Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

ENGINE OF THE YEAR: Κατηγορίες ισχύος αντί χωρητικότητας

Ελλάδα 9:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ENGINE OF THE YEAR: Κατηγορίες ισχύος αντί χωρητικότητας

ΝΕΑ

ENGINE OF THE YEAR: Κατηγορίες ισχύος αντί χωρητικότητας

ΝΕΑ

Στην 21η επέτειό του, ο διεθνής θεσμός του κινητήρα της χρονιάς επιφυλάσσει εκπλήξεις, αφού πλέον καταργούνται οι παραδοσιακές κατηγορίες κυβισμού.

Advertisement
Advertisement

Το 1999, όταν μια ομάδα Βρετανών δημοσιογράφων του Ειδικού Τύπου εμπνεύστηκε και διοργάνωσε για πρώτη φορά το θεσμό International Engine of The Year Awards, δεν ετίθετο θέμα ως προς την κατηγοριοποίηση των υποψήφιων κινητήρων: Ο κυβισμός τους ήταν το απόλυτα λογικό κριτήριο, μιας και σύνολα παραπλήσιας χωρητικότητας απέδιδαν πάνω κάτω τις ίδιες τιμές ισχύος και τοποθετούνταν σε παραπλήσιου μεγέθους και τιμής αυτοκίνητα. Η επιτυχία των βραβείων -τα οποία αναγνωρίζονται πλέον ως ένας από τους σημαντικότερους θεσμούς της αυτοκινητοβιομηχανίας και τυγχάνουν μεγάλης προβολής τόσο από τα τμήματα μάρκετινγκ των κατασκευαστών, όσο και από τον διεθνή Τύπο-, αποδεικνύει την ορθότητα του εγχειρήματος.

Σήμερα, όμως, η ολοένα μεγαλύτερη διείσδυση των σύγχρονων υβριδικών και ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης στην καθημερινότητά μας, δημιούργησε νέα δεδομένα, που οφείλουν να ληφθούν υπόψη για την αντικειμενική αξιολόγηση των κινητήρων. Είναι, για παράδειγμα, δίκαιο υβριδικά σύνολα που αποδίδουν τεράστιες τιμές ισχύος και τοποθετούνται σε supercars να ανταγωνίζονται κινητήρες οικονομικά προσιτών μικρομεσαίων αυτοκινήτων, μόνο και μόνο επειδή έχουν παρεμφερή κυβισμό; Ή ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος σύγκρισης ηλεκτρικών και συμβατικών συστημάτων μετάδοσης;

Advertisement
Advertisement

Τα ερωτήματα σχετικά με την επόμενη μέρα του θεσμού απασχόλησαν τους 58 εκλέκτορες από 31 χώρες (εκπρόσωπος της Ελλάδας είναι ο υπογράφων), οι οποίοι κλήθηκαν να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Το αποτέλεσμα που προέκυψε δεν ήταν άλλο από την κατάργηση των οκτώ κατηγοριών κυβισμού και την αντικατάσταση τους από επτά κατηγορίες ισχύος (150-250 PS, 250-350 PS, 350-450 PS, 450-550 PS, 550-650 PS, μεγαλύτερη των 650 PS και μικρότερη των 150 PS). Με αυτόν τον τρόπο όλοι οι υποψήφιοι κινητήρες, ανεξαρτήτως τεχνολογίας και σχεδίασης, έρχονται πλέον σε απευθείας αντιπαράθεση βάσει περισσότερο ορθολογικών κριτηρίων.
Όπως γινόταν μέχρι στιγμής, οι νικητές κάθε κατηγορίες θα διαμορφώνουν μια short list, από την οποία θα εκλέγεται ο κινητήρας της χρονιάς. Παράλληλα, διατηρούνται τα επιμέρους ειδικά βραβεία καλύτερου νέου κινητήρα, ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης και κινητήρα επιδόσεων, ενώ προστίθεται και αυτό του καλύτερου υβριδικού συστήματος μετάδοσης.
Περισσότερα τέλος Μαΐου, οπότε και θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της φετινής ψηφοφορίας.

* Σημ: Ο συντακτης του newsauto και του car είναι ένας απο τους εκλέκτορες του θεσμού και ο μοναδικός από την Ελλάδα

Advertisement