Επίσημο: Αυτό είναι το καινούργιο Nissan Leaf
ΝΕΑ
H Nissan παρουσίασε τη νέα γενιά του αμιγώς ηλεκτρικού Leaf το οποίο είναι πιο ευρύχωρο, πιο σύγχρονο και με αυτονομία έως 604 χλμ.
Δεκαπέντε χρόνια έπειτα από την πρώτη παρουσίασή του, το αμιγώς ηλεκτρικό Nissan Leaf εμφανίζεται με εμφατικό τρόπο στη νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά του.
WHAT CAR
Ο σκοπός να γίνει το μοντέλο ένα χρηστικό καθημερινό όχημα μετακίνησης ήταν η βασική έννοια για τη δημιουργία του. Η ρέουσα αεροδυναμική σχεδίασή του φανερώνει ένα αυτοκίνητο που πλέον είναι crossover και όχι hatchback.

Το νέο Leaf προσφέρεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας. Η βασική, έχει χωρητικότητα 52 kWh και η μεγαλύτερη με 75 kWh. Η πρώτη είναι προσανατολισμένη κυρίως για αστική χρήση και έχει τυποποιημένη αυτονομία 436 χλμ. (κατά «WLTP»).

Ο ηλεκτροκινητήρας που διαθέτει κινεί τους εμπρός τροχούς και αποδίδει 177 ίππους. Σύμφωνα με τη Nissan, με επιταχύνεται από τα 0–100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 160 χλμ./ώρα.

Η δεύτερη έκδοσή του έχει τυποποιημένη αυτονομία έως 604 χλμ. (κατά «WLTP») και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 218 ίππους. Σύμφωνα με την εταιρεία Nissan, σε αυτή το καινούργιο Leaf επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 160 χλμ./ώρα.

Το νέο Leaf μπορεί να φορτίσει ταχυφορτιστή DC έως 150 kW, ισχύς που μπορεί να φορτίσει τον συσσωρευτή του από το 20%-80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Στη βασική έκδοσή του έχει ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 7,4 kW (ο ισχύος 11 kW διατίθεται προαιρετικά). Στην ισχυρότερη, περιλαμβάνεται ο 11 kW.
Να σημειώσουμε ότι το καινούργιο μοντέλο έχει τη δυνατότητα παροχής ενέργειας είτε σε ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, όπως και στο ηλεκτρικό δίκτυο («V2G»).
Σχεδιαστικά, το νέο Leaf ξεχωρίζει με το έντονα αεροδυναμικό προφίλ του και ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,25.

Σύμφωνα με τον Αλφόνσο Αλμπαϊσα, επικεφαλής Παγκόσμιου Σχεδιασμού της εταιρείας, ο στόχος του ίδιου και των συνεργατών του ήταν να συνδυάσουν το στρογγυλοποιημένο αμάξωμα με τη σύγχρονη τάση και την ικανοποίηση της επιλογής των υποψήφιων αγοραστών του.
Όπως είπε, ο Αλμπαϊσα, το νέο μοντέλο μορφοποιήθηκε στο σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας που βρίσκεται στην πόλη Atsugi της Ιαπωνίας. Μάλιστα, εξήγησε ότι η σχεδίαση του εμπρός μέρους του έγινε με τέτοιο τρόπο που να συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας έως και 10 χλμ.

Το νέο Leaf βασίζεται στην πλατφόρμα «CMF-EV» και το μήκος του φτάνει τα 4.350 χλστμ. Όπως ανακοινώθηκε, προσφέρεται σε επτά επιλογές χρωμάτων αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένου του μοναδικού τιρκουάζ «Leaf-Luminous Teal».
Σε όλες τις εκδόσεις του, οι ζάντες έχουν σχεδιαστεί με στόχο να βελτιώνουν την αεροδυναμική. Είναι ελαφρού κράματος, διάστασης 18 ιντσών ή 19 ιντσών, αντίστοιχα. Σε κάποιες από αυτές, το μοτίβο τους είναι αυτό που οι άνθρωποι της Nissan ονομάζουν «Ni-San», που θυμίζει τα τρισδιάστατα ολογραφικά πίσω φώτα.
Επίσης, το «Ni-San», που είναι ομόηχο με την ονομασία της εταιρείας, αντιστοιχεί στον αριθμό 23, στα ιαπωνικά. Πρόκειται γι’ αυτόν που επιλέγει συχνά στα οχήματά της με τα οποία συμμετέχει στους αγώνες αυτοκινήτου, για λόγους συμβολισμού.

Το εσωτερικό ενσωματώνει σύγχρονη αισθητική, με κύριο στοιχείο τις δύο έγχρωμες οθόνες 14,3 ιντσών, οι οποίες ξεπερνούν σε μέγεθος και εκείνες του Ariya.
Το νέο σύστημα infotainment υποστηρίζεται από φωνητικό έλεγχο και πλοήγηση με βάση την πλατφόρμα της Google, η οποία προσφέρει πρόσβαση στα Google Maps, Google Assistant και Play Store, ενώ διατηρούνται φυσικοί διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες.

Ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες είναι όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρος και το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ του το οποίο είναι τουλάχιστον 417 λίτρα, δηλαδή κατά 50 λίτρα μεγαλύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς.
H ποιότητα των ανακυκλωμένων υλικών έχει προσεχθεί ώστε να είναι όσο το δυνατόν καλύτερή, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην εργονομία και στην άνετη μετακίνηση των επιβατών.

Προσεγμένο είναι και το επίπεδο εξοπλισμού του ώστε να μην υστερεί έναντι του ανταγωνισμού, αλλά και να έχει τη δική του ταυτότητα και να πλεονεκτεί το αυτοκίνητο.
Έτσι, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσής του, διαθέτει συστήματα όπως Intelligent Cruise Control, Lane Keep Assist και Driver Monitor System, πανοραμική ηλιοροφή, e-Pedal Step, ProPILOT Assist με Navi-link, τρισδιάστατο Around View Monitor 8 σημείων, Invisible Hood View (σημ.: αόρατο καπό) κ.λπ.

Το καινούργιο Leaf θα κατασκευάζεται στο εκσυγχρονισμένο εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ (Ηνωμένο Βασίλειο). Θυμίζουμε ότι στην περιοχή δημιουργείται ο κατασκευαστικός κόμβος «EV36Zero» ο οποίος θα υποστηρίζει την παραγωγή τουλάχιστον τριών νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας και θα εξασφαλίσει τις θέσεις εργασίας.
Τέλος, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, οι παραγγελίες για το νέο μοντέλο θα ξεκινήσουν από το προσεχές το φθινόπωρο, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα αρχίσουν να παραδίδονται στους ιδιοκτήτες τους από τις αρχές του 2026.