Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το ήπια υβριδικό Toyota Land Cruiser

Ελλάδα 20:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημο: Αυτό είναι το ήπια υβριδικό Toyota Land Cruiser

ΝΕΑ

Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε το πρώτο Land Cruiser με εξηλεκτρισμένο σύστημα πρόωσης για την Ευρώπη. Από τα τέλη του έτους στη χώρα μας.

Advertisement
Advertisement

Με το νέο Land Cruiser Hybrid, η Toyota παρουσιάζει για δεύτερη φορά (μετά το νέο Hilux) τη δική της ήπια υβριδική τεχνολογία που με τη σειρά της σηματοδοτεί μία νέα εποχή για το δυναμικό και μεγαλύτερο SUV της (ευρωπαϊκής) γκάμας της.

Όπως και το συμβατικό diesel, βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα TNGA με το αυτοφερόμενο πλαίσιο, η οποία υποστηρίζει και το ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Το τελευταίο συνδυάζεται με τον γνωστό turbo diesel των 2,8 λίτρων που συνεργάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Direct Shift.

Η προσθήκη του mild hybrid συστήματος δεν αλλάζει κάτι στα νούμερα, με το Land Cruiser να έχει και εδώ μέγιστη ισχύ 205 ίππων και 500 Nm ροπής.

Advertisement
Advertisement

Η υβριδική τεχνολογία αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αντικαθιστά τον εναλλάκτη και μία μπαταρία ιόντων λιθίου που λειτουργεί σε κύκλωμα 48V. Η μπαταρία τροφοδοτεί το ηλεκτρικό μοτέρ, αξιοποιώντας τον μετατροπέα DC-DC που διασφαλίζει βέλτιστη διαχείριση της ενέργειας και εναλλαγών μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ.

Σύμφωνα με την Toyota, το υβριδικό σύστημα δεν επηρεάζει καμία από τις κορυφαίες off-road δυνατότητες του Land Cruiser. Για αυτό και μπορεί να διασχίσει απροβλημάτιστα πεδία νερού με στάθμη έως 700 χιλιοστά.

Ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί μέσω των οθονών τη διαχείριση του υβριδικού συστήματος, βλέποντας το CHG (ανάκτηση ενέργειας), τη λειτουργία ECO (οικονομική οδήγηση) και το PWR, όπου το 48V με τον turbo diesel συνεργάζονται για μέγιστη απόδοση.

Advertisement

Η Toyota ανακοινώνει, πως το Land Cruiser Hybrid είναι πιο «ήσυχο» από το συμβατικό στην εκκίνηση και στα χαμηλά φορτία, ενώ το ξεκίνημα του συστήματος πρόωσης είναι ταχύτερο. Φυσικά, δεν απουσιάζει η λειτουργία auto-stop με τον οδηγό να έχει τις επιλογές NORMAL και LONG.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου αποτελείται από 13 στοιχεία και έχει χωρητικότητα 4,3 Ah. Ζυγίζει μόλις 7,6 κιλά, όντας αρκετά συμπαγής για να μπορεί να τοποθετηθεί στο όχημα χωρίς να το επηρεάζει χωροταξικά. Γεμάτη με ενέργεια, τροφοδοτεί το ηλεκτρικό μοτέρ που έχει ισχύ 12 kW (16 ίπποι) και 65 Nm.

Advertisement

Το μηχανικό σύνολο διαθέτει διπλό «τεντωτήρα», ειδικά σχεδιασμένο για diesel κινητήρα που βρίσκεται σε αυτοκίνητα με off-road δυνατότητες. Σύμφωνα με την Toyota, λειτουργεί μεταξύ άλλων και υπέρ των καλύτερων επιταχύνσεων και ως υποβοήθηση στην επανεκκίνηση της ΜΕΚ. Επιπλέον, μειώνει τους κραδασμούς και το θόρυβο στα επίπεδα ενός βενζινοκινητήρα.

Η Toyota θα ανοίξει τις προπαραγγελίες σύντομα, ενώ θα λανσάρει το νέο Land Cruiser Hybrid από τα τέλη του 2025, που το αναμένουμε και στην ελληνική αγορά. Δηλαδή, την ίδια περίοδο που τα πρώτα αυτοκίνητα θα φθάσουν στα χέρια των πελατών.