Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ελλάδα: Χιλιάδες ρυπογόνα μεταχειρισμένα μπήκαν στην Ελλάδα τον Μάιο

Ελλάδα 10:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ελλάδα: Χιλιάδες ρυπογόνα μεταχειρισμένα μπήκαν στην Ελλάδα τον Μάιο

ΝΕΑ

Ελλάδα: Χιλιάδες ρυπογόνα μεταχειρισμένα μπήκαν στην Ελλάδα τον Μάιο

ΝΕΑ

Την ώρα που ο Πρωθυπουργός εξηγγειλε το πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση, εγκαινιάζοντας μία νέα νοοτροπία και λογική για τις μετακινήσεις μας, μπαίνουν στη χώρα μας χιλιάδες μεταχειρισμένα ρυπογόνα ΙΧ καταγράφοντας ρεκόρ εισαγωγών! Η Ευρώπη αποσύρει τα παλιά Euro3, 4 και 5 αυτοκίνητα και αντί να τα αναλυκλώσουν, τα αγοράζουν έμποροι στην Ελλάδα, τα οποία και πουλάνε στον κόσμο, που καλείται  μετά από κάποιους μήνες, να πληρώσει τις επισκευές…

Advertisement
Advertisement

 

Δεν πρόλαβε καλά-καλά να ανακοινωθεί η άρση των περιοριστικών μέτρων στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και αμέσως έσπευσαν κάποιοι να γεμίσουν την Ελλάδα ξανά με «σαπάκια» φοβούμενοι μην τους πιάσουν τα νέα μέτρα που εξήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης…

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα τον Μάιο σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, μιλάμε για μία Ευρωπαϊκή πρωτοτυπία, αφού οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ξεπέρασαν αυτές των καινούργιων! Ειδικότερα τον Μάιο του 2020 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ανήλθαν σε 4.497 μονάδες ενώ των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ ξεπέρασαν τις 5.110 οχήματα…

Όμως το εντυπωσιακό εύρημα στα συγκριτικά στοιχεία μεταξύ καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι ότι οι πωλήσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ξεπέρασαν το σύνολο των πωλήσεων στα καινούρια ΙΧ και όχι μόνο στις πωλήσεις λιανικής!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ηλεκτροκίνηση ο Κυριάκος, “σαπάκια” οι άλλοι…

Advertisement

Δηλαδή η η Ελλάδα (και κατα προέκταση η ατμόσφαιρά της) γέμισε από εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν τις προ δεκαετία (και πάνω) οδηγίες ρύπων Euro5 και Euro4 τι στιγμή που άλλα κράτη-μέλη έχουν απαγορεύσει την κυκλοφορία των συγκεκριμένων αυτοκινήτων στις πόλεις τους και κάποια άλλα τα οδηγούν αναγκαστικά σε απόσυρση.

Άλλωστε δεν είναι άγνωστο το ότι πολλές πόλεις της Γερμανίας, της Βρετανίας, την Ολλανδίας, της Γαλλίας και άλλων κρατών-μελών της ΕΕ έχουν απαγορεύσει την κυκλοφορία στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5!

Advertisement

Στην Ελλάδα αντίθετα ακόμη τα οχήματα που πληρούν την οδηγία Euro5 κάποιοι τα θεωρούν ως «καινούρια» σε σχέση λόγω της μέσης ηλικίας του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα. Ομως στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο επικίνδυνα και ρυπογόνα από πολύ παλαιότερα μοντέλα που ταξινομήθηκαν ως καινούργια στην Ελλάδα, αφού κανένας δεν γνωρίζει πως συντηρήθηκαν (δεν υπάρχει ιστορικό, όπως υπάρχει στα “ελληνικά” μεταχειρισμένα και φυσικά πόσα πραγματικά χιλιόμετρα έχουν διανύσει.

Σε όλη την Ευρώπη τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα με ηλικίες από 7 έως και 10 έτη, έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν έχει αντικατασταθεί σημαντικά για τους ρύπους εξαρτήματα, όπως το ειδικό φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων και ο καταλύτης τους με αποτέλεσμα να ρυπαίνουν πολύ περισσότερο ακόμα και από παλαιότερα οχήματα.

Μάλιστα τα ΚΤΕΟ στην Ελλάδα δεν ελέγχουν την ποσότητα εκπομπής μικροσωματιδίων με αποτέλεσμα να μην ελέγχεται αν λειτουργεί τόσο το φίλτρο συγκράτησης όσο και ο καταλύτης. Δηλαδή μπορεί να υπάρχουν στο αμάξωμα τα παραπάνω εξαρτήματα αλλά να τα καθιστούν μη λειτουργικά, ώστε να μη δημιουργούν προβλήματα στη λειτουργία του κινητήρα εξαιτίας της υψηλής ρύπανσης που προκαλούν.

Advertisement

Πέραν όμως των παραπάνω όπως έχει αποκαλύψει και το Newsauto.gr τα περισσότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έρχονται μέσω… Βουλγαρίας ώστε οι επιτήδειοι έμποροι που τα εισάγουν να λαμβάνουν δελτία ΚΤΕΟ αλλά και τιμολόγια με ότι χιλιόμετρα θέλουν εκείνοι να αναγράφονται και στη συνέχεια να τα μεταπωλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές.

Το αποτέλεσμα είναι να εισάγονται δεκάδες χιλιάδες «σαπάκια» κάθε χρόνο εκ των οποίων ελάχιστα από αυτά πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 καθώς το ποσοστό τους δεν ξεπερνά το 8% στο σύνολο των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων που καταφθάνουν στην Ελλάδα.

 

Διαβάστε επίσης:

Ηλεκτροκίνηση ο Κυριάκος, “σαπάκια” οι άλλοι…

Επιβεβαίωση Newsauto! Φθηνότερα τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας – Πότε έρχονται

Επίσημο: Έως 5.500 ευρώ η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου!