Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Ψηφίσαμε για τον κινητήρα της χρονιάς 2019 – Οι νικητές

  • Νίκος Κουνίτης

Ο Νίκος Κουνίτης, εκλέκτορας του διεθνούς θεσμού «Κινητήρας της Χρονιάς» και δημοσιογράφος του Newsauto, αναλύει τα αποτελέσματα της φετινής ψηφοφορίας.

Το 2019 είναι μια χρονιά ορόσημο για τα βραβεία “International Engine of The Year”. Τα προηγούμενα 20 χρόνια, που μετράει ο διεθνής θεσμός, η κατηγοροποίηση των υποψήφιων συνόλων με βάσει τον κυβισμό τους ήταν προφανής. Ωστόσο, η ολοένα μεγαλύτερη διείσδυση των σύγχρονων υβριδικών και ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης στην καθημερινότητά μας, δημιούργησε νέα δεδομένα, που όφειλαν να ληφθούν υπόψη για την αντικειμενική αξιολόγηση των κινητήρων. Έτσι, καταργήθηκαν οι οκτώ κατηγοριών κυβισμού και αντικαταστάθηκαν από επτά κατηγορίες ισχύος. Το νέο φορμά επέτρεψε την απευθείας αντιπαράθεση όλων των διαθέσιμων συστημάτων μετάδοσης, ενώ και ο ίδιος ο θεσμός μετονομάστηκε επισήμως σε “International Engine & Powertrain of The Year Awards”. Στην τελική βαθμολογία των 70 δημοσιογράφων του Ειδικού Τύπου από 31 χώρες, προέκυψαν, μάλιστα, άκρως ενδιαφέρουσες κατατάξεις. Ας τις δούμε αναλυτικά:

Ο V8 3,9 λίτρων της Ferrari ξεκίνησε και φέτος ως το αδιαφιλονίκητο φαβορί. Πώς άλλωστε να μην γίνει αυτό όταν από το 2016 που παρουσιάστηκε έχει κάνει το three-peat, κατακτώντας τρεις συνεχόμενες φορές την πρωτιά, και έχει αποσπάσει το βραβείο του καλύτερου κινητήρα της 20ετίας; Πρόκειται για ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, ίσως το μοναδικό με ουσιαστικά ανύπαρκτη υστέρηση απόκρισης, αστείρευτο σε δύναμη και με χαρακτήρα ικανό να  μετατρέψει κάθε στιγμή οδήγησης σε απόλαυση. Δεν αποτέλεσε, λοιπόν, έκπληξη η επικράτησή του και το 2019 με 425 βαθμούς. Δεύτερο στη γενική κατάταξη ήταν το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της I-Pace, με 328 βαθμούς, αρκετά μπροστά μάλιστα από τον τρίτο, το 4λιτρο V8 της Mercedes-AMG (280 βαθμοί), ενώ είχε πάνω από 100 βαθμούς διαφορά από τον επόμενο ηλεκτροκινητήρα. Ο λόγος που συνέβη αυτό δεν είναι άλλος από τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του εν λόγω συνόλου. Η δύναμη των 400 PS, η τεράστια ροπή των 696 Nm (διαθέσιμη από τις 0 κιόλας rpm) και η άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, μπορούν να πείσουν ακόμα και τον φανατικότερο petrolhead πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση. Παράλληλα, είναι εύχρηστο στην καθημερινότητα, απροβλημάτιστο και με τεράστια αυτονομία (470 km), γεγονός που αυξάνει αφάνταστα τη χρηστικότητά του. Ένα σύνολο που μπορεί άνετα να κοιτάξει στα μάτια τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, πράγμα που απέδειξε, κατακτώντας την πρωτιά στις κατηγορίες «Καλύτερου Νέου Κινητήρα», του «Καλύτερου Συνόλου Απόδοσης 350-450 PS» και φυσικά του «Καλύτερου Ηλεκτρικού Συστήματος Μετάδοσης».

Μεγάλη μάχη για την πρωτιά προέκυψε στην κατηγορία 250 έως 350 PS, όπου ο 4κύλινδρος κινητήρας 2,5 λίτρων της Porsche (718 Boxster S, 718 Cayman S) κατάφερε να επικρατήσει με μόλις 6 βαθμούς διαφορά του 3λίτρου 6κύλινδρου της BMW, που θα βρει κανείς σε όλη σχεδόν την γκάμα της βαυαρικής  εταιρείας. Δύο εξαιρετικά σύνολα, τα οποία χαρακτηρίζονται από την επιλογή διάταξης και τον αριθμό των κυλίνδρων και σίγουρα ένα ελαφρύ προβάδισμα του κινητήρα της Porsche, που μπορεί να έχει χάσει εκείνο τον υπέροχο ήχο των 6κύλινδρων ατμοσφαιρικών, αλλά προσφέρει εκρηκτικότητα και επιδόσεις. Στην κατηγορία κάτω των 150 PS βρέθηκαν αντιμέτωπα σύνολα διάφορων κυβισμών και δυνατοτήτων. Όμως ο μικρός 3κύλινδρος κινητήρας 999 cc της Ford, όντας το πρότυπου του επιτυχημένου downsizing, κατάφερε να επικρατήσει, σημειώνοντας της 11η νίκη του σε 8 χρόνια παρουσίας (μεταξύ των οποίων και η πρώτη θέση της γενικής κατάταξης το 2012, 2013 και 2014). Οικονομικός σε κατανάλωση και τόσο σβέλτος ώστε πραγματικά να αναρωτιέσαι αν είναι όντως 1.000αρης, εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του, όπου ας μην ξεχνάμε υπάρχουν εξαιρετικά αξιόλογες προτάσεις, όπως οι 3κύλινδροι των BMW, Citroen και VW, αλλά και το αναβαθμισμένο υβριδικό σύνολο 1.8 lt της Toyota.

Καμία έκπληξη δεν αποτελεί η καθολική επικράτηση του υβριδικού κινητήρα της BMW i8 στην ειδική κατηγορία «Υβριδικός Κινητήρας της Χρονιάς», με σχεδόν 100 βαθμούς διαφοράς από το δεύτερο (Porsche V8 hybrid), μιας και οι Βαυαροί έχουν κατορθώσει να μεταμορφώσουν ένα «ταπεινό» σύνολο 1,5 λίτρων σε έναν υπερκινητήρα, ικανό να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός supercar. Αδιαφιλονίκητη και η υπεροχή του V8 Mercedes-AMG

στην κατηγορία 450-550 PS, χάρη στις τεχνολογικές καινοτομίες όπως η τοποθέτηση των turbo, το χαμηλότερο βάρος μπλοκ στην κατηγορία (μόλις 209 κιλά), αλλά και την απόδοση ροπής 163 Nm/lt. Τεχνολογικά αναβαθμισμένος είναι και ο δίλιτρος 4κύλινδρος TFSI της Audi στην κατηγορία 150-250 PS, καταφέρνοντας να ισορροπήσει με μεγάλη επιτυχία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς, επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά χρωστά, άλλωστε, και τη μεγάλη του προσαρμοστικότητα, αφού τοποθετείται σε 22(!) μοντέλα τεσσάρων εταιρειών. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως ο V8 της Ferrari κατάφερε να πρωταγωνιστήσει σε δύο κατηγορίες (550-650 PS και άνω των 650 PS), αφού διατίθεται σε διαφορετικές εκδόσεις ισχύος κάτω από τα καπό των Portofino και 488 αντίστοιχα, ενώ παράλληλα διατήρησε και τον τίτλο του «Κινητήρα Επιδόσεων της Χρονιάς».

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019

Ferrari 3.9-litre twin-turbo V8 (Ferrari 488 GTB/Spider/Pista)

Καλύτερος νέος κινητήρας 2019

Jaguar Land Rover full-electric powertrain (Jaguar I-Pace)

Καλύτερος κινητήρας επιδόσεων

Ferrari 3.9-litre twin-turbo V8 (Ferrari 488 GTB/Spider/Pista)

Καλύτερος ηλεκτρικός κινητήρας

Jaguar Land Rover full-electric powertrain (Jaguar I-Pace)

Καλύτερος υβριδικός κινητήρας

BMW 1.5-litre three-cylinder electric-gasoline hybrid (BMW i8)

Κάτω των 150 PS

Ford 999cc three-cylinder turbo

(Ford Fiesta, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport)

Από 150 έως 250 PS          

Audi 2-litre four-cylinder TFSI

(Audi TT, TT S, S1, S3, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5; SEAT León Cupra, Alhambra, Ateca, Cupra Ateca; Škoda Superb, Kodiaq; Volkswagen Golf GTi, Polo GTi, T-Roc, Atlas, Passat, Arteon, CC, Beetle, Tiguan, Sharan)

Από 250 έως 350 PS

Porsche 2.5-litre turbo

(Porsche 718 Boxster S, 718 Cayman S)

Από 350 έως 450 PS

Jaguar Land Rover full-electric powertrain (Jaguar I-Pace)

Από 450 έως 550 PS

Mercedes-AMG 4-litre biturbo V8

(Mercedes-AMG GT, GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC; Maybach S; Aston Martin Vantage, DB11)

Από 550 έως 650 PS

Ferrari 3.9-litre twin-turbo V8 (Ferrari Portofino, GTC4 Lusso T)

 Πάνω από 650 PS

Ferrari 3.9-litre twin-turbo V8 (Ferrari 488 GTB/Spider/Pista)

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr