμα και ήταν ένα αρκετά επιτυχημένο μοντέλο που πούλησε πάνω από 3,4 εκατομμύρια μονάδες.

Η δεύτερη γενιά είχε τελείως διαφορετική αισθητική προσέγγιση, με περισσότερες ακμές στο αμάξωμα, παρουσιάστηκε το 1999 και έμεινε στην αγορά μέχρι το 2004, σημειώνοντας 2,96 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλες τις εκδόσεις (με τις τρίθυρες Sporting και HGT να ξεχωρίζουν ως οι πιο δυναμικές, παρά το γεγονός πως δεν έκαναν την ίδια εμπορική πορεία όπως οι αντίστοιχες του μοντέλου της πρώτης γενιάς που είχε κινητήρες μικρότερου κυβισμού).

Η τρίτη γενιά που έκανε το ντεμπούτο της το 2005 είχε και πάλι την υπογραφή του Giorgetto Giugiaro στο σχεδιασμό της. Είχε προβολείς εμπνευσμένους από τα μοντέλα της Maserati, ενώ διατηρούσε και το χαρακτηριστικό των κάθετων, τοποθετημένων ψηλά, πίσω φώτων.

Το μοντέλο ξεκίνησε ως Grande Punto (2005-2009), ανανεώθηκε και μετονομάστηκε σε Punto Evo (2009-2012) και έφτασε έως το 2018 όπου και τερματίστηκε η παραγωγή του, ως Punto– με τις αλλαγές της ονομασίας να συνοδεύονται και από «φρεσκαρίσματα» αισθητικής φύσεως και εξοπλισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To Pulse είναι το νέο οικονομικό, μικρό SUV της Fiat;
Αποκλειστικό: Έτσι θα είναι το νέο Fiat Punto
Επίσημο: Alfa Romeo, DS και Lancia θα γίνουν 100% ηλεκτρικές