Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επενδύουν στην αυτοματοποιημένη οδήγηση οι GM & Opel

Ελλάδα 10:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επενδύουν στην αυτοματοποιημένη οδήγηση οι GM & Opel

ΝΕΑ

Επενδύουν στην αυτοματοποιημένη οδήγηση οι GM & Opel

ΝΕΑ

Στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Συνεδρίου Ευφυών Συστημάτων μεταφοράς (ITS) η GM παρουσίασε ένα ερευνητικό Opel Insignia, το αυτοματοποιημένο πρωτότυπο Chevrolet EN-V 2.0 και ένα Chevrolet Cruze με τεχνολογία συνδεσιμότητας οχήματος με πεζό (V2P).

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

«Η GM θα φέρει το πρώτο της μοντέλο με τεχνολογία V2V στο δρόμο σε περίπου 2 χρόνια. Επιπλέον, θα λανσάρουμε μία προηγμένη τεχνολογία πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης στο ίδιο χρονικό πλαίσιο Στη GM έχουμε αναζωπυρώσει το πάθος μας, διαθέτοντας τους οικονομικούς πόρους, την τεχνολογία και το ταλέντο να μεγαλουργούμε, να ενισχύουμε τις επενδύσεις μας και να παίρνουμε υπολογισμένα ρίσκα. Ακούω προσεκτικά τους πελάτες οι οποίοι επιθυμούν προσωπική μετακίνηση χωρίς δεσμεύσεις. Περιμένουν από εμάς να συμβάλλουμε στον περιορισμό – εάν όχι στην εξάλειψη – της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της ρύπανσης και των τροχαίων ατυχημάτων. Για μένα, αυτά δεν είναι απλοί ευσεβείς πόθοι αλλά επιταγές», είπε σχετικά η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra.

Advertisement
Advertisement

Ας δούμε όμως αναλυτικά τα τρία προαναφερθέντα μοντέλα, ξεκινώντας από το ερευνητικό Insignia. Εφοδιασμένο με κάμερες, αισθητήρες Lidar, τεχνολογίες επικοινωνίας vehicle-to-vehicle (V2V) και vehicle-to-infrastructure (V2I), ενσαρκώνει ένα μελλοντικό αυτοκίνητο που μπορεί να διαχειρίζεται την αυτοματοποιημένη οδήγηση με μικρές και μεγάλες ταχύτητες, στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο. Οι έξι αισθητήρες Lidar που είναι τοποθετημένοι στους προφυλακτήρες του Insignia χρησιμοποιούν συνεχώς δέσμες φωτός για την αναγνώριση αντικειμένων γύρω από το αυτοκίνητο. Η κάμερα στην οροφή του οχήματος, προσανατολισμένη προς τα εμπρός,  διαβάζει σημάνσεις λωρίδων και ανιχνεύει άλλα αντικείμενα. Οι τεχνολογίες V2V και V2I επικοινωνούν μέσω κεραίας στην οροφή με άλλα αντικείμενα που βρίσκονται κοντά στο όχημα. Η χρήση δορυφορικού GPS ενημερώνει συνεχώς τη θέση του στον αυτοκινητόδρομο. Όλες αυτές οι πληροφορίες συνδυάζονται μέσω της τεχνολογίας ενσωμάτωσης αισθητήρων της GM για αναγνώριση αντικειμένων περιμετρικά του οχήματος.

EN-V 2.0 Concept
Το Electric Networked-Vehicle (EN-V) 2.0 αποτελεί συνέχεια του δίτροχου πρωτοτύπου EN-V που είχε παρουσιαστεί το 2010 στη Σαγκάη. Αυτή είναι μια τετράτροχη έκδοση που συνδυάζει κάμερες, Lidar και V2X για να προσφέρει μία hands-free, εμπειρία ηλεκτρικής μετακίνησης με χαμηλές ταχύτητες. Ενσωματώνει πολλές από τις τεχνολογίες που έχει το προαναφερθέν Insignia όμως αυτό το ηλεκτρικό πρωτότυπο, προορίζεται αυστηρά για μετακίνηση με χαμηλές ταχύτητες.

Advertisement

Η GM παρουσιάζει και άλλες πιθανές χρήσεις της τεχνολογίας επικοινωνίας  V2X  με ένα Chevrolet Cruze με εξοπλισμό επικοινωνίας οχήματος με πεζό (V2P).