Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Eπίσημο: Αυτή είναι η «μικρή» Maserati Grecale

  • newsautoteam

H Maserati παρουσιάζει ένα ακόμα SUV, τη νέα Grecale , η οποία τοποθετείται κάτω από την μεγαλύτερη Levante και έχει ως στόχο να φέρει ζεστό χρήμα στα ταμεία και χαμόγελα στην εταιρία.

Αν και οι φανατικοί φίλοι της εταιρίας θα περίμεναν να παρουσιαστεί ένα νέο σπορ μοντέλο, η Maserati και το γκρουπ Stellantis αποφασίζουν να ρίξουν στην αγορά ένα ακόμα SUV.

H νέα Grecale αποτελεί ένα ιδιαίτερα κρίσιμο βήμα για την βιωσιμότητα της εταιρίας, όντας ένα αυτοκίνητο πιο προσιτό από την μεγαλύτερη Levante και σε μία κατηγορία όπου οι πωλήσεις είναι σημαντικότερες και πιο επικερδείς (δείτε το παράδειγμα της Porsche με την Macan η οποία είναι και η άμεση αντίπαλος της νέας Maserati).

Στόχος λοιπόν της Grecale είναι να τραβήξει ένα μεγαλύτερο κοινό στην μάρκα, κάτι που υποχρέωσε την εταιρία να κάνει όσο γίνεται καλύτερη την προετοιμασία της και να καθυστερήσει για κάμποσους μήνες την παρουσίασή της. Όμως η αναμονή έλαβε τέλος, και η Grecale είναι πια μία πραγματικότητα, η οποία παρουσιάστηκε και επίσημα πριν λίγη ώρα σε μία ζωντανή διαδικτυακή παρουσίαση.

Όπως ήταν αναμενόμενο, και η νέα Grecale βασίζεται όπως και η Levante στο δάπεδο Giorgio που είχε υπάρχει από την εποχή της FCA και βρίσκεται κάτω από αυτοκίνητα όπως η Alfa Romeo Giulia και Stelvio (και φυσικά την Levante).

Mε μήκος στα 4.859 μέτρα και αρκετά πιο compact διαστάσεις, η Grecale είναι αισθητά μικρότερη από τα 5+ μέτρα της Levante. Παρ’ όλα αυτά διατηρεί τα βασικά σχεδιαστικά γνωρίσματα της μεγάλης αδελφής της, με την πολύ εντυπωσιακή μάσκα με την τρίαινα, το μακρύ καπό και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα.

Τα εντυπωσιακά φτερά τονίζουν τον δυναμισμό του σχήματος, με τις κλασικές εισαγωγές στο πλάι και τις χρωμιωμένες χειρολαβές να προσθέτουν ιταλικό στιλ και να ξεκαθαρίζουν αμέσως ότι πρόκειται για αυτοκίνητο της Maserati.

Στο πίσω μέρος τις εντυπώσεις κερδίζουν τα νέα μοντέρνα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν λίγο την 3200 GT και οι τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης. H έντονη κλίση της οροφής δίνει έναν χαρακτήρα κουπέ που τονίζει ακόμα περισσότερο το δυναμικό σχέδιο του αυτοκινήτου.

Το σαλόνι έχει έντονο το ιταλικό στιλ και δίνει έμφαση στην πολυτέλεια και την άνεση των επιβατών, με την εταιρία να έχει προσπαθήσει να δώσει ένα πολύ πιο έντονο τεχνολογικό προφίλ, ιδίως στο ανανεωμένο σύστημα πολυμέσων.

Το τελευταίο αποτελείται από δύο οθόνες, μία 12,3 ιντσών κάθετα, και μία 8,8 ιντσών λίγο πιο οριζόντια στην κεντρική κονσόλα Με μεταξόνιο στα 2.901 μέτρα είναι και αρκετά ευρύχωρη για τους πίσω επιβάτες. Υπάρχει επίσης ψηφιακός πίνακας οργάνων και μεγάλο HUD Display μαζί ένα πλήθος τεχνολογιών διασύνδεσης και υποβοήθησης του οδηγού.

Θα είναι διαθέσιμη στο τέλος του 2022 σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού. Οι εκδόσεις GT και Μodena θα κινούνται από έναν 2λιτρο τούρμπο τετρακύλινδρο με mild υβριδικό σύστημα και απόδοση 300 ίππους για την GT και 330 ίππους για την Modena. Η GT κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα, η Modena σε 5,6 δευτερόλεπτα ενώ και οι δύο έχουν τελική στα 240 χλμ/ώρα.

H έκδοση Trofeo θα είναι η πιο δυνατή της σειράς, με τον τρίλιτρο V6 που μοιάζει αρκετά με αυτόν της MC20 και απόδοση στους 530 ίππους, με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και τελική 285 χλμ/ώρα. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει μεγαλύτερα μετατρόχια και ειδικά φρένα από την Βrembo με εξαπίστονες δαγκάνες.

H συγκεκριμένη έκδοση έχει ένα έξτρα πρόγραμμα Corsa για ακόμα πιο σπορ χαρακτηριστικά, και υπάρχει ως έξτρα και ρυθμιζόμενη αερανάρτηση. Το κιβώτιο είναι αυτόματο οκτώ σχέσεων της ZF ενώ στον πίσω άξονα υπάρχει και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

H τέταρτη έκδοση θα προστεθεί του χρόνου και θα είναι η ηλεκτρική εκδοχή της Grecale , η Folgore. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν θα χρησιμοποιεί το νέο ηλεκτρικό δάπεδο SLTA του γκρουπ αλλά μία διαφοροποιημένη έκδοση του δαπέδου με τους συμβατικούς κινητήρες. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες θα έχει μπαταρία των 105 kWh αν και το ηλεκτρικό της κύκλωμα θα είναι μάλλον στα 400V.

Η Grecale εφοδιάζεται με το σύστημα VDCM της Maserati που είναι εξέλιξη του συστήματος που υπάρχει στην MC20 για βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών της, ενώ η τετρακίνηση είναι στάνταρ σε όλη την γκάμα.

To όνομα Grecale προέρχεται από τον ισχυρό βορειο-ανατολικό που πνέει στην Μεσόγειο. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι μέρος του μεγάλου σχεδίου για την ανασύσταση και ενδυνάμωση της μάρκας, που εκπονήθηκε το 2020 και περιελάβανε και το εκπληκτικό supercar MC20.

Grecale έρχεται να αποτελέσει το πιο δυναμικό κομμάτι στην εξέλιξη της εταιρίας, ευρισκόμενη απέναντι σε μοντέλα όπως η Porsche Macan όντας και αρκετά φθηνότερη από την Levante. Θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο με την Stelvio στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Cassino στην Ιταλία.

Η Maserati υπολογίζει ότι το 70% των πωλήσεών της μέχρι το 2025 θα είναι SUV και τα υπόλοιπα θα μοιράζονται ανάμεσα στα sedan και τα σπορ μοντέλα της. Μέχρι το 2024 η εταιρία θα έχει μία εντελώς νέα Levante και καινούργια Quattroporte, οι οποίες θα υπάρχουν και οι δύο και σε ηλεκτρικές εκδόσεις, με τις κορυφαίες εκδοχές να έχουν κύκλωμα 800V και τρία μοτέρ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Όλο το ηλεκτρικό πρότζεκτ της Maserati σε πρώτο πλάνο
Maserati: Έρχεται η ανοιχτή εκδοχή της MC20
H Maserati μπαίνει στην Formula E

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto