Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Ελλάδα: Έτσι κυκλοφορούν παράνομα τα e-scooters από την Κίνα!

Ελλάδα 15:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελλάδα: Έτσι κυκλοφορούν παράνομα τα e-scooters από την Κίνα!

NEWSMOTO

Ελλάδα: Έτσι κυκλοφορούν παράνομα τα e-scooters από την Κίνα!

NEWSMOTO

Το Newsauto.gr αποκαλύπτει πως εισάγονταν τα ηλεκτρικά δίκυκλα και πωλούνταν χωρίς έγκριση τύπου.

Advertisement
Advertisement

Στο σπίτι παρκαρισμένα κινδυνεύουν να μείνουν χιλιάδες ηλεκτρικά scooter τα οποία έχουν εισαχθεί από την Κίνα καθώς δεν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν στο δρόμο καθώς δεν έχουν έγκριση τύπου αλλά όπως φαίνεται δεν μπορούν ούτε να εκδώσουν!

Μάλιστα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο μεγάλες εισαγωγικές εταιρείες δίκυκλων δεν έχουν εισάγει συγκεκριμένους τύπους ηλεκτρικών scooters καθώς οι ιδιοκτήτες τους θα ήταν πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωποι με απαγόρευση της κυκλοφορίας τους σε περίπτωση αλλαγής της νομοθεσίας όπως αυτή που θα προκαλέσει ο νέος νόμος της Μικροκινητικότητας.

Advertisement
Advertisement

Κάποιοι άλλοι βέβαια με στόχο το πρόσκαιρο κέρδος εισήγαγαν ηλεκτρικά scooters, ζήτησαν από τα κινεζικά εργοστάσια να τοποθετήσουν δύο πετάλια που μπορούν να βγουν πολύ εύκολα και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να κινήσουν το βαρύ δίκυκλο, το χειρόγκαζο το τοποθετούσαν στα καταστήματα εμπορίας και τα έγγραφα της ισχύος του κινητήρα ήταν ανάλογα των ηλεκτρικών ποδηλάτων οπότε και δεν χρειάζονταν έγκριση τύπου.

Τώρα που όλα αλλάζουν τα συγκεκριμένα ηλεκτρικά scooters δεν μπορούν να λάβουν έγκριση τύπου και βέβαια ένας απλός τροχονομικός έλεγχος είναι ικανός να οδηγήσει στο τμήμα τον ιδιοκτήτη τους καθώς τα περισσότερα από αυτά ανήκουν στην κατηγορία των μοτοποδηλάτων ή ακόμη και στην κατηγορία των δικύκλων που χρειάζεται δίπλωμα μοτοποδηλάτου ή Α1 για να το οδηγήσει κανείς, πινακίδες κυκλοφορίας αλλά και ασφάλεια!

Τι ορίζει η νομοθεσία

Advertisement

Η ισχύουσα νομοθεσία ορίζει ότι το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW (250W) η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται, όταν η ταχύτητα του οχήματος φτάσει τα 25 χλμ./ώρα ή και νωρίτερα εάν σταματήσει η ποδηλάτηση.

Τα παραπάνω οχήματα δεν χρειάζονται πινακίδες κυκλοφορίας, ασφάλεια και άδεια οδήγησης.

Advertisement

Εάν τώρα σε ένα ποδήλατο ή σε οποιαδήποτε άλλο όχημα τοποθετηθεί ηλεκτροκινητήρας μεγαλύτερος από 250W ή ο ηλεκτροκινητήρας 250W αναπτύσσει στη διάρκεια της ποδηλάτησης ταχύτητα πάνω από 25 χλμ./ώρα ή το όχημα κινείται από τον ηλεκτροκινητήρα χωρίς ποδηλάτηση, δηλαδή μόνο με χρήση γκαζιού αυτό το όχημα δεν είναι πια ποδήλατο!

Είναι μοτοποδήλατο ή μοτοσυκλέτα ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα και την ταχύτητά του σύμφωνα με την υπουργική Απόφαση ΟΙΚ.48145/2327/2003 ΦΕΚ 1207/26.08.2003 και χρειάζεται έγκριση τύπου, πινακίδες κυκλοφορίας, ασφάλεια και αντίστοιχη άδεια οδήγησης!

Η κομπίνα!

Advertisement

Πολλοί έμποροι ποδηλάτων εκτιμώντας την τεράστια αύξηση που θα καταγράψουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων αλλά και scooters αποφάσισαν να εισάγουν κυρίως από την Κίνα πάρα πολλά μοντέλα τα οποία σε καμία περίπτωση δεν φέρουν έγκριση τύπου οπότε και δεν μπορούν να τοποθετηθούν πινακίδες κυκλοφορίας!

Ο λόγος σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr εστιάζεται στο γεγονός ότι οι περισσότεροι εισαγωγείς ηλεκτρικών κυρίως scooters είχαν «συμφωνήσει» με τον κατασκευαστή στα τεχνικά χαρακτηριστικά των δικύκλων να μην εμφανίζεται η πραγματική ισχύς του κινητήρα αλλά μια πλασματική ώστε να μην χρειάζεται να εκδοθεί έγκριση τύπου αλλά και πινακίδες κυκλοφορίας και το βασικότερο να μην χρειάζεται ο αναβάτης άδεια οδήγησης!

Μάλιστα τα χειρόγκαζα και τα πετάλια έρχονταν στο κουτί μαζί με τα e-scooters τα οποία και τοποθετούσαν στα καταστήματα εμπορίας δικύκλων που τα πωλούσαν για να μην υπάρξει κάποιο θέμα σε ενδεχόμενο έλεγχο.

Όλα αυτά τα scooters λοιπόν έρχονταν στην Ελλάδα ως ηλεκτρικά ποδήλατα και τουλάχιστον στα έγγραφά τους η ισχύς του κινητήρα ήταν έως 250W και η τελική τους ταχύτητα δεν ξεπερνούσε τα 25 χλμ./ώρα ώστε να μην χρειάζονται έγκριση τύπου αλλά και πινακίδες κυκλοφορίας.

Ωστόσο ο νόμος είναι ξεκάθαρος και από την στιγμή που το όχημα κινείται αυτοδύναμα με χειρόγκαζο τότε δεν ανήκει στην κατηγορία των ηλεκτρικών ποδηλάτων αλλά στην κατηγορία των μοτοποδηλάτων!

Πάντως εξαιτίας των υψηλών πωλήσεων που καταγράφουν τόσο τα ηλεκτρικά ποδήλατα όσο και τα ηλεκτρικά scooters στο νομοσχέδιο για την Μικροκινητικότητα που αναμένεται να αναρτηθεί άμεσα σε Δημόσια Διαβούλευση θα ξεκαθαρίζει πλήρως το τοπίο μεταξύ των ηλεκτρικών ποδηλάτων και scotters αλλά θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στους ιδιοκτήτες των ήδη υπαρχόντων ηλεκτρικών scooters που τα κυκλοφορούν στην Ελλάδα φέροντας στο πίσω μέρος τους πινακίδες που αναγράφουν: «Ηλεκτρικό ποδήλατο – Δεν χρειάζεται δίπλωμα οδήγησης».

Τώρα όσοι έχουν αγοράσει τέτοια ηλεκτρικά scooters με την εντύπωση ότι δεν χρειάζονται πινακίδες κυκλφοφορίας, άδεια οδήγησης και ασφάλεια μάλλον εξαπατήθηκαν από τους εμπόρους που τα απέκτησαν και καλό θα ήταν να τα ανταλλάξουν με ηλεκτρικά ποδήλατα που σίγουρα κινούνται χωρίς τα παραπάνω έγγραφα αλλά που και που χρειάζεται να κάνει ο αναβάτης και ορθοπεταλιά…

Διαβάστε επίσης:

Τι εξετάζει το ΥΠΟΙΚ για δασμούς και Τέλη Κυκλοφορίας 2021

Πόσο θα πωλούνται οι εύκολες πινακίδες κυκλοφορίας

Επιβεβαίωση Newsauto για άρση παρακράτησης κυριότητας και e-μεταβιβάσεις!