Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

ΝΕΑ

Ηλεκτροκίνηση ο Κυριάκος, “σαπάκια” οι άλλοι…

  • ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Σε ποια ηλεκτροκίνηση αναφερόμαστε για τη χώρα μας και για ποια κίνητρα, όταν αυτή τη στιγμή χιλιάδες ρυπογόνα «σαπάκια» μπαίνουν στην Ελλάδα;

Μελετώντας προσεκτικά τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός και συγκρίνοντας τα με τα υπόλοιπα που τρέχουν σε χώρες της ΕΕ, είναι εμφανές πως και γενναία είναι και με τις σωστές προδιαγραφές. Η μόνη ένσταση που έχουμε είναι το όριο των 50.000€ στη Λιανική Τιμή Προ Φόρων που αποκλείει ουσιαστικά τα ηλεκτρικά SUV, τα οποία είναι και τα πιο ενεργοβόρα στις εκδόσεις τους με κινητήρες βενζίνης και diesel.

Η πρόθεση -αλλά αν θέλετε- και ο συμβολισμός (η ανακοίνωση του προγράμματος από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό) δεν ήταν τυχαία για τη μετάβαση στην πιο «πράσινη» και καθαρή μετακίνηση που πλέον είναι εμφανής. Δυστυχώς, καταρρέει στο τι πραγματικά συμβαίνει στα τελωνεία της χώρας και στην αθρόα και ανεξέλεγκτη εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα οποία πετάει η υπόλοιπη Ευρώπη και περιμαζεύει με ιδιαίτερη προθυμία η Ελλάδα και κάποιοι έμποροι της.

Αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα να σταματήσει αυτό το φαινόμενο, η Ελλάδα κινδυνεύει να «πνιγεί» από τέτοια αυτοκίνητα, αφού στην υπόλοιπη Ευρώπη ξεκινάνε προγράμματα απόσυρσης EURO5 αυτοκινήτων και πίσω. Και από πού θα απορροφηθούν αυτά τα αυτοκίνητα; Μα φυσικά από την πρόθυμη Ελλάδα…

Για του λόγου το αληθές, το 2019 εισήχθησαν στη χώρα μας πάνω από 71.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Καλύπτουν δηλαδή το 90% των αντίστοιχων εισαγωγών των καινούργιων, όταν το ποσοστό αυτό στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. δε ξεπερνάει το 10%!

Από αυτά τα αυτοκίνητα, το 71% ήταν EURO4 δηλαδή αυτοκίνητα άνω των 10 ετών, πολλά από τα οποία είναι diesel, που απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη… Θεωρητικά.

Σημειώστε πως ένα αυτοκίνητο EURO4 εκπέμπει κατά 50% περισσότερους ρύπους από ένα EURO6 και αυτό εφόσον έχει συντηρηθεί σωστά από τους προηγούμενους κατόχους και τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει είναι κάτω των 50.000. Κανένας όμως δεν ξέρει το πραγματικό ιστορικό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, γιατί δεν υπάρχει κοινή Ευρωπαϊκή πλατφόρμα, παρά μόνο Ελληνική και αφορά μόνο τα μεταχειρισμένα που πουλήθηκαν στην Ελλάδα ως καινούργια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Επικίνδυνη άνοδος των εκπομπών CO2 στην Ελλάδα!

Σε ό,τι αφορά στα EURO5, επίσης πλέον θεωρούνται ρυπογόνα αυτοκίνητα σε σχέση με τα EURO6 και αυτός είναι ο λόγος που τα αποσύρουν από την υπόλοιπη Ευρώπη, αφού πρόκειται για αυτοκίνητα από το 2009 μέχρι και το καλοκαίρι του 2015.

Για παράδειγμα ένα Opel Astra EURO5 βενζίνης εκπέμπει 151gr CO2 (ως καινούργιο), όταν το αντίστοιχο Astra EURO6 εκπέμπει 99gr CO2!

Ένα Nissan Qashqai EURO5 diesel, εκπέμπει 139gr CO2 ενώ το EURO6 μόλις 102. Σημειώστε πως οι διαφορές αυτές διπλασιάζονται με τα χρόνια που «γράφει» ένα αυτοκίνητο και ανάλογα με τη συντήρηση που έχουν κάνει οι προηγούμενοι κάτοχοι. Και ρωτώ πάλι: Ποιος ξέρει τι συντήρηση έχει γίνει και ποια είναι τα πραγματικά χιλιόμετρα σε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα;

Τα αυτοκίνητα του… λαού

Είναι η νέα έκφραση που ακούγεται τελευταία. Ότι δηλαδή δεν πρέπει να «φρενάρει» η Ελλάδα τις εισαγωγές EURO5 (και πίσω) αυτοκινήτων, αφού αυτά είναι μία λύση για όσους ψάχνουν φθηνό αυτοκίνητο και δεν μπορούν να αγοράσουν καινούργιο. Μία… καραμέλα την οποία έχουν υιοθετήσει αρκετοί ακόμα και μέσα στα Υπουργεία.

Όμως τα στοιχεία δείχνουν την απόλυτη πραγματικότητα και η αγορά μεταχειρισμένων το έχει «τούμπανο και κάποιοι κρυφό καμάρι»: Η διαφορά μεταπώλησης ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, με το αντίστοιχο εγχώριο μεταχειρισμένο, είναι σχεδόν μηδενική. Πωλούνται δηλαδή σχεδόν στις ίδιες τιμές. Η πραγματική όμως διαφορά των δύο είναι ότι στο εγχώριο είναι καταγεγραμμένο το ιστορικό του, δηλαδή ο αγοραστής προστατεύεται ξέροντας ακριβώς τι θα αγοράσει, ενώ στο εισαγόμενο δεν το γνωρίζει, παρά μόνο ότι γράφει το κοντέρ, που παραποιείται εύκολα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Video: Ετσι γυρίζουν τα χιλιόμετρα σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Από την άλλη, στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 4.000.000 EURO4 και 5 αυτοκίνητα. Μπορούν αυτά να παίξουν το ρόλο του «αυτοκινήτου του λαού» αφού δε θέλουμε να τα διώξουμε, όπως κάνει η υπόλοιπη Ευρώπη. Αλλά όχι να εισάγουμε ακόμα περισσότερα γιατί κάποιοι το θέλουν, αφού το κέρδος τους είναι τεράστιο, σε σύγκριση με το εγχώριο μεταχειρισμένο. Και αυτό συμβαίνει γιατί πολύ απλά τα πετάει η υπόλοιπη Ευρώπη, δίνοντας κίνητρα για ηλεκτρικά, υβριδικά και EURO6, ενώ παράλληλα τα πραγματικά τους χιλιόμετρα είναι εκατοντάδες χιλιάδες, μετατρέποντας τα σε μία ρυπογόνα… βόμβα για την ατμόσφαιρά της χώρα μας.

Ναι στην ηλεκτροκίνηση λοιπόν, ναι στα «πράσινα» αυτοκίνητα, αλλά σταματήστε ΤΩΡΑ τη μετατροπή της Ελλάδα σε νεκροταφείο αυτοκινήτων της Ευρώπης…

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto