Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ένα μοναδικό Ford GT40 βρήκε νέο ιδιοκτήτη

Ελλάδα 19:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ένα μοναδικό Ford GT40 βρήκε νέο ιδιοκτήτη

ΝΕΑ

Ένα μοναδικό Ford GT40 βρήκε νέο ιδιοκτήτη

ΝΕΑ

H σπάνια έκδοση δρόμου του Ford GT40 στολίζει πλέον το γκαράζ κάποιου αγνώστων στοιχείων λάτρη της αυτοκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Ένα από τα διασημότερα και θρυλικότερα αγωνιστικά μοντέλα της μεταπολεμικής περιόδου, είναι σίγουρα το Ford GT40, το οποίο με τις ευλογίες του Carol Shelby κατάφερε να σημειώσει σημαντικές νίκες σε αγώνες αντοχής, όπως τον 24ωρο του Le Mans.

Η Ford όμως αποφάσισε να κατασκευάσει σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό και εκδόσεις για χρήση σε δημόσιο δρόμο. Μία από τις 31 συνολικά που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής, με αριθμό σασί P/1057 και σε εξαιρετική κατάσταση πουλήθηκε πρόσφατα στη Μεγ. Βρετανία, έναντι αγνώστου χρηματικού ποσού (που κατά πάσα πιθανότητα να ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια ευρώ).

Advertisement
Advertisement

Κάτω από το καπό του πανέμορφου σχεδιαστικά αμαξώματος, βρίσκεται ένας V8 κινητήρας 4,7 λίτρων, με τετραπλά καρμπυρατέρ της Weber, ο οποίος αποδίδει 314 ίππους, με την ισχύ να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός διαμήκη τοποθετημένου κιβωτίου της ZF, πέντε σχέσεων.

Advertisement

Η ιστορία του συγκεκριμένου μοντέλου ξεκινά στα τέλη του 1966, όταν και μεταφέρθηκε από το βρετανικό εργοστάσιο του Slough στις ΗΠΑ, όπου ο ίδιος ο Shelby το πούλησε λίγους μήνες μετά στον πρώτο του ιδιοκτήτη. Κάποια χρόνια μετά το πράσινο GT40 βρέθηκε στα χέρια του Robert Ash, ο οποίος αποφάσισε να το συντηρήσει και εν καιρώ να το αναπαλαιώσει, ενώ στις αρχές του 2021 επέστρεψε στη Μεγ. Βρετανία.

Advertisement

Τέλος, να αναφέρουμε ότι οι διαφορές ανάμεσα στην αγωνιστική έκδοση του GT40 και στην αντίστοιχη δρόμου βρίσκονται σε λεπτομέρειες, όπως στην κλειδαριά για το πίσω τμήμα, που στο street legal μοντέλο βρίσκεται στο εσωτερικό και όχι σε μία εσοχή της οροφής. Στην καμπίνα οι αλλαγές εντοπίζονται στην ελαφρώς διαφορετική διάταξη των οργάνων, ενώ η μπαταρία που στην αγωνιστική έκδοση βρισκόταν στα πόδια του συνοδηγού, έχει μεταφερθεί πίσω από τον κινητήρα. Επίσης και εδώ χρησιμοποιούνται διπλά ρεζερβουάρ, τοποθετημένα στα πλαϊνά του αμαξώματος, με το αριστερό να είναι μικρότερης χωρητικότητας σε σχέση με την αγωνιστική βερσιόν. Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει τη λειτουργία της αριστερής με τη δεξιά δεξαμενή, χρησιμοποιώντας τον ανάλογο διακόπτη και κατά συνέπεια, υπάρχουν επίσης δύο αναλογικοί δείκτες καυσίμου στο ταμπλό.

Πηγή: Tom Hartley Jnr

Advertisement

Διαβάστε επίσης:
H Ferrari συγκρούεται με τη Ford μέχρι τελικής πτώσεως (video)
Ford GT Carbon: Ελαφρύτερο, περιορισμένης παραγωγής και υπέροχο
$11 εκ. για το Ford GT40 του ΜακΚουίν